Ależ ja nie twierdzę, że nie masz racji.
Wiem co to "Ustawa konsumencka" i "niezgodność towaru z opisem".
Jednak sam zauważ, że w twojej wypowiedzi nie ma nic o natychmiastowej wymianie produktu na nowy.
Jak sam stwierdziłeś, jeśli wada wynikła przed upływem 6 miesięcy, to sprzedawca musi dowieźć, że wada była "wrodzona", a to znaczy, że musi odesłać towar do serwisu, oni przeprowadzą ekspertyzę i dopiero po tym sprzedawca "z czystym sumieniem" może wydać nowy towar.
Dalej nigdzie nie ma wzmianki, że sprzedawca MUSI wydać towar nowy od razu.
A co do firmy Canon, to z tego co czytam ich serwis też nie działa jakoś bezproblemowo, też miewają wpadki (i to chyba całkiem sporo) więc czego się mają czepiać - sami nie są bez winy.
Ja toczyłem pewien spór z firmą u której kupiłem lampę.
Nie minęło jeszcze 6 miesięcy, a lampa przestała błyskać.
I co, powołałem się na ustawę, a oni to za przeproszeniem mieli w ......
Na lampę czekałem 3 miesiące i nic nie pomogły pisma z Federacji Praw Konsumenta itp.