Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: Kilka pytań i wątpliwości początkującego dot. fot. studyjnej

Domyślnie Kilka pytań i wątpliwości początkującego dot. fot. studyjnej

Witam,

To mój pierwszy post tutaj i od razu z pytaniami. No cóż, takie życie. Żeby nie przeciągać od razu przejdę do meritum.

Otóż mam w swoim posiadaniu:
    - aparat Canon 500d
    - 2x lampy Jinbei 250W z softboxami 60x90cm
    - kit 18-55mm
    - Tamron AF SP 28-75 f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
    - czarne tło

Interesuje mnie robienie zdjęć niewielkich części garderoby jak np. czapki oraz sylwetek ludzkich.

Jako że jestem totalnym amatorem próbowałem sobie dzisiaj różnych ustawień, ażeby zdjęcia wyszły jak najbardziej pro. I co? Jestem totalnie załamany. Problemy, które napotkałem przerosły mnie i w związku z tym mam kilka pytań, które tu wypunktuję dla jasności.

1. Przy robieniu zdjęć z jedną lampą i softboxem zdjęcia wychodzą bardzo prześwietlone. Próbowałem różnych ustawień, zarówno w trybie manualnym jak i półautomatycznych. Ustawiałem na lampie różne czasy mignięcia od 1/16 do 1/1. Starałem się ustawiać czas naświetlania taki sam jak mignięcia lampy i **** - prześwietlone. Jedyna wartość przesłony jaka dawała jako takie efekty to F22! ISO było rzędu 3200 przez co zdjęcia były b. ziarniste. Co robię źle? Dodam, że odległość softboxa od celu była jakieś 1,5m. Za blisko? Może zmienić iso? Tylko, że z tym iso jest kolejne pytanie.

2. Dlaczego przy ustawieniach iso niższych niż 3200 lampa się nie wyzwala?

Dodam, że zdjęcia robiłem korzystając z EOS Utility oraz Live View. Oczywiście bez Live View lampa też się nie wyzwalała. Migała jedynie przy wartościach wyższych niż 3200.

To na razie tyle. Jeśli coś mi się przypomni będę na bieżąco pisał.

Bardzo proszę Was o pomoc.

Pozdrawiam gorąco!

2.

Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Miasto
    Poznań

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez seraf Zobacz posta