Możecie polecić coś konkretnego do reporterki/koncertów?
Myślałem o 18-200 Tamrona, albo Canona coś?
Mam 17-70 sigmy (które chcę sprzedać), jednak trochę za krótkie to szkło
Za jakiekolwiek propozycje będę wdzięczny.
pozdrawiam
Możecie polecić coś konkretnego do reporterki/koncertów?
Myślałem o 18-200 Tamrona, albo Canona coś?
Mam 17-70 sigmy (które chcę sprzedać), jednak trochę za krótkie to szkło
Za jakiekolwiek propozycje będę wdzięczny.
pozdrawiam
6d + 24-105 4 L + 85mm 1.8 + 40MM F/2.8 + 50d + 055XPROB + 804RC2
Na koncerty potrzebujesz jasnego szkieła, stabilizcja też się przyda. Dodatkowo szybki AF. Patrząc na cenę tamrona, masz chyba za mało kasy na takie szkiełko. Natomiast możesz wykorzystać swoją 80tkę.
Zależy co to jest dla ciebie standard... Jeśli odpowiednik 50mm to chyba Canon 28/1.8 (szybki AF i w miarę jasne), ewentualnie wyselekcjonowana sigma 30/1.4 (ale tu wolniejszy AF)
Masz już 17mm/2.8 w sigmie i krótkie tele (85mm)
18-200 odpadają, toż to ciemne jak...
A jeśli zależy ci na czymś dłuższym, to może 200/2.8? W miarę tanie i jasne. No i długie
Właśnie bardziej potrzebuję do reporterki standardowej - wydarzenia itd, na koncertach 80tka się sprawdza.
Stabilizacja potrzebna, jasność już tak nie gra roli.
Szkło tak jak pisałem ma zastąpić sigmę 17-70, która jest ciemna, ale za krótka dla mnie.
Rozumiem, że w kwocie 1400-1500zł sie nie zamknę?
jack070 - zależy mi na zmiennym zoomie.
6d + 24-105 4 L + 85mm 1.8 + 40MM F/2.8 + 50d + 055XPROB + 804RC2
Czemu kierujesz się ku 18-200? Czy chodzi o bardzo szeroki zakres ogniskowych?
Raczej nie pomogę w wyborze konkretnego obiektywu, ale może odradzę wyboru. Ja skłonny jestem przyznać rację twierdzeniu że jeśli coś jest do wszystkiego (18-200) to jest do niczego. Wydaje mi się, że trudno jest zbudować dobry obiektyw o porządnych parametrach w całym zakresie tych ogniskowych. Być może tak szeroki zakres ogniskowych jest okupiony obniżoną jakością optyczną, większymi wadami optyki, a z pewnością maksymalną przesłoną (6,3). Przy tej przesłonie to będziesz miał problemy z autofokusem, a ręczne ostrzenie pewnie też będzie się odbywało na chybił trafił. Piszę że wydaje mi się ponieważ tego obiektywu w ręku nie miałem.
Oprócz tego na koncertach to występują dość duże kontrasty świetlne i z całą pewnością przydałoby się jaśniejsze szkiełko.
Ok odejdźmy od koncertów. Coś standardowego potrzebuje w zastępstwie 17-70 - coś lepszego![]()
6d + 24-105 4 L + 85mm 1.8 + 40MM F/2.8 + 50d + 055XPROB + 804RC2
Nie wiem co przez standard rozumiesz, ale pod cropa standard reporterski to np. canon 17-40 albo tanszy tamron 17-50
Standard chodzi mi o coś co jest uniwersalne
Ale nieistotne, przeszukam opinie na temat 17-40, wole Canona od Tamrona zdecydowanie.
6d + 24-105 4 L + 85mm 1.8 + 40MM F/2.8 + 50d + 055XPROB + 804RC2
TO jest właśnie do tego do czego jest - żeby nie zmieniać obiektywów, gdy nie ma na to czasu, przy ZUPEŁNIE ZNOŚNYCH parametrach optycznych (mówię o Canonie 18-200).
Nie wiem, może trudno im było w Nikkorze i Canonie, prawdopodobnie również w Tamronie (18-270, sądząc z opinii jego posiadaczy). Ale się im jakoś udało.
Canon na długim końcu, przy maksymalnej przysłonie 5.6 nie ma żadnych problemów z focusowaniem nawet z serią amatorską.
Ja byłem bardzo zadowolony z 18-200.
Nie rozumiem, co mają kontrasty do jasności szkła. Na koncerty to się przydaje wysokie używalne ISO, oczywiście jasne szkło również, bo jest po prostu tego światła mało.
Jeżeli chodzi o dłuższy zakres to ewentualnie:
Canon 15-85IS (minimalnie lepszy zakres, świetna stabilizacja)
Canon 24-105IS (uwaga na brak szerokiego kąta na cropie)
Jeżeli ta Sigma jest TYLKO za krótka i nie ma innych wad, to ja bym ją sobie zostawił. Szkoda kasy, zyski niewielkie.
Entuzjastyczny Neofita
Nie ma czegoś takiego jak "uniwersalne". Masz teraz 17-70, 17-40 jest mniej "uniwersalna" bo ma mneijszy zakres. Ogólnie mam wrażenie, że nie wiesz czego chcesz.
Poza tym, troszkę źle napisałem poprzednio. Pod cropa standard (czyli chyba uniwersalne) to takie 17-40. Ale reporterski standard to będzie 10-22, czyli odpowiednik 16-35 na pełnej klatce. Ale to mówimy o reporterce. Tam nie ma uniwersalnych rzeczy. Wszystko zależy od sytuacji tak naprawdę.