Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: współpraca obiektywu DG z analogiem

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar htx
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Bydzia
    Posty
    48

    Domyślnie współpraca obiektywu DG z analogiem

    Witam
    Szukałem i albo słabo szukałem, albo nie było takiego wątku.
    Mam pytanie: czy ma ktoś z Was doświadczenie ze współpracą obiektywu Sigma 70-300 APO Makro DG ze sprzętem analogowym?
    U mnie po zrobieniu rolki ISO200 - zdjęcia zarówno z pleneru i pomieszczeń wyszły mocno stłumione (jakbym miał szary filtr). Na powietrzu chyba niepotrzebnie założyłem polara (słabe światło), natomiast w pomieszczeniu robiłem bez filtrów (tu czułość filmu mogła być nieodpowiednia).
    Zganiam to na swoją niewiedzę i nieznajomość tego obiektywu , jednak teraz robię sobie zdjęcia porównawcze z innym szkłem i czekam na odbitki.
    Moja wątpliwość jest taka- czy obiektyw w sumie dedykowany dla cyfrówek (DG) powinien z analogiem równie dobrze współpracować?
    Może macie jakieś doświadczenia?
    dzięki i pzdr

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez htx
    U mnie po zrobieniu rolki ISO200 - zdjęcia zarówno z pleneru i pomieszczeń wyszły mocno stłumione (jakbym miał szary filtr). (...) natomiast w pomieszczeniu robiłem bez filtrów (tu czułość filmu mogła być nieodpowiednia).
    (...) Moja wątpliwość jest taka- czy obiektyw w sumie dedykowany dla cyfrówek (DG) powinien z analogiem równie dobrze współpracować?
    Witam,
    co prawda nie ma żadnego doświadczenia z obiektywem Sigma 70-300 APO Makro DG jednakże mam dwa inne obiektywy z serii DG których używam z analogiem. Sam system DG są to tylko dodatkowe powłoki nakładane na szkło obiektywu które mają poprawiać jakość zdjęć wykonywanych aparatami cyfrowymi (ot cała dedykacja :-)) więc w zasadzie nie może być mowy o tym, żeby mogły one być przyczyną takiego skutku jaki opisałeś. Nigdy nie zauważyłem u siebie podobnych objawów – zdjęcia wykonane zarówno obiektywami z serii DG jak i innymi wychodziły równo więc mało prawdopodobne aby w wypadku Twojego obiektywu powłoki DG miały jakieś znaczenie – może to jakaś wada obiektywu – musisz poszukać.
    Amatorsko: cyfrowo i analogowo

  3. #3
    Początki nałogu Awatar kane
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Tychy/Poland
    Wiek
    45
    Posty
    293

    Domyślnie

    Seria DG wspolpracuje bez zarzutu z analogiem jak i cyfra...
    u mnie bez problemu

  4. #4
    Początki nałogu Awatar jadeit
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    466

    Domyślnie

    ja moge potwierdzając,
    powiedziec ze moje 70-200 DG bez problemu daje sobie rade z 50e

    pozdrawiam
    un point c'est toi
    fotki są tu: http://www.asfalt.net.pl/main.aspx?page=3&uid=10

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Twoj problem wygląda na problem z pomiarem światła
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar htx
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Bydzia
    Posty
    48

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Twoj problem wygląda na problem z pomiarem światła
    mógłbyś rozwinąć? czym to może być spowodowane i jak się upewnić, że to właśnie wina pomiaru światła?

  7. #7
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez htx
    mógłbyś rozwinąć? czym to może być spowodowane i jak się upewnić, że to właśnie wina pomiaru światła?
    a polar nie jest przypadkiem liniowy?
    www albo tez flickr

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    podkreślasz, że światło było słabe, że efekt był jakbyś założył szary filtr, więc rozumiem, że zdjęcia są za ciemne? być może należy dać korektę na plus w ekspozycji (albo zmienić lab )

    Akustyk: liniowy chyba powodowałby prześwietlanie, bo światła do czujników dochodziłoby mniej.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Akustyk: liniowy chyba powodowałby prześwietlanie, bo światła do czujników dochodziłoby mniej.
    dla testu przylozylem na chwile kolowy tyl-na-przod przed obiektyw. pomiar w 10D wskazuje dluzsza ekspozycje przy tej samej przeslonie, niz gdyby polara zalozyc prawidlowo (pol dzialki roznicy). czyli w ta strone co piszesz...

    aczkolwiek jedyny autentycznie liniowy polar jaki mam to varicolor blue-yellow, ktory to dla odmiany raczej niedoswietla niz przeswietla.
    www albo tez flickr

  10. #10
    Dopiero zaczyna Awatar htx
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Bydzia
    Posty
    48

    Domyślnie

    kołowy, kołowy, teraz robię równolegle zdjęcia dwoma obiektywami, więc sobie porównam; a co do labu - jest sprawdzony, jeszcze się nie zdarzyła tam skucha

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •