Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 59

Wątek: Viggen nad Krakowem 16.11.05

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Bo samolot mysliwski jest do innego latania.
    Rowerem tez mozna jechac z minimalna predkoscia, ale latwo nie jest i ciarki po plecach tez przechodza ;-)

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    Bo samolot mysliwski jest do innego latania.
    Wiadomo.
    A czy wiecie co przy takim przelocie jest najbardziej "obciążone" w samolocie?
    Komputery!

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Grippen leciał chyba tak pod kątem 45 stopni; dziób zadarty w górę, a ogon do dołu. Leciał chyba jakieś 200 m nad ziemią i widać było doskonale jak drży niesamowicie, tak jakby za moment miał się rozpaść. Po prostu przechodziły ciarki po plecach...
    To mniej więcej standardowy element takich pokazów dla myśliwców Ja ostatnio widziałem tak lecące F18 w górach, a wcześniej też F16 i MiGa-29.

    Jurek, aż strach pomyśleć jakie miałbyś uczucie widząc Harriera robiącego w powietrzu zawis, jak helikopter, przy akompaniamencie ogłuszającego ryku silników Albo lecącego do tyłu z prędkością kilkanaście km/h ;-)

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Takie B2 to lata praktycznie wyłącznie na komputerach. Skrzydła to tylko niewielki dodatek
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #15
    Bywalec Awatar sfw
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Mińsk Maz.
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scaramanga

    Niestety tylko Czesi sobie polataja szwedzkim mysliwcem,a my dostaniemy 30-letni zlom(technologicznie oczywiscie,bo swieze maszyny skrecaja w konfiguracji dla nas za oceanem).
    Czesi sobie polatają? Ano polatają jak im Szwedzzi z Brytolami bryczki ponaprawiają bo na razie to większość czasu spędzają na ziemi.

    W telewizji wszyscy "spuszczaja sie" jaki to swietny samolot i w ogole trening w Arizonie nie przypomina niczego z czym mieli do czynienia piloci z 1 PLM...chyba puszczali tylko u nas latawce.
    Rosjanie np. dostosowuja juz Su-27 do wektorowego ciagu,ktory jest przyszloscia mysliwcow.Konstrukcyjnie F-16 w momencie przekazania go do muzeum w Krakowie bedzie mial na karku pol wieku (sic!).Kocham amerykanskie krazowniki szos,ale z samolotami zrobili nas w konia.Offset sie opoznia i watpie aby nam zwrocili odsetki za zwloke.Jaki narod taki samolot...
    Rozumiem że masz do czynienia z lotnictwem w jakiś sposób i nie opierasz tego co napisałeś na li tylko i wyłącznie swoich sympatiach bądź antypatiach?
    A po kolei:
    F16 to jest bezsprzecznie jeden z najbardziej nowoczesnych, uniwersalnych i zaawansowanych technologicznie samolotów bojowych. Żaden rosyjski czy radziecki sprzęt w klasie samolotów wielozadaniowych nie jest w stanie mu
    dorównać. Prostym argumentem za dlaczego takjest może być jego zastosowanie z doskonałym skutkiem we wszystkich bez wyjątku konfliktach na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Jeśli piszesz o wektorowaniu ciągu przez Rosjan sprawdź najpierw co się dzieje w tej materii u konkurencji.
    Co do ofsetu ... hmm jedynymi których należy winić za jego realizację jesteśmy my sami, to nasz rząd nie wie do końca na co wydać te dolce, spóźnia się z dokumentami i żeby było śmieszniej to właśnie Amerykanie starają się poganiać naszyh polityków i wojskowych aby dotrzymywali warunków umowy.

    pzdr

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    185

    Domyślnie

    Z tymi Rosjanami wcale tak źle nie jest Mają choćby EOSa [znajomy skrót chyba... ], którego na próżno szukać w zachodnich konstrukcjach. Pod jakim względem f16 jest niezrównany?

    Co do tego F16 - o którym mówisz? Bo wersji jest trochę więcej niż jedna.
    Samolot jako taki nie jest zły, ale awionika nie będzie pierwszej świeżości.

    Ale ja to ogólnie lamer jestem.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sfw
    Prostym argumentem za dlaczego takjest może być jego zastosowanie z doskonałym skutkiem we wszystkich bez wyjątku konfliktach na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci.
    Nie żebym się nie zgadzał z opinią o F-16 (równiez uważam że świetny, jeden z najlepszych itp. itd. ;-) ), ale czy Ty rzeczywiście myślisz, że Amerykanie wygrywali (ha ha, chyba raczej "wygrywali", zwłaszcza w Iraku ;-) ) te kilka ostatnich konfliktów dzięki przewadze technologicznej, dzięki lepszemu sprzętowi czy też dzięki przewadze w jego ilości?

    Bo w sumie można by powiedzieć inaczej: napuśćmy na to F16 stado (ot, powiedzmy 100) kukuruźników. Myślisz że sobie poradzi? A tak wyglądała np. "walka" w Iraku, przynajmniej dopóki saddamowcy nie wynaleźli skutecznego sposobu na okupanta.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ags
    Co do tego F16 - o którym mówisz? Bo wersji jest trochę więcej niż jedna.
    Ale generalnie oparte na tych samych założeniach i konstrukcji.

    Cytat Zamieszczone przez ags
    Samolot jako taki nie jest zły, ale awionika nie będzie pierwszej świeżości.
    Ależ właśnie o to chodzi, że awionikę można rozwijać i wymieniać do woli (co też Amerykanie do niedawna we wszystkich F-1x robili, dopóki nie dorobili się nowej generacji maszyn), ale jeśli samolot jako "urządzenie do latania" jest OK, to takim zawsze będzie. Popatrz na B747 - przecież patrząc na wiek niektórych ciągle latających egzemplarzy to jest stary gruchot - o niektórych konstrukcjach dwa razy nowszych już nikt dawno nie pamięta. A jednak ciągle to właśnie Jumbo jest symbolem "tego o co chodzi" (a A380 niech się schowa do dziupli )

  9. #19
    Bywalec Awatar sfw
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Mińsk Maz.
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ags
    Z tymi Rosjanami wcale tak źle nie jest Mają choćby EOSa [znajomy skrót chyba... ], którego na próżno szukać w zachodnich konstrukcjach. Pod jakim względem f16 jest niezrównany?

    Co do tego F16 - o którym mówisz? Bo wersji jest trochę więcej niż jedna.
    Samolot jako taki nie jest zły, ale awionika nie będzie pierwszej świeżości.

    Ale ja to ogólnie lamer jestem.
    Ten nasz to będzie Block 52+ takich nawet USAF u siebie nie ma.(jeśli mnie pamięć nie myli)

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    F16 to dobry wybor dla kraju takiego jak Polska. Samolot wielozadaniowy, przystosowany do wiekszosci misji jakie przyjdzie mu pelnic. Choc osobiscie wolalbym aby nasi piloci latali na Tornadach. Kupic je w dwoch wersjach mysliwskiej i szturmowo-bombowej (czy jakos tak). Samolot przystosowany do europejskich warunkow wiecznie zlej pogody, a i po czesci zamienne blizej ;-)

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •