Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Sigma - potrzebna gwarancja K-Consult

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Sigma - potrzebna gwarancja K-Consult

    Niedawno nabyłem obiektyw Sigma 100-300 f/4. Jako że był on na gwarancji od razu wysłałem do kalibracji z moim body. Zawiozłem osobiście do Sigma Pro Centrum w Warszawie. Dziś otrzymałem telefon z Gdyni że aby skalibrować obiektyw na gwarancji to musze dostarczyc podpisaną gwarancję K-Consult. Obiektyw ma ostatni miesiąc gwarancji, więc prawie 3 lata, wątpię żeby po telefonie do sklepu gdzie został nabyty dosłano mi gwarancję podpisana i podbitą. Miał ktoś podobne przejścia, skalibrowano komus obiektyw w ramach gwarancji bez tego dokumentu gwarancji K-Consult?
    Na stronie internetowej jest wyraźnie napisane że obiektywy nayte w polskiej dystrybucji podlegają kalibracji bezpłatnej przez cały okres gwarancji, a mój obiektyw to linia EX czyli posiada bazową gwarancję na trzy lata.
    Wraz z obiektywem przekzałem ksero faktury na której wszystko jest napisane, łącznie z pieczątka sklepu gdzie został nabyty, zatem jest to oficjalna polska dystrybucja.
    Oczywicie w poniedziałek zadzwonię do sklepu gdzie został nabyty obiektyw (zdaje się że to fotozakupy.pl) i poprosze o wydanie gwarancji, ale coś mi mówi że nie otrzymam jej.

    Czy komuś z tu obecnych skalibrowanie tylko na podstawie paragonu/faktury, czy rzeczywiście ta gwarancja K-Consult jest nieodzowna?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    To wcale nie oznacza, że jest to polska dystrybucja.

    Sprzedawca i owszem, polski, ale mógł kupić z dystrybucji np. niemieckiej.
    Podstawą do naprawy gwarancyjnej jest dowód zakupu oraz podbita gwarancja.

  3. #3

    Domyślnie

    Rozumiem. A jeżeli Sigma jako taka daje 3 lata gwarancji to czy dystrybutor nie jest zobowiązany do podjęcia sie naprawy jeżeli nie minąl okres gwarancji?
    Czy gdybysmy sami kupili obiektyw za granicą to mogą nam odmówic naprawy gwarancyjnej w Polsce?

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    1. Nie.
    2. Tak.

  5. #5

    Domyślnie

    z tego co wiem jest tak: gwarancja oraz paragon/faktura, służą do zarejestrowania obiektywu. Po takiej rejestracji w ich bazie figuruje on po jakimśtam numerem. Każda następna naprawa odbywa się w oparciu o ich dane w bazie.
    gg: 6096145

  6. #6

    Domyślnie

    Obiektyw pół roku temu był u nich na płatnym przeglądzie i czyszczeniu, podejrzewam że figuruje juz w ich bazie.
    Ale że była to usługa płatna to moze nie rejestrowali.

    Szczerze mówiąc jestem zaskoczony i nieco zdegustowany całym zajściem. Mialem do tej pory bardzo dobre zdanie o Sigmie, teraz zaczynam się zastanawiać ilu sprzedawców w Polsce wydaje gwarancję K-Consult? Druga sorawa to jak działa gwarancja przy tych obiektywach, które gwarancji K-Consult nie mają. Chyba nie znaczy to że gwarancji nie maja w ogóle?

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Zdegustowany powinieneś być, ale tym że sprzedawca Ci nie wydał karty gwarancyjnej lub nie informując o tym sprzedał obiekty spoza polskiej dystrybucji.
    Gdzieś na stronie Sigmy jest lista sprzedawców, którzy sprzedają taki sprzęt i oni o tym ostrzegają.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nict Zobacz posta
    Czy komuś z tu obecnych skalibrowanie tylko na podstawie paragonu/faktury, czy rzeczywiście ta gwarancja K-Consult jest nieodzowna?
    Skoro nie dostałeś przy sprzedaży gwarancji K-Consult tylko zwykłą Sigmowską, znaczy się, że nabyłeś obiektyw taniej, zapewne ściągnięty z niemieckiej dystrybucji, więc teraz w PL nie naprawisz. Takich rzeczy trzeba pilnować przy zakupie. To samo tyczy się Tamrona. Ludzie się rzucają na obiektywy 100-200 zł tańsze, a potem marudzą, że są problemy z serwisem PL.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar gadget_zary
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Żary/Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    1 046

    Domyślnie

    Nict może i figuruje ale nie jako obiektyw z oficjalnej polskiej dystrybucji a po prostu jako szkło które się u nich przewinęło. Sam miałem do czynienia z serwisem sigmy w gdyni i jak wysyłałem szkło to się mnie najpierw pytali czy posiadam kartę gwarancyjną z pieczątka (z tyłu karty) K-Consult Gdynia.
    Oprócz tego miałem też dowód zakupu sklepowy (szkło kupowane bodajże we Wrocławiu) ale to ich nawet nie interesowało.

  10. #10
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gadget_zary Zobacz posta
    Nict Sam miałem do czynienia z serwisem sigmy w gdyni
    Unikaj Gdyni. To są gnoje i oszuści wiem co piszę, miałem z nimi do czynienia i zostałem oszukany.
    Wycenili naprawę szkła na 200 zł. Raczyli zadzwonić i poinformować. Ale jak przyszło do płacenia kwota wynosiła 400 zł.
    Ale o tym już nikt nie informował chociaż powiedzieli mi ze nie naprawiają sprzętu zanim nie skontaktują się z właścicielem. G...o prawda, pomijam chamskie i drobnomieszczańskie zachowanie.
    Jak możesz idz gdzie indziej...
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •