Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Problem z wyzwalaniem lamp studyjnych

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Problem z wyzwalaniem lamp studyjnych

    Witajcie.
    Dziś miałem przyjemność zacząć przygodę z lampami studyjnymi i napotkałem problem, który objawia się takimi efektami jak na poniższym zdjęciu

    Ustawienia apratu to: M, 1/320, f/4, iso-200, lampy wyzwalane, jedna z kabla, a druga z fotoceli.

    Jak robię czas migawki max 1/160 jest wszystko dobrze ,cały kadr doświetlony. To samo dzieje się z drugim aparatem, a migawka bez flashy chodzi bez zarzutu do 1/8000.

    Ktoś wie możę w czym problem i byłby tak miły pomóc ?
    Dzięki z góry
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  2. #2

    Domyślnie

    Zdjęcie się nie ładuje...
    Zgaduję, że pojawia się czarny pasek
    Chodzi o to, że 1/320 to czas krótszy od czasu synchronizacji z lampą (z reguły 1/200 lub 1/250).

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysztofr Zobacz posta
    Zdjęcie się nie ładuje...
    Zgaduję, że pojawia się czarny pasek
    Chodzi o to, że 1/320 to czas krótszy od czasu synchronizacji z lampą (z reguły 1/200 lub 1/250).
    Potwierdzam, zdjęcia nie ma. Wrzuć na imageshack.

    Z opisu jaki napisał zuczek, właściwie nie widzę innego wyjścia jak zbyt krótki czas poniżej czasu synchro.

    Jedynym wyjściem, jeżeli już ktoś naprawdę upiera się robić na krótkich czasach w studio, to założyć lampę systemową, przestawić ją w tryb HSS, dać jej moc powiedzmy na 1/16, a lampy studyjne przestawić na fotocele.
    C-F-K - forever

  4. #4
    Uzależniony Awatar MaciekH
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    37
    Posty
    662

    Domyślnie

    W sumie lepiej się takich rzeczy dowiedzieć późno niż później, ale takich podstawowych rzeczy jak czas synchro to aż grzech nie wiedzieć...
    20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R

  5. #5

    Domyślnie

    Z lampami studyjnymi dopiero zaczynam i chyba nie dziwne, że szukam pomocy na forum technicznym. Tak chodzi o to, że migawka nie nadąża się cofnąć przy czasach od 1/200 już albo i wcześniej.

    Na szczęście jest ratunek .. znalazłem i wstawiam dla potomnych
    http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/x-sync-1-8000.html

    Dodam, że na moich lampach gdzie mam możliwość ustawienia fotoceli na 3 różne sposoby, chodzi tylko jednym z ustawień.

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    Tak to wyglądało.

    Mellan - Dzięki za rzeczową odpowiedź
    Ostatnio edytowane przez zuczek ; 03-08-2010 o 20:38 Powód: Automerged Doublepost
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    po co Ci w warunkach studyjnych krotsze czasy?
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    po co Ci w warunkach studyjnych krotsze czasy?
    No ale w studio nie ogranicza Cie swiatlo zastane, w studio mozna sobie ustawic dowolna przyslone od 1.2 nawet, a potem dobrac tylko moc blysku odpowiednia, i nie potrzeba do tego HSS
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, jedziemy z naszym przenośnym studiem - oświetleniem studyjnym do klienta, żeby zrobić mu zdjęcia studyjnej jakości w jego naturalnym domowym lub biurowym otoczeniu i tam zastajemy oświetlenie naturalne z okna, które chcemy wykorzystać. Do tego ustawiamy nasze lampki studyjne - soft box + parasol..

    Ustawiamy sobie sprzęt, siłę błysku lamp na "20" bo niżej się nie da, przynajmniej u mnie. Iso100, f/2, żeby delikatnie oddzielić popiersie klienta od tła, czas 1/160 i pstryk.. fotka prześwietlona. Oddalam softbox bo mam jeszcze trochę miejsca, ale nie wiele pomaga.

    I właśnie wtedy potrzebuję czasó 1/200 ... 1/250
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuczek Zobacz posta
    I właśnie wtedy potrzebuję czasó 1/200 ... 1/250
    Albo filtra szarego.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuczek Zobacz posta
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, jedziemy z naszym przenośnym studiem - oświetleniem studyjnym do klienta, żeby zrobić mu zdjęcia studyjnej jakości w jego naturalnym domowym lub biurowym otoczeniu i tam zastajemy oświetlenie naturalne z okna, które chcemy wykorzystać.
    to juz nie sa warunki studyjne
    studio charakteryzuje sie tym, ze mamy 100% kontrole nad swiatlem
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  10. #10

    Domyślnie

    Sprawa wyjaśniona.
    Proszę o zamknięcie wątku bo wpisy dryfują w stronę bliżej nie określoną ...
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •