Cytat Zamieszczone przez gervee Zobacz posta

...
Zazwyczaj to sprzedający ma "coś do ukrycia". Sprzedaje sprzęt np. nie do końca tak sprawny jak by powinien być a użytkownik nieświadom kupuje go w dobrej wierze jako pełnosprawny, bez wad. Jeśli takie się pojawiają to zaczyna się już "walka" ze sprzedawcą/właścicielem - zazwyczaj nie widać woli załatwienia sprawy w szybki sposób, nie mówiąc już o załatwieniu sprawy na korzyść klienta (mam takie doświadczenia z serwisów samochodowych ).
Zdawało mi się, że piszemy o sprzęcie nowym. Więc, z założenia sprzęt nowy powinien być 100% sprawny. Tego spodziewać się powinny obie strony.
Jeśli na drugi dzień produkt okazuje się niesprawny to trzeba to rozstrzygnąć na drodze gwarancji. Jeśli jest wada to powinna być naprawiona wg tego co jest napisane w instrukcji, albo jeśli to jest niemożliwe to powinno się dostać produkt nowy. Tylko sprzedawca nie jest zbytnio właściwą osobą żeby to wszystko ocenić, więc jego jedynym obowiązkiem jest przyjąć towar i wysłać do serwisu.
Tak to powinno wyglądać, ale nie powinniśmy dodawać wyjątków typu takiego, że np. sprzedawca ma układ z producentem i ma gwarancję wymiany bez dodatkowych formalności itd.

Co do serwisów samochodowych to jest to zupełnie inna bajka, inne pieniądze, inne produkty, inny sposób zarabiania itd., tym bardziej żyjąc w naszym pięknym uczciwym kraju...