Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Canon EOS 50D + TAMRON SP AF 28-75mm F/2,8 - PROBLEM, PILNE !!!

  1. #11

    Domyślnie

    Nie zmieniam obiektywów bo nie mam innych obiektywów, więc matryca nie mogla sie zanieczyszcić - obiektywowi z tego co wiem nic się nie stało.

    Próbowałem na wszystkich przesłonach od 2.8 to nawet 29 i efekt jest ten sam.

    Efekt wygląda tak jakby na nałozony photoshopowy gaussian blur o sile 0.3-0.5- musialbym pokazać zdjęcia przed i po - ale nie mam żadnego zdjęcia przed.

    Zdjęcia zapisuje tak jak zawsze czyli największe zdjęcie + RAW

    nie mam mozliwosci przetestowania z innymi obiektywami wiec nie mam pojecia co to moze byc - dzisiaj pewnie zalatwie inny obiektyw i sprawdze czy sytuacja jest taka sama.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez ds74 Zobacz posta
    Może program graficzny daje d..py?
    Nie daje **** bo efekt widać od razu po zrobieniu zdjęcia na aparacie po zoomie...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez michael_key Zobacz posta
    Kompletny brak pomysłu. Jeszcze żebyś coś mieszał w MENU, a tak... czarna dziura. Może podaj jakieś sample przed i po defekcie.
    Dodam jeszcze ze poszedlem za radą na innym forum i zresetowałem ustawienia aparatu i wgrałem firmware od nowa - nie dało efektu.
    Ostatnio edytowane przez Rozbi ; 07-08-2010 o 09:11 Powód: Automerged Doublepost

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Wystarczy zabrać body i podejść do jakiegoś Sklepu lub marketu EURO czy MM. Poprosić o możliwośc wypróbowania innego konkretnego obiektywu i będziesz wiedział z grubsza na czym polega problem.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    IMO system czyszczenia matrycy, nie wygląda to nawet na obiektyw. Chociaż dla świętego spokoju możesz spróbować olać LV i kłapnąć kilka zdjęć po prostu z AF-em.
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  4. #14

    Domyślnie

    Pierwsze co zrobiłem to testowałem wszystkie konfiguracje- auto, tryb przesłony, tryb migawki, auto focus - manual focus.

    na AF to juz w ogole jest porazka - wszystko rozmyte jakby ktoś blura 2.0 nałożył.

  5. #15
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Ten problem jakby znany. Kolega posiada 40D i ma podobnie wszystko ma jak za mgłą. Wysyłał do serwisu i powiedzieli, że jest OK. Testował każdy swój obiektyw i zawsze to samo.

  6. #16
    Dopiero zaczyna Awatar grsi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    szczecin
    Posty
    49

    Domyślnie

    Może pomogą Ci te wskazówki które krok po kroku możesz sprawdzić
    1.sprawdź końcówkę tubusu (to co się wysuwa z obiektywu podczas zoomu) czy nie ma luzów, jeśli tak to napiszę co należy zrobić.
    2.odkręć filtr bo zapewne masz go na obiektywie i przeczyść soczewkę, zrób zdjęcie swoim sposobem jak lubisz i bez filtra.
    3.zrób zdjęcie z ustawieniami manualnie ale przez wizjer
    4. odkręć obiektyw sprawdź soczewkę tylną jeśli jest brudna wyczyść ją, może być smar na niej co bywa rzadkością ale zdarza się jak się pracuje w studiu przy ciepłych lampach to samo może być z matrycą czyli podnieś lustro i sprawdź wizualnie czy niema jakiś smug na matrycy jeśli są to tylko serwis pomoże nie polecam czyszczenie matrycy zanieczyszczonym smarem
    5. wyciągnij baterie odczekaj chwile i ponownie ją wsadź w korpusach nieraz system elektroniki wariuje na rożne sposoby gdy podłączy się go do komputera w którym był instalowany nowy sterownik USB lub naprawiany komputer i wyciągnięcie baterii pomagało w takich sytuacjach.
    niektóre wskazówki mogą wydawać się głupie lub banalnie proste ale człowiek zapomina o nich a często pomagają w rozwiązywaniu spraw

  7. #17

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grsi Zobacz posta
    Może pomogą Ci te wskazówki które krok po kroku możesz sprawdzić
    1.sprawdź końcówkę tubusu (to co się wysuwa z obiektywu podczas zoomu) czy nie ma luzów, jeśli tak to napiszę co należy zrobić.
    2.odkręć filtr bo zapewne masz go na obiektywie i przeczyść soczewkę, zrób zdjęcie swoim sposobem jak lubisz i bez filtra.
    3.zrób zdjęcie z ustawieniami manualnie ale przez wizjer
    4. odkręć obiektyw sprawdź soczewkę tylną jeśli jest brudna wyczyść ją, może być smar na niej co bywa rzadkością ale zdarza się jak się pracuje w studiu przy ciepłych lampach to samo może być z matrycą czyli podnieś lustro i sprawdź wizualnie czy niema jakiś smug na matrycy jeśli są to tylko serwis pomoże nie polecam czyszczenie matrycy zanieczyszczonym smarem
    5. wyciągnij baterie odczekaj chwile i ponownie ją wsadź w korpusach nieraz system elektroniki wariuje na rożne sposoby gdy podłączy się go do komputera w którym był instalowany nowy sterownik USB lub naprawiany komputer i wyciągnięcie baterii pomagało w takich sytuacjach.
    niektóre wskazówki mogą wydawać się głupie lub banalnie proste ale człowiek zapomina o nich a często pomagają w rozwiązywaniu spraw
    1. nie jest poluzowana
    2. nie uzywam filtru
    3. nigdy nie ustawiam ostrosci przez wizjer - moge sprobowac ale nigdy nie wyjdzie tak ostre jak przy ustawianiu live view - swoja droga nie wiem jak mozna manualnie ustawic dobra ostrosc przez wizjer - dla mnie to graniczy z cudem

    4.sprawdzilem - nie byla brudna, chociaz profilaktycznie przeczyscilem, matryca wyglada na idealnie czystą

    5. zrobiłem to od razu po wystaępieniu problemu


    Najgorsze jest to że przy zdjęciach "martwych" przedmiotów z bliska nie mam takiego problemu - schody zaczynają się gdy jest modelka, mocniejsze światło, i wieksza odleglosc (4m)

  8. #18
    Początki nałogu Awatar talarczyk
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    32
    Posty
    399

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rozbi Zobacz posta
    Najgorsze jest to że przy zdjęciach "martwych" przedmiotów z bliska nie mam takiego problemu - schody zaczynają się gdy jest modelka, mocniejsze światło, i wieksza odleglosc (4m)
    może jakieś zdjęcia martwych przedmiotów i modelek z większej odl.?
    Sam mam 50tke z Tamim już od kilku lat. Dziwi mnie to, że 50/1.8 po przymknięciu do 2.8 jest ostrzejsza (dużo) od 28-75 na pełnej dziurze. Dziwi mnie też to, że zdjęcia sprzed 2-3 lat z Tamrona są jakby... ostrzejsze. W najbliższym czasie będę musiał załatwić stary korpus (400d) i jeszcze raz sprawdzić 28-75.

  9. #19
    Dopiero zaczyna Awatar grsi
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    szczecin
    Posty
    49

    Domyślnie

    Napisał Rozbi
    nigdy nie ustawiam ostrosci przez wizjer - moge sprobowac ale nigdy nie wyjdzie tak ostre jak przy ustawianiu live view - swoja droga nie wiem jak mozna manualnie ustawic dobra ostrosc przez wizjer - dla mnie to graniczy z cudem
    -
    -
    powiem szczerze że jestem trochę zdziwiony z ustawieniami manualnie ostrości na ekranie małego monitora aparatu czyli live view no chyba że masz podłączony komputer i patrzysz przez duży ekran ale od paru lat wszedł dopiero system live view i jakoś ludzie bez niego radzili sobie bardzo dobrze i większość nie używa tego, niektórzy uważają nawet że jest on niepotrzebny, Ja rozumiem przymknięcie lustra zmniejsza możliwość drgania no i możliwość w tym momencie podglądu. jeśli chodzi o portery modelek to aż takiej ostrości precyzyjnej to raczej bym nie polecał, stosował bym inny obiektyw np z soft-focusem by niwelować zabarwienia skóry i zanieczyszczenia na twarzy przez makijaż no mogę się mylić że jest ci to potrzebne do twojego charakteru pracy

  10. #20

    Domyślnie

    Jest taka magiczna funkcja w trybie live view jak zoom, czyli stojąc 4 metry od modelki moge sobie ustawic ostrosc ogladajac na ekraniku tylko i wylacznie 1/3 jej twarzy - wg mnie to najlepszy sposob na ustalenie ostrosci, i do tej pory nigdy mnie nie zawiódł. Idealna ostrosc jest mi niezbędna do zdjęć ubrań- bo nie wyobrażam sobie zdjęć z rozmytymi guzikami od koszuli, haftkami od gorsetu, czy koronkowymi wstawkami ktore zamiast ostrego wzorzystego wzoru wyglada jak zupa.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •