Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Wątek: zbyt agresywna obróbka?

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agent Zobacz posta
    Przypomniałem sobie, że mam inny kadr z tym potworkiem (zresztą już go zamieszczałem na forum), nawet wyszło w podobny deseń, chociaż obrabiałem to dobrych kilka tygodni temu (z tego kadru dało się wyciągnąć jeszcze trochę nieba ):

    Ale pytanie jedno. To na pocztówki robisz? Bo jeżeli tak, to jest super

  2. #32
    Coś już napisał Awatar agent
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Małopolska
    Wiek
    38
    Posty
    71

    Domyślnie

    hehe nie, potworek tak sobie pstryknięty, przejeżdżając zatrzymałem się na kilka minut, a teraz mam się nad czym pastwić =)
    ---
    5D + 40D + S14/2.8 + EF 28/1.8 + EF 50/1.4 + EF 85/1.8 + 430EX

  3. #33
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    114

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agent Zobacz posta
    ...
    Swoją drogą jak super wyciąga kontrasty warstwa overlay z wynikowej gimpowego pluginu do GEGL'a c2g, wie ktoś czy jest może odpowiednik czegoś takiego w Pshopie?
    Nie wiem czy tak samo jak w Gimpie ale w PS, zwiększyć kontrast i podbić kolory, można np. tak: warstwa korekcyjna (np. color balance), zmiana trybu mieszania na Soft Light a potem zmiana Opacity według uznania

  4. #34
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez enkoder Zobacz posta
    dreamstorm, też chciałbym spytać, dlaczego z 40D do odratowania, a z 5D nie?
    Mam piątkę od niedawna i jeśli chodzi o materiał wyjściowy, początkowo się załamałem jak mało można wycisnąć z przepaleń na 5D (ok 1 EV). Niebo tutaj właśnie wygląda na trochę więcej niż 1EV przepalone. Z 40D można wycisnąć zdecydowanie więcej z przepałów. Za to z cieni więcej wyciśnie się z 5D na szczęście. Trzeba po prostu się przyzwyczaić, żeby trochę inaczej naświetlać zdjęcia o dużej rozpiętości tonalnej.


    BTW. Albo w pracy mam jakiś dziwny monitor..., ale wydaje mi się, że kolory ścian idą w kierunku różu.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A jeśli chodzi o te cz-b fotki to pierwsza bardzo mi się podoba. Świetna obróbka i cz-b taki jak lubię. (osobiście przyciął bym trochę góry, ale to tylko moje zdanie), ogólnie rewelka.
    Ostatnio edytowane przez dreamstorm ; 02-07-2010 o 09:12 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  5. #35

    Domyślnie

    Pierwsze zdjęcie z B&W mi się zdecydowanie podoba (choć sporo różnych zaszumiaczy ). 2-ka ciemna, byłaby ciekawsza jakby dostała więcej światła i kontrastów.

    Co do kolorowych zdjęć budynku, to do naprawienia nieba wolałbym się posłużyć jakimś innym zdjęciem, na którym wyszło ładnie i potem połączyć oba w całość.
    Fioletowe zafarby (miejscami wpadające w czerń) średnio mi się podobają, no chyba, że taki był zamysł.

  6. #36
    Coś już napisał Awatar agent
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Małopolska
    Wiek
    38
    Posty
    71

    Domyślnie

    [QUOTE=dreamstorm;835986]Mam piątkę od niedawna i jeśli chodzi o materiał wyjściowy, początkowo się załamałem jak mało można wycisnąć z przepaleń na 5D (ok 1 EV). Niebo tutaj właśnie wygląda na trochę więcej niż 1EV przepalone. Z 40D można wycisnąć zdecydowanie więcej z przepałów. Za to z cieni więcej wyciśnie się z 5D na szczęście. /QUOTE]

    Na szybko bo nie mam czasu poczytałem trochę o tym i zdaje się że to za sprawą funkcji C.Fn II-3 w 40d (Priorytet jasnych partii obrazu). Cytując instrukcje:

    Poprawia szczegóły w jasnych partiach obrazów. Zakres dynamiki jest
    poszerzony od standardowego poziomu 18% szarości w kierunku
    jasnych obszarów. Przejścia pomiędzy szarościami i światłami stają się
    bardziej płynne.
    Jeśli zostało wybrane ustawienie 1, szumy w ciemnych partiach obrazu
    mogą być nieco większe niż zwykle.


    W sumie od niedawna mam 40d i jeszcze się do niego przyzwyczajam. dreamstorm, masz włączoną tą opcję? Testował ktoś jakie różnice z włączonym priorytetem jasnych partii oraz bez? w sumie ciekawe.
    ---
    5D + 40D + S14/2.8 + EF 28/1.8 + EF 50/1.4 + EF 85/1.8 + 430EX

  7. #37
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    No tak to tylko w Erze. Funkcja "ochrony świateł" nie jest żadną sztuczką magiczką, nie jest boosterem i nie zmienia parametrów matrycy. Gdyby tak można było to zapewne włączona by była na stałe. Ta ochrona świateł to po prostu zmiana parametrów ekspozycji zwykle (ale niekoniecznie) o 1 EV poprzez np. skrócenie czasu o jedną pełną działkę. Światła są "chronione" bo histogram idzie w lewo a za darmo mamy dodatkowe szumy w cieniach. Przesunięcie wylicza sobie Digic więc czasem to może być o 0.5 EV a czasem o 1.5 EV.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #38
    Początki nałogu Awatar Maver
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    397

    Domyślnie

    Zdjecie ma sie podobac i tyle. Nie ma czegos takiego jak zle lub dobrze obrobione. Jesli dla Ciebie sa OK, to nie ma czego zmieniac. A jesli boisz sie swojej agresywnosci ;-) to zastosuj standardowa sztuczke, mianowicie po obrobce i uzyskaniu efektu koncowego zmniejsz wszystkie wartosci o 20%
    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof Zagórski

  9. #39
    Coś już napisał Awatar agent
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Małopolska
    Wiek
    38
    Posty
    71

    Domyślnie

    Janusz dzięki za wyjaśnienie, ostatecznie to wolę przepalone niebo niż użerać się z wyciąganiem cieni i redukcją szumów. Zresztą trochę dziwne żeby mniejszy sensor 40d lepiej radził sobie z dużymi rozpiętościami tonalnymi.

    Druga sprawa cieszę się że podobają się te obróbki cz-b Swoją drogą ciekawe że nawet bardzo hardkorowa obróbka cyfrowa w cz-b się podoba, a w kolorze nawet drobne zmiany kolorystyczne bolą.

    Z drugiej strony jak robiłem crossy z velvii 50 czy kodaka e100s, to żółty zafarb był jak najbardziej ok (jeśli pod zdjęciem było dopisane że to cross), natomiast zdjęcia z chińskiej czarnobiałej ery 100, dostawały baty za ryski i paprochy na skanie
    ---
    5D + 40D + S14/2.8 + EF 28/1.8 + EF 50/1.4 + EF 85/1.8 + 430EX

  10. #40
    Początki nałogu Awatar diplo
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Zamość
    Wiek
    48
    Posty
    298

    Domyślnie

    A co ciekawe wyłączajc ta funkcję w 40d, uzyskujesz 100 ISO
    5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •