Cytat Zamieszczone przez Czacha Zobacz posta
hmm.. jak dla mnie, autor watku zarzadal wymiany sprzetu "tu i teraz", a nie zgodnie z ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej - sprzedawca slusznie mu powiedzial, ze sprzetu nie wymieni, bo niby dlaczego mial to uczynic? jedyny obowiazek jaki mial sprzedawca, to przyjecie reklamacji na zasadach gwarancji lub niezgodnosci towaru z umowa. a ze klient niedouczony to juz nie jego wina ...
W tym przypadku nie ma to znaczenia... Sprzedający ma 14 dni, żeby ustosunkować się do żądania, a zrobił to od razu - powiedział, że nie ma takiej możliwości. A że kupujący głupi (słyszał o ustawie, ale jej nie czytał), to dał się wrobić w gwarancję...

Cytat Zamieszczone przez macgaw Zobacz posta
kupiles wyszedles, wracasz po 15 min, masz pretensje - a skad sprzedawca ma wiedziec ze on ci np"nie upadl"
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.


I jak napisałem wcześniej - masz 14 dni na odpowiedź (Art.4, pkt.3). Tylko, że zazwyczaj klienta trzebać o tym (grecznie) poinformować lub odesłać do tekstu ustawy... (np. tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=321)