Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Wątek: Obiektywy do aps-h (1d, x1.3)

  1. #31
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    326

    Domyślnie

    MariuszJ ma świętą rację - 1d III wskazane przez Ciebie szkiełka to duży kompromis. Jeśli masz ograniczone fundusze, to lepiej jednak tańsze body (1D mk2 lub 7D z gripem) i drozsze szkła. 100% racji dla polecajacych 70-200/2,8. Jak chcesz nieco oszczędzić daruj sobie IS - ja tak zrobiłem wymieniajac mojego 70-200/4. Róznica w rysowaniu i rozdzielczości nie jest duża (na korzyść 2,8), ale praca AF (zwłaszcza z moja 5D) dużo pewniejsza - szybkość chyba podobna.
    Co do szerokiego kąta, to mam 17-40, ale z podobnych jak powyżej powodów jednak szybciej zmienię go na 16-35 niż zmienię puszkę.
    chroniczny brak czasu i zdolności, ale za to mam eLki i FF :rolleyes:

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar Robson01
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    59
    Posty
    1 574

    Domyślnie

    16-35 II to doskonałe szkło na 1d mIII. To co w nim ułomne (mnie tam nawet na 5d nie przeszkadza :-)) wycina crop 1.3
    Canon
    Nie kłóć się z idiotami - ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem...

  3. #33
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    31

    Domyślnie

    Nie wchodząc już w kwestię winiety i tego, co pisał MariuszJ - to nie ten temat, dzięki za rady dot. obiektywów, już mniej więcej wiem, co brać

  4. #34
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    48

    Domyślnie

    A może warto poczekać na zapowiadany 16–50 mm f/4L IS? Jeszcze nie wiadomo co to szkiełko będzie potrafiło ale daje bardzo ciekawy zakres na FF a nawet na aps-h.
    Canon EOS30D, Canon EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM, Canon EF 70-200mm f/4 L USM, 3M5A 8/500, Canon 580 EXII

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Jeżeli wyjdzie (ide o zakład, że nie w tym roku), to pewnie do kupienia będzie nie wcześniej niż w marcu. To jest pół roku. Jest sens czekać?

  6. #36
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Ech, jak zwykle to samo, z lektury tego wątku można wywnioskować że jedyne używalne obiektywy Canona to najdroższe modele eLek. Nieprawda!

    Kupując 1D Mk III istotnie warto zadbać o dobrą optykę ale wcale nie muszą to być 16-35/2.8 II, 24-70/2.8 i 70-200/2.8 IS. Ja używam 17-40/4 i 24-105/4 IS i nie narzekam. 70-200 ma akurat w topowej ( do nie dawna, bo weszło Mk II) wersji ale akurat w tym wypadku uważam że to najbardziej przereklamowany obiektyw Canona, wcześniej miałem 4 IS i ten był lepszy.

    Nie każdy potrzebuje światłą f/2.8, zwłaszcza że w 1D Mk III z powodzeniem można używać wyższych czułości, bez istotnej straty jakości obrazu. Jeśli celować by wyłącznie w najdroższe zoomy to przesiadka z Nikona nie ma, moim zdaniem, sensu. Przewagą systemu z czerwonym logo jest to że jest w nim lepsza oferta zróżnicowanych cenowo profesjonalnych szkieł, dostosowanych do różnych potrzeb.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #37
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Kupując 1D Mk III istotnie warto zadbać o dobrą optykę ale wcale nie muszą to być 16-35/2.8 II, 24-70/2.8 i 70-200/2.8 IS.
    Muszą, do reporterki. Koniec kropka. Wręczanie dyplomów/odznaczeń/itp. - najgorszemu wrogowi nie życzyłbym strzelania tego EF 24/2.8

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Ja używam 17-40/4 i 24-105/4 IS i nie narzekam.
    To wszystko co piszesz, to prawda, tylko pod jednym warunkiem: amotorka + dużo czasu, nie w reporterce.

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Nie każdy potrzebuje światłą f/2.8, zwłaszcza że w 1D Mk III z powodzeniem można używać wyższych czułości, bez istotnej straty jakości obrazu.
    Dokładnie dlatego Gazeta ma w de (czasy debiutu D3) Nikona FX z jego hiper iso, jedno powtarzali wszyscy: od 1D4 chcą lepszego 6400.
    6400 i 2.8 daje czasy gwarantujące spokój umysłu reportera, f/4 to lekki kwas/wyciąganie na kompie. W przypadku 1D3 kończy się to tragicznie (banding).
    the silence is deafening

  8. #38
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    31

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Ech, jak zwykle to samo, z lektury tego wątku można wywnioskować że jedyne używalne obiektywy Canona to najdroższe modele eLek. Nieprawda!

    Kupując 1D Mk III istotnie warto zadbać o dobrą optykę ale wcale nie muszą to być 16-35/2.8 II, 24-70/2.8 i 70-200/2.8 IS. Ja używam 17-40/4 i 24-105/4 IS i nie narzekam. 70-200 ma akurat w topowej ( do nie dawna, bo weszło Mk II) wersji ale akurat w tym wypadku uważam że to najbardziej przereklamowany obiektyw Canona, wcześniej miałem 4 IS i ten był lepszy.

    Nie każdy potrzebuje światłą f/2.8, zwłaszcza że w 1D Mk III z powodzeniem można używać wyższych czułości, bez istotnej straty jakości obrazu. Jeśli celować by wyłącznie w najdroższe zoomy to przesiadka z Nikona nie ma, moim zdaniem, sensu. Przewagą systemu z czerwonym logo jest to że jest w nim lepsza oferta zróżnicowanych cenowo profesjonalnych szkieł, dostosowanych do różnych potrzeb.
    Zgadzam się, że w przypadku dobrego iso można je podwyższyć zakładając ciemniejszy obiektyw - co naturalnie nie zmienia faktu, że po prostu lepiej mieć jaśniejszy, bo zawsze może być ciemniej Z drugiej strony często zdarzają się szkła, w których nie opłaca się otwierać na maksa, i tak trzeba przymykać.
    Przechodzę na Canona ze względu na obrazowanie tego korpusu, na mniejsze szumy, lepszą tonalność i lepszy AF (lepszy zapewne w d1m2n niż d300).
    Czy jest jakieś tańsze a przyzwoite tele z 2.8, oprócz eLki?

  9. #39
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Romanisko Zobacz posta
    Czy jest jakieś tańsze a przyzwoite tele z 2.8, oprócz eLki?
    Nie. Tańsze są tylko Sigma i Tamron.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Muszą, do reporterki. Koniec kropka. Wręczanie dyplomów/odznaczeń/itp. - najgorszemu wrogowi nie życzyłbym strzelania tego EF 24/2.8



    To wszystko co piszesz, to prawda, tylko pod jednym warunkiem: amotorka + dużo czasu, nie w reporterce.



    Dokładnie dlatego Gazeta ma w de (czasy debiutu D3) Nikona FX z jego hiper iso, jedno powtarzali wszyscy: od 1D4 chcą lepszego 6400.
    6400 i 2.8 daje czasy gwarantujące spokój umysłu reportera, f/4 to lekki kwas/wyciąganie na kompie. W przypadku 1D3 kończy się to tragicznie (banding).
    Gietrzy, lubie Twój styl na forum, ale czasem spróbuj coś podziałać w temacie i później się wypowiadać, a nie kopiować wypowiedzi pseudo-miclesów z zagranicznych grup dyskusyjnych

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •