Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 43

Wątek: 5DII i 24-70 - coś nie tak

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Nowa Ruda / Świdnica
    Posty
    116

    Domyślnie

    Internet jest pełen mitomanów, ale wracając do tematu. Nosze się z zamiarem kupna 24-70 i FF, nie przejmuje sie zadnymi smiesznymi opiniami, że 24-70 strasznie mydli itd itp. Znam kilka osób które posiadają to szkiełko i potrafią nim robić piękne zdjęcia, więc te mity na temat mydełka upchanego między soczewkami kłamią xP...Zresztą już statli użytkownicy się wypowiedzieli, trzeba się do niego "przyłożyć" a odwdzięczy się ostrymi ujęciami.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    52
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    z podpisu Akustyka "24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  3. #3
    Coś już napisał Awatar Jedrzej79
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    94

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    z podpisu Akustyka "24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
    Właśnie miałem to samo wkleić, ale mnie ubiegłeś ...
    Mysle, ze to kwituje sens niektórych wypowiedzi w tym wątku ...
    Canon, Sigma, Tamron, Manfrotto ...

    Sprzedam: Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro, Grip BG-E3 do 400D.

  4. #4
    Dopiero zaczyna Awatar poko
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    z podpisu Akustyka "24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers. (martin mintal)"
    A skąd macie pewność, że Annie Leibovitz nie przebierała z kilku sztuk fotografując tablice testowe i linijki?

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    52
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    To na ostateczne poparcie, że 24-70L robi ostre zdjęcia: http://www.speedyshare.com/files/23071007/IMG_0331.JPG - ogniskowa 24 mm, przysłona 2.8
    Wywołane w DPP bez żadnych korekt, Sharpness na 0.
    W puszce ustawiony Neutral, bez jakichkolwiek ustawień w mikroregulacji.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Oczywiście, ostrzone na oczy. - jak by się ktoś pytał.
    Ostatnio edytowane przez dinderi ; 21-06-2010 o 21:55 Powód: Automerged Doublepost
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  6. #6
    Początki nałogu Awatar patric89
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków / Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Posty
    336

    Domyślnie

    Ja miałem tamrona 17-50 z 450d
    teraz mam 24-70 z 5dII
    Ostrość obrazu z L wraz z nową 5 bije na głowe tamrona który przecież był ostrym obiektywem.
    Rewelacji nie ma na 24mm przy f2.8, reszta kombinacji jest naprawde ostra. Może to nie jest taka sama ostrość i jakość obrazu jak ze stałek ale w wielu przypadkach nie widać różnicy
    5d II | 6d | S14 2.8 | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EXII x2

  7. #7

    Domyślnie

    Paweleverest – masz racje to może być jeszcze body. Niestety jako świeży w Canonie nie mam chwilowo jak tego sprawdzić. Wszystkie inne szkiełka mam Minoltowskie.

    Na szczęście już niedługo podepne pare innych szkiełek i zobacze jak to wygląda.

    Ewentualnie jeżeli rzeczywiście to szkło tak ma to pozostanie powrót do sprawdzonego T28-70 ale tym razem niestety pozostanie to poprzedzone wcześniejszymi testami z udziałem monitora (bo na LCD wszystko wydaje się OKI)

    Mellan, Gixxxer – zdradźcie w takim razie tajemnice jak nim ostrzyć nim żeby wyostrzyć (pomijam późniejsze elektroniczne wyciąganie) do tej pory miałem tak że ja skupiałem się nad kadrem i tym co chciałem uzyskać a body z obiektywem ustawiało ostrość.

    Mimo sprzętu który ma już cos około 7 lat działało to znakomicie … i tu się może nasunąć pytanie to po co to zmieniać … otóż chciałem coś nowocześniejszego, lepszego, szybszego i mniej czasochłonnego (dlatego nie D700 i nie A900) oraz mieszczącego się w zadanym budżecie i wychodząc z założenia że biednego nie stać na oszczędność (bo inaczej byłby od razu T28-70 i T70-200 w tej cenie) …

    Patric89 - wiem że tak właśnie powinno być i tu mnie utwierdzsz że z moim jest coś nie tak Jeden z kolegów z forum zgłosił chęć pomocy i jak tylko się zgadamy to porównam mojego z innym body i moje body z jego szkłem - to powinno dać mi odpowiedz ...

    Dzięki wszystki którzy włożyli wkład merytoryczny za pomoc

  8. #8
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie

    No właśnie w tym problem. Jedna strona mówi, że trzeba uważać bo zdarzają się nieostre egzemplarze. Ja dla przykładu narzekam, na to że moje 24-70 f/2.8 ma problemy z ostrością na pełnej dziurze. Ale przecież nikt nikomu nie wmawia, że wszystkie egzemplarze wyprodukowane są nieostre. Tylko, że zdarzają się wpadki z ostrością.

    Cytat Zamieszczone przez gixxxer
    mój też robi niewyraźne fotki ... na 1/15
    I nie mówię o robieniu zdjęć na czasie 1/15, tylko na 1/2000s-1/4000s z ISO 200 ze statywu z wężykiem, z AF One Shot i przeostrzaniem.

    Druga strona usiłuje wmówić, że wszystkie egzemplarze są wspaniałe. A ci narzekający to banda ślepych nieudaczników i mitomanów która ma marne efekty bo nie wie jak się robi zdjęcia i niech najlepiej się doszkolą a potem idą do okulisty. Podpieranie się cycatem z Leibovitz jeszcze bardziej wzmacnia "znawstwo". Skoro pojawiają się głosy, że czasami pojawiają się problemy z pełną dziurą to znaczy że tak różowo nie jest.

    A propos Leibovitz. Jeżeli ktoś zarabia na fotografii, to ma pewnie wykupiony abonament w serwisie i po każdej sesji jedzie na strojenie i czyszczenie. Zaś z takim nazwiskiem może od Canona dostać sprzęt gratis i sobie wybrać idealny egzemplarz.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    52
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez C80 Zobacz posta
    Skoro pojawiają się głosy, że czasami pojawiają się problemy z pełną dziurą to znaczy że tak różowo nie jest.
    No tak, z tym, że prezentowane tutaj wielokrotnie głosy, o rzekomym mydle 24-70L, albo nie pokazywały problemu, bo... (i tutaj cała litania problemów z zaprezentowaniem zdjecia), albo prezentowały zdjecia, na których nie było widac mydła wiekszego, niż to które produkuje filtr Bayer'a, zamontowany na matrycy, albo bylo widać, że wyostrzono nie tam, gdzie szukano ostrości.
    Na 2.8 na 70 mm, zdjecie z 1,5 metra daje nam zakres głebi ostrości około 6 cm. Kiedy w chwili pomiedzy ostrzeniem a naciśnieciem spustu obiekt przesunie się o te kilka centymetrów i wyjedzie z GO, to jest wina obiektywu?
    Czy jesli trzymamy obiektyw, którego waga wynosi prawie kilogram, blisko korpusu aparatu, a zdjęcie robimy na 1/60 s i wychodzi lekkie mydło, to jest wina obiektywu, czy trzęsących się rąk fotografa?
    Czy jeśli nie trafił AF, to wina obiektywu?
    Czy kiedy patrzymy na obraz o rozmiarze 2x3 metry z odległości 50 cm i widzimy pewne niesotrości, to jest wina obiektywu?

    Mydło na zdjęciach, to problem szerszy niż prosta diagnoza, że "obiektyw jest do d...".

    Trzymałem w rękach 5 różnych (2 kupione w Polsce, 2 w USA, 1 w Niemczech) egzemplarzy 24-70 L. I na 1DsIII, i na 5DII, i na 40D, i na 450D wszystkie byly ostre od 2.8, w całym zakresie ogniskowych. Wszystkie były kupione bez "selekcji". Nie czuje sie przez to ani lepszy, ani bardziej profesjonalny. Trudno mi tylko uwierzyć w prawdziwość niektórych zarzutów, jakie formułowane sa tu wzgledem tego szkła, w sposob ogólnikowy i arbitralny.

    W każdej serii obiektywów ma prawo znaleźć się promil, który wykazuje problemy. Nie zaprzeczam. Mam jednak poważne podejrzenia, co do kwestii umiejętności precyzyjnego definiowania przyczyn braku ostrości, lub jej przesunięcia. I śmiem twierdzić, że niestety wiele osób ma z tym poważne problemy. Nazywam to "Syndromem Wyspy Bahama", od nicku wybitnej postaci, na arenie udowadniania na CB, ze "24-70L to największe oszustwo Canona, mające na celu wyssanie i tak pustej juz kieszeni biednych uzytkowników sprzetu Canona, zmuszonych do kupowania szkła butelkowego w cenie 20-letniego Audi".

    A propos Leibovitz. Jeżeli ktoś zarabia na fotografii, to ma pewnie wykupiony abonament w serwisie i po każdej sesji jedzie na strojenie i czyszczenie. Zaś z takim nazwiskiem może od Canona dostać sprzęt i sobie wybrać idealny egzemplarz.
    To "pewnie" jest tak samo pewne, jak "wydaje mi się"...

    Kończąc moje wywody, trzymam kciuki za sprzet autora wątku i mam nadzieję, że jego sprawa się wyjaśni, czy to po wizycie w serwisie, czy po innych zabiegach.
    Mam nadzieję, że zalinkowane przeze mnie zdjęcie i wyrazone opinie pomogą w rozwiązaniu problemu.
    Pozdrawiam
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Tak tylko spytam bo nurtuje mnie stwierdzenie kilku osób, iż szkło to "ma swoją specyfikę i jest bardziej wymagające od użytkownika i nie wybacza niedociągnięć".
    W czym niby jest ono takie wyjątkowe wymagając od fotografa specjalnej wiedzy i umiejętności?

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •