Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Kiedy F/8 A kiedy F/11 ?

Mieszany widok

Domyślnie Kiedy F/8 A kiedy F/11 ?

Witam, nie ukrywan iż jestem początkujacym amatorem. Wlaśnie zakończylem wnikniwą analize książki "Ekespozycja bez tajemnic" pana Petersona.

Znalazlem tam wiele ciekawych rad i sugestii oraz wiele odpowiedzi na moje pytania. Ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz, na którą nie znalazlem odpowiedzi.

Chodzi o to że w rozdziale opisującym przysłony autor nazywa przysłony F/8 i F/11, przyslonami "kogo to obchodzi" dlatego iż uważa jest te przyslony dają nejlepszą głębie ostrosci gdy wszystko obiekty w kadrze znajduja sie w jednej odległości(także nieskończoności) np muszla leżąca na plaży na tle piasku lub portret na tle ściany.

I tu sie pojawia moje pytane Kiedy F/8 a kiedy F/11 wiem że wiąze sie to z różnymi czasami naświetlania ale w tym wypadku bedzie to zmiana bardzo niewielka. I nie wiem w jakich warunkach zdecydować sie an f/8 a w jakich na F/11 ?

Uzależniony

Domyślnie

Poczytaj jeszcze jakieś książki na google poszukaj "głębia ostrości a przysłona"...

Początki nałogu
    Miasto
    gdańsk

Domyślnie

dzięki przysłonie regulujesz glebie ostrości.
    dla f8 będzie mniejsza niz dla f11
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html
    link do kalkulatora ktorym mozesz sobie obliczyc jakie jest GO

pozdrawiam
    Pkt 8 regulaminu forum
    plutophoto.blogspot.com

Początki nałogu
    Miasto
    mysłowice

Domyślnie

ja tam używam f8 jak daję czas 1/250 a f11 jak 1/125 . najlepiej jest jak się robi lustrzanymi obiektywami, wtedy nie trzeba myśleć nad przysłoną - bo jej nie ma.
    canon

Pełne uzależnienie

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez roger09 Zobacz posta
    I tu sie pojawia moje pytane Kiedy F/8 a kiedy F/11 wiem że wiąze sie to z różnymi czasami naświetlania ale w tym wypadku bedzie to zmiana bardzo niewielka. I nie wiem w jakich warunkach zdecydować sie an f/8 a w jakich na F/11 ?