Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Wątek: tele na koncerty

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    A to dlaczego?
    Sigma (miałeś ją w ogóle w rękach) jest b. dobrym szkłem dla początkujacego. Do 200 mm spisuje się świetnie. Fotografujac nią przez lata, wiele zdjęć opublikowałem w prasie, zrobiłem trzy wystawy podczas festiwali jazzowych... Widocznie mam zacny egzemplarz. Robiłem zawsze na pełnej dziurze. I pamiętaj, koncert to nie ślub, coś może być nieostre, ziarniste, liczy się ekpresja!

  2. #12
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    26

    Domyślnie

    Powiem krótko że kupiłbym 70-200- to światło 4 zawsze możesz opanować wyższym ISO a widzę w Twoim podpisie 30D więc nie jest to jakiś szumiący grat jak mój. Zawsze masz 70-200 czyli możesz "zdjąć" każdego na scenie nawet te osoby które są w głębi sceny bez przepinania szkła. Bo zapewne też byłeś na takich gdzie po 3 kawałku wyganiają spod sceny więc nie ma czasu na żąglowanie obiektywami. Poza tym niestety przy zmianie np 50 na 85 można stracić najciekawszą część/pozę/minę.
    Osobiście robiłem Orange Festival 2009 i brakowało mi tylko 135 z AF bo też miałem EF 50 1.8. Kwestia tego jakie robisz koncerty itd itd. Na Twoim miejscu kupiłbym 70-200 bo zawsze jest to eLka i zawsze jest do większy zakres ogniskowej a 50 zostawiłbym do zdjęć z bliska żeby mieć ładne rozmycie zespołu w tle

  3. #13

    Domyślnie

    Mój budżet to około 3000zł. Na zdjęciach na chwilę obecną nie zarabiam, lecz często mam akredytacje na koncerty. Mam już za sobą sporo koncertów w różnych warunkach: duża scena, teatr, mały ciemny klub. Nie mając jeszcze tego manualnego 135/2.8 strasznie mi brakowało ogniskowej, aby złapać portretowe ujęcia. 135 znów okazywało się niekiedy zbyt długie, aby szybko objąć całą postać, gdy akurat coś ciekawego się dzieje.

    Rozglądam się więc za czymś bardziej uniwersalnym. Przez godziny czytania o tych 3 wymienionych obiektywach nie znalazłem faworyta. A może jednak warto odłożyć jeszcze trochę i kupić najtańszą wersję C70-200/2.8?
    Canon 30D + 50/1.8 II + 18-55/3.5-5.6 II

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    A to dlaczego?
    Napisałem już dlaczego.
    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    Sigma (miałeś ją w ogóle w rękach)
    Miałem (może kiepski egzemplarz) - imho mierne szkło.
    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    jest b. dobrym szkłem dla początkujacego.
    Może i jest, ale raczej nie do koncertów, bo ją trzeba przymykać. A dwa, że zainteresowany nie jest już początkującym i wybiera z zoomów klasy 70-200/2.8. Widać chce szkło z tej półki, a nie trzy klasy niżej.
    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    Do 200 mm spisuje się świetnie. Fotografujac nią przez lata, wiele zdjęć opublikowałem w prasie, zrobiłem trzy wystawy podczas festiwali jazzowych... Widocznie mam zacny egzemplarz. Robiłem zawsze na pełnej dziurze. I pamiętaj, koncert to nie ślub, coś może być nieostre, ziarniste, liczy się ekpresja!
    To masz dobry egzemplarz. Fajnie, bo cena niska i jak jesteś zadowolony to na prawdę nieźle. Na ślubniakach też można powiedzieć, że jest kaszana i tak miało być... ;-)

    Może nie mam racji, to tylko moje odczucia... Co kto woli. :-)

  5. #15

    Domyślnie

    podziwiam odwaznych (lub bardzo dobrych), którzy ze swiatłem 4 zaryzukują robic zdjęcia na koncercie, który jest z definicji cemnawy. mnie tam z czasami 1/40 i iso wyzszym od 1250 (na 40D) szkoda klapać migawką bo i tak wyjdzie syf
    dla mnie nawet 2.8 czasami jest ciemno ale ja nie zarabiam na zdjęciach więc plecaka stałek nie będe nosił.

    IMHO 50mm (najlepiej 1.4) lub 85/1.8 to klasyki, które kazdy powinien mieć (lub do nich zmierzac) Stosunkowo tanie i przydają sie naprawdę często. 135 mm to na cropie już się robi dlugo
    40D + BG-E2N + 16-35 + 50 + 85 + 70-200

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    Ok., wszystko się wyjaśniło, gdy zainteresowany podał kwotę, jaką dysponuje.
    Zaistev, ślubów nie robię, ale wiem, że klienci mają spore (czasem dziwne) wymagania. W przypadku koncertów jest trochę inaczej. Owszem, jakość jest ważna, ale nie najważniejsza.
    A tak w ogóle, nie szukam zaczepki.

  7. #17
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    C70-200 2.8 to bardzo dobra opcja na koncerty. Idealny zakres ogniskowych, 70mm na całą sylwetkę w pionie (albo nawet i w poziomie jak dalej staniemy), 200mm na od-pasa-w-górę w pionie nawet do headshota. AF szybciutki, 2.8 broni nas przed szumem...

  8. #18
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    C70-200 2.8 to bardzo dobra opcja na koncerty. Idealny zakres ogniskowych, 70mm na całą sylwetkę w pionie (albo nawet i w poziomie jak dalej staniemy), 200mm na od-pasa-w-górę w pionie nawet do headshota. AF szybciutki, 2.8 broni nas przed szumem...
    Trudno się nie zgodzić. Ja dodam od siebie że nie bawiłbym się w stałki dlatego że zmiana szkieł jest czasochłonna. Poza tym jestem trochę leniwy. Zoom jednak jest dość elastyczny. Do tego wysokie ISO i powinno dać radę. Ja bym wybrał 70-200 2.8.
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    Kolega napisał, że ma 3 tys., czyli, myśląc o 70-200/2.8, będzie musiał skombinować jeszcze "drobne" 1500... (cena nowego obiektywu 4.5000).

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    Kolega napisał, że ma 3 tys., czyli, myśląc o 70-200/2.8, będzie musiał skombinować jeszcze "drobne" 1500... (cena nowego obiektywu 4.5000).
    Ale także się pytał, czy warto dozbierać na 70-200/2.8 ;-)

    Imho też warto, a wydaje mi się, że kupno używanego szkła w tej serii ciągnie za sobą dość małe ryzyko. W każdym razie patrząc po moim prawie 2-letnim 70-200/4 to praktycznie nie ma różnicy między dziś a tygodniem po zakupie. I wtedy można trochę zejść z ceny.
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •