Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Wątek: tele na koncerty

  1. #1

    Domyślnie tele na koncerty

    Witam,
    Wiem, że to temat porównywania obiektywów 70-200 był poruszany wiele razy, jednak ciężko znaleźć opinie na temat tych obiektywów pod kątem fotografii koncertowej. Zajmuję się fotografią koncertową w sumie amatorsko, czasem wyślę coś do gazety. Na chwilę obecną używam 50/1.8, które często jest dla mnie za krótkie, oraz manualnego 135/2.8, którego dość często mnie zawodzi pod względem ostrości. Dlatego zacząłem rozglądać się za jakimś dobrym tele. Proszę więc Was o opinie na temat:
    1. Sigma 70-200/2.8 - dużo opinii krąży na temat nieużytecznego 2.8
    2. Tamron 70-200/2.8 - podobno ostry na 2.8, ale kiepsko z AF
    3. Canon 70-200/4 - trochę ciemny, a IS trochę kosztuje
    Szczególnie zależy mi na opiniach osób, które używają tych obiektywów w warunkach koncertowych.
    Canon 30D + 50/1.8 II + 18-55/3.5-5.6 II

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Jeśli pasuje Ci ogniskowa, to może 135L? Uzupełnione jakimś 85/1.8 czy 100/2...

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    70-200/4 jest trochę za ciemny przy max iso 1600 -- choć też dużo zależy od aktualnego oświetlenia na scenie.

    No i ja robiłam tylko amatorsko, raczej z większych odległości, koncert plenerowy, iso 1600 i Tv na 1/60-1/80 przy 200mm. Dobrze, że mi się ręce nie trzęsą jakoś specjalnie ;-)

    W każdym razie jakbym miała robić częściej i jakoś bardziej na pokaz, to wolałabym chyba mieć 85/1.8...
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  4. #4
    Coś już napisał Awatar meehaw
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    40
    Posty
    52

    Domyślnie

    Miałem Sigmę 70-200 do Pentaxa. WOLNAAAAAAAAA jest strasznie, dlatego sprzedałem.

    Ja bym na Twoim miejscu kupił 135/f2 L.

    Pzdr,
    M
    Pentaxian

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2010
    Miasto
    Warsaw
    Posty
    44

    Domyślnie

    Ja bym polecił 85mm 1.8
    1.Chuck ma zawsze racje,
    2. Jeśli Chuck nie ma racji patrz pkt.1

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    zdecydowanie 135L na koncerty.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    Banan 82, przecież 135L kosztuje ponad 4 tys. zł. Dla amatora, który nie zarabia na zdjęciach to ruina finansowa. Mieszkasz (i pracujesz?) w Szkocji, pewnie masz inny przelicznik.

    Sądzę, że zoom jest lepszym i bardziej wszechstronnym rozwiązaniem (sam używam 70-200/ 4L); zależy też, skąd się fotografuje (blisko sceny, z widowni?), zależy, co to za pomieszczenie/plener, światło itd. Nie ma jednego obiektywu, który sprawdziłby się we wszystkich sytuacjach. Raczej celowałbym w Sigmę lub Tamrona 20-200/2.8, ze wskazaniem na tego ostatniego. Inną opcja są dwa body i dwie jasne stałki (50/1.4 i 85/1.8), ale to znów koszty. Najlepiej zacząć od taniej Sigmy 70-300 APO (mam, często sprawdza się b. dobrze do 200 mm) i obeserwować, jak się sytuacja rozwinie.

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    49

    Domyślnie

    135 L super! BTW autor nie napisal jaki ma budzet? chociaz pewnie z tego co sie mozna domyslac 2 tys zl? ostatnio ktos na forum chcial sprzedac 135 L za 3000...
    A ja mam canona...

  9. #9
    Bywalec Awatar Paviarotti
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Jędrzejów/Kraków
    Posty
    135

    Domyślnie

    Zbyt wiele na koncertach nie fotografuję, ale dorzucę swoje trzy grosze.
    Jeśli 50ka jest za krótka to może 85? jakość bdb i do tego jasna. Jak coś dłuższego to bez rujnowania portfela jest też 100mm f/2. Używam tak jak Ty manualnej stałki 135mm, ciężko czasami trafić z ostrością, ale jak już się uda to jest żyleta. Jeśli nie przeszkadza Ci takie ostrzenie to może zmień na inną 135?
    70-200 f/4 bardzo fajne szkiełko, uniwersalne, ale wydaje mi się, że ciemnawe troszkę.
    5D3, 6D, 50D, S14/2,8, 17-40/4L, 24/1.4IIL, S50/1.4EX, 85/1.8, 100L macro, 135/2L, 70-200/2.8L, 100-400L

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    Banan 82, przecież 135L kosztuje ponad 4 tys. zł. Dla amatora, który nie zarabia na zdjęciach to ruina finansowa. Mieszkasz (i pracujesz?) w Szkocji, pewnie masz inny przelicznik.
    Używany 135L kosztuje około 3kzł. Szkła wymienione w pierwszym poście zaczynają się od 2,8kzł. Przy dołożeniu 200zł dostajemy jasne, systemowe szkło, celny i szybki AF, świetną optykę. Autor pisał, że 50mm to dla niego za krótko. Sigma 70-300 to niestety zabawka z kiepskim f/5.6, a autor chyba nie tego szuka i nie rozumiem po co się w to pchać. Jak dla mnie mega krok wstecz w porównaniu do stałki f/1.8 i 2.8, nawet manualnej. Nie dość, że ta Sigma sama z siebie jest ciemna, to jeszcze trzeba ją przymykać. Chyba nie o to chodzi, żeby obiektyw "dawał radę" tylko, żeby nie ograniczał fotografującego, tym bardziej, że chłopak chyba już się trochę zna na rzeczy skoro wysyła zdjęcia gazetom.
    Oczywiście nie musi być to 85+135, bo może być też przecież coś klasy 70-200/2.8 (ja bym jednak dozbierał do C, szkło na lata, chyba że ufasz S lub T), albo chociażby same 85/1.8 i 100/2 o których już wspomniałem, ale na litość boską, nie polecaj mu Sigmy 70-300...

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •