Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Obiektyw (fot. reklamowa/studyjna) do 5D Mark II

  1. #1

    Domyślnie Obiektyw (fot. reklamowa/studyjna) do 5D Mark II

    Witajcie! Zapewne znajdzie się sporo użytkowników przeróżnych szkiełek idealnych do fotografii reklamowej (gł. fotografia studyjna i packshot).

    Czy jest jakieś dobre, w miarę uniwersalne szkiełko, które pozwoli sfotografować mniejsze i większe przedmioty? W chwili obecnej posiadam 17-40 L i w celu realizacji zleceń ratuję się pożyczając obiektywy. Czas kupić coś dla siebie stąd proszę o pomoc. Obiektyw współpracowałby z PEŁNĄ KLATKĄ - Canonem EOS 5D Mark II.

    Wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłaby stałka lub nawet kilka jednak są to duże koszta jak na początek. Fajnie byłoby mieć szkiełko min. 2.8. Pomyślałem o dość dobrym i tanim 50 mm f/1.4 USM jednak może być trochę za szeroko:/

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Maggot
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    44
    Posty
    286

    Domyślnie

    w obecnej chwili moim ulubionym szklem przedmiotowym w studiu jest tilt-shift 90mm.
    wczesniej uzywalem 50 1.4 ale ten zdecydowanie latwiej traci kontrast podczas fotografowania na duzym przepalonym bialym tle.

    pozdrawiam

  3. #3

    Domyślnie

    Również o nim pomyślałem. A mógłbym prosić o kilka Twoich fotografii wykonanych tym obiektywem? E-mail wysłałbym na PW.

    Prawda jest taka, że nie mogę pozwolić sobie na zakup kilku szkieł na samym początku. Jeśli wziąłbym coś bardziej uniwersalnego to można również obskoczyć ślub jak coś wpadnie.

    Z 5D Mark II sprzedawany jest 24-105 L. Wyszedłby wówczas ok. 3350 pln. Czy nie byłby to dobry wybór jak na sam początek? Wiadomo, że jakość nie będzie powalająca jak w przypadku stałem ale czymś trzeba na nie zarobić Czy ktoś użytkuje to szkiełko np. do packshotów przy pełnej klatce?

  4. #4
    Początki nałogu Awatar streaker
    Dołączył
    Nov 2009
    Miasto
    Śląsk
    Posty
    389

    Domyślnie

    Są również zestawy z 24-70L, w takim wypadku musisz jakiś 1k zł dołożyć, ale masz już światło 2.8 o którym piszesz
    "Jeśli słuchałeś swojej matki, ojca, księdza i jakiegoś gościa z telewizji, a teraz wiedziesz nudny marny żywot, to w pełni sobie na to zasłużyłeś." - Frank Zappa

  5. #5

    Domyślnie

    Wziąłbym całość na raty w RTV Euro AGD, 24-70L wyszłoby 1600 pln więcej, a to trochę sporo:/ Ehh... nie można mieć przecież wszystkiego na raz

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    do roboty w studio brałbym 100/2,8 makro
    chociaż, z tego opisu nie wiem, czy nie robisz też przypadkiem portretów
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  7. #7
    Bywalec Awatar chuba
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Tomaszów Lubelski
    Wiek
    41
    Posty
    173

    Domyślnie

    Ja używam sigmy 105/2.8 macro z 5d mkII. Szkło mega ostre i kontrastowe.
    Minolta x-300 + 50/1.7 + opemus 6 + 3 x cyfra Canon

  8. #8
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    To zależy czego oczekujesz od tego szkła. Z jednej strony piszesz, że chcesz przynajmniej f/2.8. W studio masz z reguły duuużo światła, więc pytanie czy takie f będzie potrzebne.
    Jeśli już teraz pożyczas obiektywy, to pewnie wiesz jakie odpowiadają Twoim potrzebom. Jedni focą w studio 50mm f/1.4, inni TS 90mm, a ja ostatnio używałem 300mm f/2.8, bo chciałem uzyskać taką a nie inną perspektywę.

  9. #9
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    24-105 4 IS L na początek powinien wystarczyć - bardzo wygodny zakres na pełnej klatce do studio, od zdjęć sylwetkowych/fashion po portret i zdjęcia przedmiotów.
    Nie rozumiem po co chcesz się upierać przy świetle 2.8 w studio? Dla lansu? Tak samo nie rozumiem upierania się przy stałce... tylko po ty by się nabiegać?

    Ja na cropie 90% ujęć studyjnych robię 17-55 2.8 IS, przysłony 2.8 w studio jeszcze nigdy nie użyłem (nie licząc kilku ujęć w świetle pilotów tak z ciekawości), pozostałe 10% to portrety 85 1.8.

    Ale z drugiej strony skoro ma to być fotografia reklamowa, to znaczy komercyjna, to znaczy że powinieneś poważnie przemyśleć swój biznesplan i najlepiej zaklepać w nim już docelowe wyposażenie a nie "na początek się kupi coś byle by było a potem się zobaczy" ... czyli najbardziej powinienes celować w 24-70 2.8 L jako szkło uniwersalne do wszystkiego i eeewentuaaaalnie (bo nie jest niezbędny) w jakiegoś tiltshifta/makro do specjalistycznej fotografii przedmiotów jeśli takowy zakres (jakieś jubilerskie drobiazgi?) będziesz obejmował.

  10. #10

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o "początek" to mam tu na myśli pierwszy krok do zbudowania swojego zaplecza jeśli chodzi o szkła. Tak jak wspomniałem wcześniej wymieniałem się optyką na taką jaką w danej chwili potrzebowałem. Mam ten komfort, że ojciec prowadzi studio jednak na drugim końcu Polski stąd ciągłe dosyłanie i odsyłanie szkieł zaczęło mnie zwyczajnie męczyć. Czas na zmiany

    Post miał na celu poznanie Waszej opinii co do najbardziej uniwersalnego szkła o nienagannej pracy i jakości. "Uniwersalne" to pojęcie względne ale warto poznać opinię innych. W moim przypadku to zlecenie dyktuje warunki i czasami trzeba zwyczajnie wziąć co się trafi, a ciężko przewidzieć co to będzie.

    W każdym razie dzięki za podpowiedzi i czekam ewentualnie na kolejne.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •