Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: 5D Mark II - biały listek zasłania matrycę

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar nilhi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    99

    Domyślnie 5D Mark II - biały listek zasłania matrycę

    Zarejestrowałam się licząc na pomoc doświadczonych użytkowników.

    Zajmuję się zawodowo fotografią, w tym ślubną. Wczoraj w trakcie przygotowań Panny Młodej, po wykonaniu około 3 zdjęć aparat przestał łapać ostrość. Nie był w stanie zrobić zdjęcia w trybie AF - manualnie się dało.
    Zrobiłam szereg prób - przetarłam styki, wymieniłam baterię (tak, wiem, mało prawdopodobne, aby to była kwestia baterii), przeszłam z trybu M na P (jakby to coś mogło zmienić) przeczyściłam automatycznie matrycę (choć była czysta), zmieniłam obiektywy (pracuję na 3 L-kach i rybim oku), wyłączałam, włączałam - nic nie pomagało. Na szczęście miałam pod ręką zapasowe body (starą i jarą 5d) ale problem pozostał.

    Dziś rano stwierdziłam, że być może jakiś pyłem osiadł na czujniku, więc przedmuchałam gruszką aparat analogicznie jak przy czyszczeniu matrycy. Zadziałało. AF się odzyskał.
    Moja radość nie trwała jednak długo - otóż przed matrycą, jeszcze przed przedmuchaniem, zobaczyłam wystający lekko z prawej strony biały, cienki plastikowy listek. Nie pamiętałam go z poprzednich czyszczeń. Sprawdziłam drugą Mark II, którą mam - widać w niej ów listek całkowicie schowany z prawej strony. W felernej Mark II był on lekko wysunięty. Aparat już ostrzy, ale ów płatek zmienia swoje położenie - przesuwa się po matrycy zasłaniając ją i produkując czarne artefakty, z których najbardziej widowiskowy przesyłam w załączniku.

    Nie wiem, czy to on był przyczyną braku ostrzenia, czy też nałożyły mi się naraz 2 różne problemy.
    Szukam informacji na temat tego, co to w ogóle jest, ale nie potrafię znaleźć.
    Aparat służy mi od zeszłego roku, zrobił ok. 25tys zdjęć.
    Spisywał się bez zarzutu.
    Na swój sprzęt chucham i dmucham, nigdy nie miał żadnego fizycznego wypadku, nie został przegrzany, upuszczony, po prostu do wczoraj był to szczęśliwy, działający aparacik.

    Bardzo proszę o pomoc, ktokolwiek orientuje się, co to może być.

    Wolałabym nie odsyłać aparatu do serwisu w środku sezonu. Niestety kupowałam aparat w szczytowej fazie popytu na niego przy braku podaży - kupiłam go przez Allegro ( od tego sprzedawcy: http://allegro.pl/my_page.php?uid=231621 ), gość zdaje się sprowadził go z Niemiec. Mam tylko europejską gwarancję. Teoretycznie powinnam odesłać go do sprzedawcy, a on dalej - ale w ten sposób cała sprawa bardzo się wydłuży. Jeśli nie okaże się, że z jakiejś dziwnej racji w ogóle mi go nie będą chcieli naprawić.

    W każdym razie - gdyby istniała możliwość naprawy samodzielnej, albo chociaż zdefiniowania problemu - byłabym bardzo, bardzo wdzięczna.

    Foto:
    http://mmgroup.nazwa.pl/uszkodzenie.jpg

  2. #2
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Polska jest w Europie, wiesz? Wysyłaj na Żytnią, nie ma się co zastanawiać.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #3
    Coś już napisał Awatar nilhi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    99

    Domyślnie

    Czy mówisz o tym serwisie?
    http://www.e-csi.pl/
    Czy to by było robione w ramach naprawy gwarancyjnej?

    To będzie mój pierwszy kontakt z serwisem, więc zadam pytania bardzo podstawowe:
    1. czy wystarczy europejska gwarancja bez żadnej adnotacji "Canon Polska"?
    2. Czy mam dołączyć fakturę?
    3. czy robić to jednak samemu, bez pośrednictwa sprzedawcy?

    Ile to może potrwać i kosztować, chyba nikt mi nie wywróży...

    Ale czy masz pomysł, co to w ogóle jest?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    OK, doczytałam, że trzeba kartę i dowód zakupu.
    Piszą o karcie "podstemplowanej". Niestety z racji ostatniej przeprowadzki wszystkie pudła i karty pozostawiłam dla bezpieczeństwa w domu szanownych rodziców, więc będę mieć kartę w ręce dopiero w przyszły weekend.
    Ostatnio edytowane przez nilhi ; 08-08-2010 o 11:16 Powód: Automerged Doublepost

  4. #4
    Coś już napisał Awatar nilhi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    99

    Domyślnie

    Przepraszam za bałagan w postach, początkująca jestem.

    Zastanawiam się, jaką funkcję pełni ten listek. Bardzo, bardzo kusi, aby go po prostu wyjąć - mimo że lata po matrycy aparat działa bez zarzutu. AF śmiga.


    Zapewne do CZEGOŚ jest potrzebny, ale czy ktoś ma pomysł, do czego..?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Znowu będzie podwójny...

    Owszem, kupiłam to na moją firmę.

    Czy to jest jakaś różnica?
    Ostatnio edytowane przez nilhi ; 08-08-2010 o 11:23 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie

    Nilhi, jeżeli aparat jest na gwarancji to nie kombinuj, wysyłaj do serwisu na Żytnią, wcześniej przed wysyłką możesz tam zadzwonić dokładnie powiedzą co i jak. Nie wiem do czego może służyć ten "biegający" listek, z pewnością nie jest to normalne ;-), jeżeli sama naprawisz to w przyszłości może być problem ... z działaniem sprzętu i ewentualną późniejszą odsprzedażą ;-).

  6. #6
    Coś już napisał Awatar nilhi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    99

    Domyślnie

    OK. Więc wybieram się dziś na wycieczkę z Krakowa do Bielska, bo właśnie na fakturze odkryłam, że datę sprzedaży mam 17 sierpnia 2009 więc jest dosłownie za 5 dwunasta... A że spać poszłam o 3, będzie to długa podróż.
    Wysłałam maila do serwisu także z prośbą o kosztorys gdyby chodziło o naprawdę pozagwarancyjną. Jak się dowiem, co to jest, napisze., może się komuś przyda. Chodzi mi po głowie, że to może być jakaś osłona procesora (?) albo coś w tym guście.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Podejrzewam, że kupowałaś to "na firmę", więc najprościej będzie wysłać na Żytnią.
    Powinni to zrobić w ramach gwarancji.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Tak. W tym przypadku nie możesz skorzystać z dobrodziejstwa ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Znając żytniaków, mogą powiedzieć (i to może o dziwo być prawda) że to uszkodzenie mechaniczne, z winy użytkownika, że niby upadł or sth.

    Masz może jakieś zdjęcie, jak wygląda toto? Bo tak z opisu to trudno powiedzieć...
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczur88 Zobacz posta
    Znając żytniaków, mogą powiedzieć (i to może o dziwo być prawda) że to uszkodzenie mechaniczne, z winy użytkownika, że niby upadł or sth...
    Dżizas, nie ma co gdybać, tylko do serwisu... na gwarancji jest.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •