Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Jak to sie robi? Zdjecia pod Slonce

  1. #11
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mak100 Zobacz posta
    wiekszosc tych zdjec robionych jest szerokim katem (chyba sigma 10-20?). Czy to ma znaczenie w przypadku takich zdjec?
    Wszystkie zaprezentowane przez Ciebie zdjęcia są robione na 10mm. Nie wiem ile szkieł pod Nikona ma taką długość, ja testowałem tylko Sigmę (bardzo fajnie pracowała pod światło). Generalnie do takich zdjęc pod światło potrzebujesz szerokiego kąta, gdybyś próbował uzyskać podobny efekt czymś węższym (50, 85mm), prawdopodobnie na niebie uzyskałbyś wielką, białą plamę... Weź aparat do ręki i potestuj
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  2. #12
    Dopiero zaczyna Awatar mzieli
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Kraków/Lubin
    Wiek
    33
    Posty
    40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez korona-pl Zobacz posta
    (...) prawdopodobnie na niebie uzyskałbyś wielką, białą plamę...
    Dlaczego? Przecież to jedynie kwestia dopływu światła do matrycy. Domykamy przysłonę i efekt podobny, jeno węższy. A może się mylę?
    Canon 5dmarkII, Canon 500d, C 18-55 f/3.5-5.6 IS, C 50 f/1.8, C 35 f/2.0, T 70-200 f/2.8, Samyang 8, C Speedlite 430EX II i inne drobne

  3. #13
    Początki nałogu Awatar korona-pl
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków, PL
    Wiek
    45
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mzieli Zobacz posta
    Dlaczego? Przecież to jedynie kwestia dopływu światła do matrycy. Domykamy przysłonę i efekt podobny, jeno węższy. A może się mylę?
    Napisałem prawdopodobnie...
    Nie mam dużego doświadczenia z lepszymi szkłami (L, itp...). To co miałem w rękach nigdy nie dawało zadowalających efektów (np. Tamron 28-75: http://www.flickr.com/photos/korona-...7607289841419/)
    pozdrawiam
    Jacek


    nie karmię troli...

  4. #14
    Dopiero zaczyna Awatar mzieli
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Kraków/Lubin
    Wiek
    33
    Posty
    40

    Domyślnie

    Na pewno klasa szkła ma duży wpływ na efekt, ale ogniskowa, no cóż, wydaje mi się, że znikomy. Dosyć pomocne jest też korzystanie z osłony przeciwsłonecznej, w końcu m.in. do tego ona służy
    Canon 5dmarkII, Canon 500d, C 18-55 f/3.5-5.6 IS, C 50 f/1.8, C 35 f/2.0, T 70-200 f/2.8, Samyang 8, C Speedlite 430EX II i inne drobne

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    ja po moich doświadczeniach widzę że fishem dużo łatwiej takie foty zrobić

  6. #16
    Dopiero zaczyna Awatar mzieli
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Kraków/Lubin
    Wiek
    33
    Posty
    40

    Domyślnie

    Nie wiem, czy to po prostu nie dlatego, że łatwiej złapać odpowiedni kadr. Przecież jakie by to miało uzasadnienie, że szerszy kąt rzadziej przepala niebo?
    Canon 5dmarkII, Canon 500d, C 18-55 f/3.5-5.6 IS, C 50 f/1.8, C 35 f/2.0, T 70-200 f/2.8, Samyang 8, C Speedlite 430EX II i inne drobne

  7. #17
    Bywalec Awatar chuba
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Tomaszów Lubelski
    Wiek
    41
    Posty
    173

    Domyślnie

    Fishem czy UWA łatwiej o takie zdjęcia bo w kadrze mamy sporo nieba - i te części blisko słońca - prawie białe i te daleko od słońca - mocno niebieskie. I odnosimy wrażenie, że całe niebo jest niebieskie. Najlepszym przykładem jest 1 zdjęcie, niebo w miejscu gdzie jest rowerzysta jest prawie białe.
    Przy takich zdjęciach obróbka też pomoże. Wystarczy tylko prawidłowo naświetlić zdjęcie (aby nie było zbyt dużych przepaleń i smolistych cieni) a później w ACR popracować Adjustment Brushem.
    Ja ostatnio zakochałem się w portretach pod ostre źródło światła. Dopalam albo blendą i później w ACR poprawiam sobie zdjęcie Adjustment Brushem albo lampą błyskową (w większości przypadków 550EX wystarcza) i później poprawiam odblaski na twarzy w PSie.
    Minolta x-300 + 50/1.7 + opemus 6 + 3 x cyfra Canon

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    zastanawia mnie skąd takie głupie teorie że to te efekty pokazane w pierwszym poście zależą od szkła. przecież obiektywy nie mają funkcji przyciemniania nieba i doświetlania cieni. jedynie światło robi tutaj swoją robotę. każde jest błyskane, przy 1 lampy są raczej gdzieś na statywach z boku, z założonymi gridami, a pozostałe są robione pewnie z lampą trzymaną w ręce na kablu OC-E3 lub podobnym.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schabu Zobacz posta
    zastanawia mnie skąd takie głupie teorie że to te efekty pokazane w pierwszym poście zależą od szkła...
    Może to przez EXIF??? Tylko w pierwszym jest że lampa odpaliła ;-)

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Tylko w pierwszym jest że lampa odpaliła ;-)
    A jak na stopce jest niesystemowa lampa albo wyzwalacz, to co pisze w exifie?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •