Czy ktos moze mi powiedziec dlaczego tak malo zdjec robione jest 50d + c24 1.4L I wydanie na pl.pixel czy to wina obiektywu czy body?
Interesuje mnie fotografia w miejscach z mala iloscia swiatla.
Czy ktos moze mi powiedziec dlaczego tak malo zdjec robione jest 50d + c24 1.4L I wydanie na pl.pixel czy to wina obiektywu czy body?
Interesuje mnie fotografia w miejscach z mala iloscia swiatla.
Mnie sie wydaje ze moze to byc spowodowane cena 24L w stosunku do 50D oraz glownym targetem 24L jakim sa sluby a slubniacy jada glownie na FF.
Po pierwsze to co ElSor, po drugie pl.pixel to żaden wyznacznik. Pierwszy raz w zyciu slyszalem o tej stronie..
ja tez pierwsze slysze o pl.pixel a uzywam 24mm f/1.4L II z 50d i jstem zadowolony. sprawdza sie idealnie jako standard. wystarczy przymykac do 2.0 i do przodu a po przejsciu na ff bedzie jasny szeroki kat.
CANON ::: dostawca narzedzi
Jeśli przez dłuższy czas planujesz zostać z cropem to znacznie lepszym wyborem będzie sigma 30mm/f1.4. Używana, najczęściej w idealnym stanie, na allegro 1000zł-1300zł. 24L chyba trochę droższySam używam wspomnianej sigmy na 40d. AF działa bardzo sprawnie, również w trudnych warunkach oświetleniowych. Na pewno odczuwalnie celniej niż C85mm/f1.8 na 40d nie mówiąc już o cieniasie C50mm/f1.4
Bokeh sigmy jak dla mnie ładny, kontrast i ostrość bardzo dobre (chciałbym żeby moja 85mm miała takie właściwości optyczne).
24L jest wspaniałym obiektywem, ale na małym obrazku. Na aps-c plastyka zdjęć nie będzie się zbytnio różnić od wspomnianej sigmy, czy canona 28mm/f1.8. Oczywiście sprawność AF i własności optyczne 24 są najlepsze ze wspomnianych szkieł. Jednak różnicę w cenie lepiej wydać na coś innego.
24L jest idealny do reportażu na pełnej klatce, bo do krajobrazów też chyba lepiej zainteresować się tańszymi zoomami klasy L (np. 17-40L).
Tak przynajmniej to widzę i myślę, że właśnie dlatego jest tak mało sampli z 50d+24L![]()
Miłego dniamoja www