Ty jak rozumiem, nie wymagasz nic? Więc nic dziwnego, że jesteś zadowolonyZamieszczone przez kocis
![]()
Jesli naprawde chcecie cos wrzucic na dpreview to tu jest propozycja ktora ulozylem na poczekaniu:
Bad Canon service in Poland. How is it in your country?
I've thought the story is worth sharing. There is only one authorized Canon service center in Poland and lucky one who doesn't have to deal with them. Poland may be a small and insignificant market for Canon but there is still a lot of Canon DSLR users who would like to get a good quality service for their equipment. We have heard a lot from pleased users dealing with Canon service centers in New Jersey or California. I've just wondered how it looks in other countries - i.e. smaller markets than U.S., Japan, or Germany?
Here are some things my Polish friends heard from "experienced" service staff in Polish service center:
- "it's a studio DSLR, you don't need a precise AF there" (about a common problem with FF/BF)
- "this is how it goes when you buy a shitty camera" (about customer's 20D. now you now what you paid for - $1500 for a "shitty" camera)
- "European warranty is not valid in Poland or Germany" (oh yeah? so where these countries are? in Africa?)
- "to fix FF/BF we have to make corrections for all your lenses" (which may be true if all lenses have defect, but they work perfect with another body, and that body works perfect with other lenses. and we're talking about 4 L lenses, not the cheapest glass)
- "it doesn't matter. if you print 4x6" you wouldn't notice that" (again related to the FF/BF problem. and i thought that we buy 6-12 mpx cameras to print larger pictures than 4x6")
- "you should sharpen it in Photoshop" (about significant focusing problems. stupidest advice ever)
BTW, Polish users have positive experience with service centers in Germany, Switzerland, and different countries so it seems that only our technicians are lazy...
Spokojnie, spokojnie... Nie klamstwo, ale "nie prawda". Klamstwo zaklada stosowanie zlej woli.Zamieszczone przez kocis
EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000
Ja bym jeszcze puścił z linkiemZamieszczone przez djtermoz
http://www.canon.pl/gdzie_serwisowac/fotovideo/
w miejscu gdzie piszesz only one service center.
Puść to zobaczymy jak się dyskusja potoczy. Jak będzie trzeba się podpisać to wal na PW.
the silence is deafening
EE, nawet lepiej. To tylko sugestia, a i to niejasna. Czyli nie stwierdzenie, więc i nie kłamstwoZamieszczone przez Pszczola
A formalnie jest to po prostu PRAWDA. "My użytkownicy", czyli "my" a nie "wszyscy", "Polacy" czy ktokolwiek.
Przeciez napisalem ze nie z wlasnego doswiadczenia tylko "my Polish friends". No chyba ze mamy wprost zareklamowac nasze forum. Nie ma sprawy...Zamieszczone przez Tomasz Golinski
To co mam to wrzucic? Tylko nie wiem czy "Canon Talk" to akurat najlepsze miejsce bo tam sa glownie kompakty. "Canon SLR Lens Talk" moglby byc choc to akurat forum o obiektywach wylacznie. O lustrzankach sa 3 fora - na wszystkie 3 nie wrzuce...Zamieszczone przez gietrzy
jeszcze tego nie wrzuciliscie? no to sobie moge szukac
djtermoz, wrzucaj![]()
Ostatnio edytowane przez DoMiNiQuE ; 15-11-2005 o 21:52