Zaraz zaraz, w gripie BG-E2 do 20D akusy ładuje się od tylca, czyż nie?Zamieszczone przez maku
![]()
Zaraz zaraz, w gripie BG-E2 do 20D akusy ładuje się od tylca, czyż nie?Zamieszczone przez maku
![]()
No i przecież dokładnie tak napisałem!?
Późnym wieczorem jeśli jeszcze będę miał trochę sił po pracy spróbuję zamieścić zdjęcie tej mojej przerobionej płytki. To będzie wiadomo o czym piszę.
Tak jak obiecałem załączam fotki.
Może się to komuś przyda. Na zdjęciach jest wprawdzie płytka pod 1V ale ta pod 10D wygląda dokładnie tak samo. Jest to zwykły kawałek aluminiowej blachy przyklejony klejem termicznym (tzw. termoglue) do oryginalnej spiłowanej płytki Manfrotto. Wystarczy taki klej ponieważ siła łącząca z aparatem i tak jest przenoszona przez śrubę.
W przypadku 10D sztywność poprawiła się wręcz znakomicie. Do 1V dorobiłem po prostu z rozpędu.
A skoro już się taki temat pojawił, ja mam pytanie z innej beczki: czy widział ktoś głowicę do statywu (najlepiej mocowaną na standardową szybkozłączkę) z... krzesełkiem? :-) Bo mi, całkiem serio, coś takiego by się często przydało![]()
A ja odradzam kulówki.
Ale z zupelnie innych powodów. I nie będe mówił o duszy
Mailem kulowke z 400mm/2,8 i niestety sie to nie nadaje, bo jedną reką musze podtrzymywac szklo, a jak wylaczam AF to juz nie mam trzeciej reki do ostrzeniaNie sprawdza sie.
Jesli wiec uzywasz szkiel dluzszych niz 135mm (chodzi o ciezar i odlegly pierscien ostrzenia) to jednak polecam zwykla glowice. Jesli masz aparat i krotkie szkla to nie ma roznic.
chyba nie wyjasnilem - chodzilo mi o moment w ktorym rozluzniasz zacisk i wowczas w kulowce moze ci calosc po prostu zleciec na bok. Trzeb auwazac. No i nie da sie obracac jedynie w pozimie bo kula to kula![]()
Ostatnio edytowane przez iczek ; 09-11-2005 o 14:06
wydaje mi się Piotr, że w 322RC nie mam tego problemu. podczepiałem teraz 300/4IS bo się*przymierzam, 400/2_8 dużo większe szkło, ale myślę,*że wiem o co Ci chodzi. w 322RC trzymając za poziomy joystick masz od razu stabilizację pionu, dodatkowo ostrząc trzymasz mimo woli przód tył. mylę się?Zamieszczone przez iczek
gra i buczy bebop
Mam w studiu statyw Manfrotto 055 z głowicą kulową - robi praktycznie za wieszak do aparatu - głowica ciągle poluzowana - aparat wisi do zdjec w pionie, podpięty kablami do komputera i zasilania. Chwytam go- kadruję, robię zdjęcie i... puszczam - wisi dalejZamieszczone przez marcingreen
Nie lubię głowic kulowych, ale takie ich zastosowanie do studia jest dla mnie idealne
Na śluby do kościoła i na plenery zabieram statyw Neotec z głowicą 329RC4 - bajka, jak to pracuje!
Głowica ma 3 wajchy, które dają się tak ustawić (siła trzymania), że 1DMKII z podpiętym 24-70, albo 70-200 2,8 trzymam tylko za korpus i mogę z lekkim oporem kręcić nim jak na kuli - kiedy puszczę - zostanie w tej pozycji, nie opada.
Głowica ma 3 poziomice i możliwość bardzo płynnego panoramowania. Ogólnie leży mi bardzo.
A statyw Neotec? - szybszego w użyciu nie znalazłem
Do noszenia torba MBAG80 - dobrze chroni zestaw.
Próbowałem głowicy kulowej z rękojeścią - 322RC2 - jednak nie da się jej tak płynnie używać (bez dotykania) jak tradycyjnej 329![]()
Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.
W Twoim przypadku najlepiej używać głowic firmy WimberleyZamieszczone przez iczek
http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...ughType=search
Jak to Jurek ma napisane?: "Jeśli się coś lubi, to należy mieć to 'coś' w najlepszym gatunku"
Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.
no chyba że używasz AF, co jest raczej standartem, zwłaszcza w tele.Zamieszczone przez iczek
przecież trzymam prawa ręką aparat za uchwyt a lewą manipuluję przy zacisku kuli - co w tym trudnego? Ja sprawdzałem i działa OK z moją 400L. Dla naprwdę ciężkich szkieł (mało kto ma na forum takie cacka) po prostu potrzebna jest większa kula (wtedy opór ruchu jest większy i nic nie spada IMHO, a ręka na uchwycie wystarcza do przytrzymania nawet 5kg.)chodzilo mi o moment w ktorym rozluzniasz zacisk i wowczas w kulowce moze ci calosc po prostu zleciec na bok.
A montował ktoś kiedyś głowice Manfrotto do statywów Velbon? Bo interesuje mnie Sherpa 600R i 482RC![]()
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy