Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: Problem z wyzwalaniem lamp studyjnych

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    Głębia ostrości wszędzie ma znaczenie, nie tylko w plenerze...
    No ale w studio nie ogranicza Cie swiatlo zastane, w studio mozna sobie ustawic dowolna przyslone od 1.2 nawet, a potem dobrac tylko moc blysku odpowiednia, i nie potrzeba do tego HSS


    Cytat Zamieszczone przez MaciekH Zobacz posta
    A do zamrożenia kropelek albo motyw z HSS z linka który przytoczył zuczek (żadna nowość ani rewelacja swoją drogą) albo lampę studyjną z bardzo krótkim czasem błysku (czyt. drogą lampę).
    Panowie dlaczego każdy tu spekuluje? Zadałem pytanie autorowi wątku i poczekam na odpowiedz
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    po co Ci w warunkach studyjnych krotsze czasy?
    No ale w studio nie ogranicza Cie swiatlo zastane, w studio mozna sobie ustawic dowolna przyslone od 1.2 nawet, a potem dobrac tylko moc blysku odpowiednia, i nie potrzeba do tego HSS
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, jedziemy z naszym przenośnym studiem - oświetleniem studyjnym do klienta, żeby zrobić mu zdjęcia studyjnej jakości w jego naturalnym domowym lub biurowym otoczeniu i tam zastajemy oświetlenie naturalne z okna, które chcemy wykorzystać. Do tego ustawiamy nasze lampki studyjne - soft box + parasol..

    Ustawiamy sobie sprzęt, siłę błysku lamp na "20" bo niżej się nie da, przynajmniej u mnie. Iso100, f/2, żeby delikatnie oddzielić popiersie klienta od tła, czas 1/160 i pstryk.. fotka prześwietlona. Oddalam softbox bo mam jeszcze trochę miejsca, ale nie wiele pomaga.

    I właśnie wtedy potrzebuję czasó 1/200 ... 1/250
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuczek Zobacz posta
    I właśnie wtedy potrzebuję czasó 1/200 ... 1/250
    Albo filtra szarego.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuczek Zobacz posta
    Wyobraźmy sobie sytuację taką, jedziemy z naszym przenośnym studiem - oświetleniem studyjnym do klienta, żeby zrobić mu zdjęcia studyjnej jakości w jego naturalnym domowym lub biurowym otoczeniu i tam zastajemy oświetlenie naturalne z okna, które chcemy wykorzystać.
    to juz nie sa warunki studyjne
    studio charakteryzuje sie tym, ze mamy 100% kontrole nad swiatlem
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  5. #15

    Domyślnie

    Sprawa wyjaśniona.
    Proszę o zamknięcie wątku bo wpisy dryfują w stronę bliżej nie określoną ...
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    No ale w studio nie ogranicza Cie swiatlo zastane, w studio mozna sobie ustawic dowolna przyslone od 1.2 nawet, a potem dobrac tylko moc blysku odpowiednia, i nie potrzeba do tego HSS
    nie zawsze się da, tzn. dajesz najniższe ISO, najniższą moc lamp (10-20%), odsuwasz je na 3-4 metry - a przysłona i tak wychodzi f/8.

    można oczywiście zakładać filtry (na szkło albo lampy), odsuwać lampy jeszcze dalej, zakładać większe softboxy, wyłączyć połowę lamp - ale to już wpływa na scenę. prościej jest wtedy użyć HSS. no ale to i tak tylko czasami dla zabawy, bo jednak wiadomo, że studio to x-sync i f/>8
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zuczek Zobacz posta
    Sprawa wyjaśniona.
    Proszę o zamknięcie wątku bo wpisy dryfują w stronę bliżej nie określoną ...
    Nie zamykamy wątków tylko dlatego bo autorowi się wyjaśniło. A co jeśli ktoś za pół roku/rok będzie miał podobny lub identyczny problem i znajdzie ten temat w wyszukiwarce? Będzie musiał zaśmiecić forum nowym wątkiem bo ten będzie zamknięty. A potem następna osoba, znajdzie już dwa wątki ale będzie musiała napisać trzeci. A potem następnea osoba z podobnym problemem znajdzie te trzy zamknięte wątki i będzie musiała napisać czwarty. I tak w kółko aż nowi użytkownicy będa narzekać "macie w wyszukiwarce mnóstwo zamkniętych wątków na temat mojego problemu" .
    Jesteś zwolennikiem zaśmiecania forum przez tworzenie zindywidualizowanych wątków problemowych klasy "dziękuję, rozwiązane, proszę zamknąć" ? Bo my nie i dlatego mamy taki a nie inny Pkt 3. Regulaminu .

  8. #18
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    20

    Domyślnie

    kiedys pracowalem na chinskich lampach studyjnych i migawka wylazila juz przy czasach ponizej wartosci w jakich pracowalo body, na elinchromach nie bylo problemu. Mala Go to szary filtr lub zabawa z balansem bieli i praca na pilotach.

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    .....
    Jesteś zwolennikiem zaśmiecania forum przez tworzenie zindywidualizowanych wątków problemowych klasy ....
    nie jestem

    W takim przypadku proponuję przykleić wątek, aby był łatwiejszy do odnalezienia
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez orbs Zobacz posta
    Mala Go to szary filtr lub zabawa z balansem bieli i praca na pilotach.
    szary filtr (na obiektywie) to osłabienie AF i możliwości kadrowania.
    z kolei praca na pilotach to jednak za słabe światło, zbyt ciepła barwa i do tego groźba spalenia softboxów (czy innych kloszy), gdy piloty włączymy na 100% na dłuższy czas.

    naprawdę, odkąd sprawdziło się HSS w studio - polecam i sam stosuję w uzasadnionych przypadkach
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •