Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Sigma - potrzebna gwarancja K-Consult

  1. #1

    Domyślnie Sigma - potrzebna gwarancja K-Consult

    Niedawno nabyłem obiektyw Sigma 100-300 f/4. Jako że był on na gwarancji od razu wysłałem do kalibracji z moim body. Zawiozłem osobiście do Sigma Pro Centrum w Warszawie. Dziś otrzymałem telefon z Gdyni że aby skalibrować obiektyw na gwarancji to musze dostarczyc podpisaną gwarancję K-Consult. Obiektyw ma ostatni miesiąc gwarancji, więc prawie 3 lata, wątpię żeby po telefonie do sklepu gdzie został nabyty dosłano mi gwarancję podpisana i podbitą. Miał ktoś podobne przejścia, skalibrowano komus obiektyw w ramach gwarancji bez tego dokumentu gwarancji K-Consult?
    Na stronie internetowej jest wyraźnie napisane że obiektywy nayte w polskiej dystrybucji podlegają kalibracji bezpłatnej przez cały okres gwarancji, a mój obiektyw to linia EX czyli posiada bazową gwarancję na trzy lata.
    Wraz z obiektywem przekzałem ksero faktury na której wszystko jest napisane, łącznie z pieczątka sklepu gdzie został nabyty, zatem jest to oficjalna polska dystrybucja.
    Oczywicie w poniedziałek zadzwonię do sklepu gdzie został nabyty obiektyw (zdaje się że to fotozakupy.pl) i poprosze o wydanie gwarancji, ale coś mi mówi że nie otrzymam jej.

    Czy komuś z tu obecnych skalibrowanie tylko na podstawie paragonu/faktury, czy rzeczywiście ta gwarancja K-Consult jest nieodzowna?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    To wcale nie oznacza, że jest to polska dystrybucja.

    Sprzedawca i owszem, polski, ale mógł kupić z dystrybucji np. niemieckiej.
    Podstawą do naprawy gwarancyjnej jest dowód zakupu oraz podbita gwarancja.

  3. #3

    Domyślnie

    Rozumiem. A jeżeli Sigma jako taka daje 3 lata gwarancji to czy dystrybutor nie jest zobowiązany do podjęcia sie naprawy jeżeli nie minąl okres gwarancji?
    Czy gdybysmy sami kupili obiektyw za granicą to mogą nam odmówic naprawy gwarancyjnej w Polsce?

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    1. Nie.
    2. Tak.

  5. #5

    Domyślnie

    z tego co wiem jest tak: gwarancja oraz paragon/faktura, służą do zarejestrowania obiektywu. Po takiej rejestracji w ich bazie figuruje on po jakimśtam numerem. Każda następna naprawa odbywa się w oparciu o ich dane w bazie.
    gg: 6096145

  6. #6

    Domyślnie

    Obiektyw pół roku temu był u nich na płatnym przeglądzie i czyszczeniu, podejrzewam że figuruje juz w ich bazie.
    Ale że była to usługa płatna to moze nie rejestrowali.

    Szczerze mówiąc jestem zaskoczony i nieco zdegustowany całym zajściem. Mialem do tej pory bardzo dobre zdanie o Sigmie, teraz zaczynam się zastanawiać ilu sprzedawców w Polsce wydaje gwarancję K-Consult? Druga sorawa to jak działa gwarancja przy tych obiektywach, które gwarancji K-Consult nie mają. Chyba nie znaczy to że gwarancji nie maja w ogóle?

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Zdegustowany powinieneś być, ale tym że sprzedawca Ci nie wydał karty gwarancyjnej lub nie informując o tym sprzedał obiekty spoza polskiej dystrybucji.
    Gdzieś na stronie Sigmy jest lista sprzedawców, którzy sprzedają taki sprzęt i oni o tym ostrzegają.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nict Zobacz posta
    Czy komuś z tu obecnych skalibrowanie tylko na podstawie paragonu/faktury, czy rzeczywiście ta gwarancja K-Consult jest nieodzowna?
    Skoro nie dostałeś przy sprzedaży gwarancji K-Consult tylko zwykłą Sigmowską, znaczy się, że nabyłeś obiektyw taniej, zapewne ściągnięty z niemieckiej dystrybucji, więc teraz w PL nie naprawisz. Takich rzeczy trzeba pilnować przy zakupie. To samo tyczy się Tamrona. Ludzie się rzucają na obiektywy 100-200 zł tańsze, a potem marudzą, że są problemy z serwisem PL.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar gadget_zary
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Żary/Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    1 046

    Domyślnie

    Nict może i figuruje ale nie jako obiektyw z oficjalnej polskiej dystrybucji a po prostu jako szkło które się u nich przewinęło. Sam miałem do czynienia z serwisem sigmy w gdyni i jak wysyłałem szkło to się mnie najpierw pytali czy posiadam kartę gwarancyjną z pieczątka (z tyłu karty) K-Consult Gdynia.
    Oprócz tego miałem też dowód zakupu sklepowy (szkło kupowane bodajże we Wrocławiu) ale to ich nawet nie interesowało.

  10. #10

    Domyślnie

    Czy obiektyw był kupiony tanije, nie wydaje mi się. Teraz w tym sklepie jest za 5600PLN, to nawet drożej niż bezpośrednio z K-Consult.
    Moim zdaniem jest to nabijanie ludzi w butelkę, a dlaczego - już tłumaczę.
    Wchodze do sklepu i kupuję obiektyw, mam paragon i wszędzie popisane że gwaranca jest na 3+2 lata. Nie mówie o gwarancji K-Consult, ale generalnie o gwarancji Sigmy. Wiem o istnieniu oficjalnego serwisu Sigmy na terenie naszego kraju, więc teoretycznie nic więcej wiedziec nie muszę. Szczególnie że wg prawa, paragon lub faktura jest dokumentem dostatecznym do żądań gwarancyjnych.
    Teraz sie okazuje że serwis to firma w firmie i może uznac gwarancję lub nie, oraz okazuje się że jest gwarancja i "gwarancja"
    Jeżeli mam być szczery to K-Consult w tym momencie robi słabą reklame Sigmie, bo każdy produkt który jest na gwarancji gdzies musi zostać naprawiony. I jak to teraz wygląda, będę słał gdzieś po świecie obiektyw kupiony w Polsce bo w Polsce nie chcą serwisować.
    Serwisy oficjalne sa powiązane umowami w taki sposób żeby taki szary użytkownik nie musiał słać przedmiotu do miejsca jego produkcji, ale do oficjalnego reprezentanta, filii. To troche jak w sądzie, tu mi nie uznali to musze uderzyć do wyższej instancji.
    Sprawa która nie podlega wątpliwości to fakt że obiektyw nadal jest na gwarancji, zatem jak nie K-Consult to kto się tym zajmie?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •