Zmobilizowaliście mnie i obejrzałem Yervant "Dancing With The Bride And Groom". Faktycznie mistrzunio. Zdziwiło mnie jedynie że obrabiając przykładową fotę (już nieźle co prawda odrawioną) robił to na 8 bitowym jpg-u i straszliwie mocno blurował twarz. Efekt niezły ale kłóci się z moim pojęciem naturalności.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Aaaaa ... no i nie używał warstw korekcyjnych.
Ostatnio edytowane przez patyn ; 30-07-2010 o 14:46 Powód: Automerged Doublepost
Bo ludzie myślą: produkt drogi = produkt cenny, a to jest naiwność.
W ciemnym kościele nie ma bata, żeby naświetlić dobrze zdjęcie bez wspomagania. Dlatego takie zdjęcia bez wspomagania, przerabia się w taki sposób aby zamaskować, że było 5 fotonów na krzyż. Robi sie BW, bo BW jest takie analogowe, takie klasyczne, takie nostaligczne, takie artystyczne. Dodaje się ziarno, bo ziarno jest takie analgowe, takie itd. Można dodać jeszcze ramkę w stylu mokrego kolodionu albo teksturę, żeby nadać zdjęciu charakter zdjęcia od Starego Mistrza.
Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.
Co to znaczy ciemny kościół ? Lampa w takim wypadku nie wiele da , bo pełni rolę dopalenia a nie oświetlenia tego ciemnego kościoła. Nie zdarzyło mi się robić na więcej jak iso6400 w kościele , czy to znaczy że był to ciemny kościół ?...
Co to jest drogi produkt ? Taki za 1000 zł czy taki za 4000 zł czy taki za 6000 zł ? Skoro uważasz że klienci są naiwni tzn że wszyscy ich mami i kit im wciskami. Począwszy od tych za 1000 zł kończąc na górnej granicy.
Na szczęście nie wieli jest takich jak mówisz więc ogólnie mylisz się.
Ewidentnie czepiasz się pewnego stylu czy sposobu pracy bo albo nie podoba ci się to albo nie umisz. Jak dla mnie nie zdajesz sobie sprawy jaki może dać komfort nie używania lampy na reportażu. Ja to sobie często cenie. I nie sram się później że zdjęcia jest z iso6400 i co ja teraz zrobię.
no comment...
Czyzby zaczynal sie bawic w filmowanie ?
http://www.youtube.com/watch?v=hHP9xm8iEo0
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
tez tylko dwa zoomy 16-35 i 24-70 oraz fisheye 15mm
Ostatnio edytowane przez mackw ; 30-07-2010 o 17:12 Powód: Automerged Doublepost
Wg mnie to było ciemno jak w d... W cieniach było w porywach po 1 bicie na pixel. 9 na 10 pixeli miało bity wymyślone przez matrycę, a nie przez światło.
Nie ma światła, nie ma zdjęcia.
Dla mnie powyżej 2.5kpln to drogo. Nie dlatego, że jakoś tam biedny jestem. Dlatego, że wyższa cena jest nieprzyzwoita za kilka godzin pracy kogoś kto nie posiadł jakiejś tam tajemnej wiedzy.
Do czasu.
Nie czepiam się. Wyrażam swoją opinię. Oczywiście, że nie umim i umiać się nie będę. Nie pstrykam dla pieniędzy. O komforcie wiem. Mam małe dłonie i szybko mnie zaczynają boleć gdy mam lampę na aparacie.
Dla mnie Iso 3200 z 5dII nawet dobrze naświetlone jest kichowate. Jeszcze w równomiernym oświetleniu, można to przełknąć. W ciemnym kościele z głównie oświetlonym ołtarzem, w cieniach wychodzą buraki.
Miałeś (może jeszcze masz) w swojej galerii zdjęcie z tańczacymi ludźmi ze świecami w rękach. Akurat jakoś je zapamiętałem. Zobacz jak wygląda twarz człowieka z prawej strony zdjęcia. Tobie się pewnie podobało skoro je umieściłeś, ale człowiek pewnie się nie rozpoznał. Może w sumie i dobrze, jeszcze by uwierzył, że tak wygląda.
Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.
masz pełną rację...ale nie wszyscy to rozumieją...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a wiesz co oznacza zapis: IF D100, ID11 1+1 11'@20*C, albo Neopan 400, ID-11 1:3 15' ? a wiesz ze analog to prawdziwa fotografia? tworzona w momencie nacisniecią spustu, a nie po milionowym kliknięciu na masce, warstwie i pędzelku w ps ? wiesz ??
Ostatnio edytowane przez Rakan ; 30-07-2010 o 18:22 Powód: Automerged Doublepost
1Dmk2, 5Dmk2, Rolleiflex 6008, 300/2.8L IS, TCx1.4, 85/1.2L II, 70-200/2.8L, 24-70/2.8L, 100/2.8, 14/2.8L, 15/2.8 fish, LensBaby 3G, Elinki Ranger RX 2 główki, p-wizardy, 580tki, PW, ST i masa duperelów do strobist'a, do studia itp itd, rajdy samochodowe, portrety, kotlety,
blog - www.koteras.art.pl, ofi - www.markmedia.pl, slubna - www.slub.markmedia.pl, maxmodels - http://www.maxmodels.pl/markmedia.html
Wiem, że nie do mnie pytanie ale strzelam z odpowiedzią - Twoje dane osobowe w języku kolesi z marsa?
A tak na serio jakby to tłumaczyć na współczesne czasy to wyglądałoby to dokładnie jak PS CS3-5, ACR6.0, LR3@PC (albo Mac)... i jakie to ma znaczenie? Zawsze wywoływałeś negatywy czy odbitki wg danych z opakowania?
20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R
Ilford Delta 100 w ID11 pol na pol z woda, 11 minut w 20 stopniach (zapomniales o ilosci przewrotek). Ale to co piszesz dalej to nie jest do konca prawda.. Na filmie tez sie pracowalo nad zdjeciem w ciemni, retuszowalo sie itd. Zobacz np. film o Nachtway'u, tam sa motywy jak rozmawia z facetem od wywolywania co mozna poprawic w zdjeciu przy powiekszaniu. Zdjeciem na filmie mozna tez niezle pomanipulowac.. co wtedy zostaje prawdziwa fotografia? Polaroid chyba..
2 EOSy (jeden na film), pare dalmierzy, troche szkla...
Blog: http://blazejstrazak.blogspot.com/ | Artscape
1Dmk2, 5Dmk2, Rolleiflex 6008, 300/2.8L IS, TCx1.4, 85/1.2L II, 70-200/2.8L, 24-70/2.8L, 100/2.8, 14/2.8L, 15/2.8 fish, LensBaby 3G, Elinki Ranger RX 2 główki, p-wizardy, 580tki, PW, ST i masa duperelów do strobist'a, do studia itp itd, rajdy samochodowe, portrety, kotlety,
blog - www.koteras.art.pl, ofi - www.markmedia.pl, slubna - www.slub.markmedia.pl, maxmodels - http://www.maxmodels.pl/markmedia.html