Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: Sigma - potrzebna gwarancja K-Consult

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Nie. Do uprawnienia z tytułu gwarancji uprawnia to, czego chce producent/dystrybutor. W tym przypadku (i tak jest najczęściej) gwarancja K-Consult+dowód zakupu.
    Jeśli masz sam dowód zakupu, to w przeciągu 2 lat możesz wyłącznie zwracać się do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.

    Niestety, słabo znasz przepisy i niesłusznie obwiniasz serwis, który jest całkiem niezły.
    A pretensje musisz mieć i do siebie i do sprzedawcy.

  2. #12

    Domyślnie

    Jest wielce prawdopodobne że nie znam się na przepisach, dlatego piszę jak to widzę. Kupuję obiektyw Sigmy, nieważne gdzie. To Sigma udziela gwarancji 3+2, to nie jest dobra wola K-Consult. Każdy przedmiot jest objęty jakąś gwarancją. Moim zdaniem jeżeli dystrybutor nie chce dokonać naprawy obiektywu kupionego w kraju to się po prostu miga od odpowiedzialności. I tak to Sigma jako spółka ponosi koszty. Serwis naprawia sprzęt, ale koszty ponosi Sigma, bo Ona wyprodukowała produkt. Serwis w kraju jest po to żeby nie słać produktu na drugi koniec świata.
    Dlatego dystrybutor odmawiając przyjęcia towaru zmusza mnie do wysłania go do innego serwisu, poza moim krajem, aż dotrę do samego producenta, który odmówić już nie może. Wyprodukował produkt, dał gwarancję, ja mam produkt i ważną gwarancję. Tyle że taka forma załatwiania spraw, jest bardziej na niekorzyśc firmy niż moją. Bo ja nie dość że zrezygnuję z usług danej firmy to jeszcze odradzę współpracę z nią moim znajomym. Akurat dziś jest konkurencja i niestety nawet małego detalicznego klienta należy traktować z szacunkiem. Do tego Sigma jest raczej na etapie walki o klienta, niż spokojnego odcinania kuponów od działalności.

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Napiszę to najkrócej i mam nadzieję, że tym razem zrozumiesz.
    Gwarancja jest odpowiedzialnością importera/producenta o charakterze dobrowolnym i to on ustala warunki.
    W tym przypadku sprzęt Sigmy w Polsce pochodzi z jedynej oficjalnej dystrybucji K-Consult i to ta firma odpowiada także za funkcjonowanie serwisu.
    W związku z tym - jeśli ktoś sprzedaje w sklepie obiektywy kupione w USA, Niemczech czy na Kajmanach to już jego/kupującego problem.

    A brak szacunku to występuje raczej po stronie sprzedawcy, który daje taką "niby-gwarancję".
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    I rozumiem, że Canon także napawa Cię wstrętem, bo jak kupisz sprzęt z USA to w Europie nie naprawisz go w ramach gwarancji?
    Ostatnio edytowane przez MC_ ; 19-07-2010 o 12:14 Powód: Automerged Doublepost

  4. #14
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2010
    Wiek
    53
    Posty
    47

    Domyślnie

    @Nict
    Niestety zostałeś oszukany przez sprzedawcę. Do serwisowania Sigmy w Polsce potrzebujesz poza fakturą lub paragonem gwarancji firmy K-Consult ( w moim przypadku taka mała kremowa karteczka po złożeniu o rozmiarze wizytówki).
    K-Consult to jedyny przedstawiciel Sigmy w Polsce a wybrana przez nich firma z Gdyni która robi serwis to jedyny serwis autoryzowany w Polsce.
    Podejście K-Consult w stosunku do Ciebie i innych jest takie same. Nie ma kremowej karteczki = nie ma gwarancji.

    @MC_
    Nie pisz że to jego (Nict) wina bo to bez sensu. Trudno od kogokolwiek wymagać aby przed zakupem analizował w internecie strukturę organizacyjno - dystrybucyjną producenta towaru oraz uczył się ile i jak wyglądających karteczek i od kogo pochodzących ma znaleźć w pudełku.

  5. #15
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gadget_zary Zobacz posta
    Nict Sam miałem do czynienia z serwisem sigmy w gdyni
    Unikaj Gdyni. To są gnoje i oszuści wiem co piszę, miałem z nimi do czynienia i zostałem oszukany.
    Wycenili naprawę szkła na 200 zł. Raczyli zadzwonić i poinformować. Ale jak przyszło do płacenia kwota wynosiła 400 zł.
    Ale o tym już nikt nie informował chociaż powiedzieli mi ze nie naprawiają sprzętu zanim nie skontaktują się z właścicielem. G...o prawda, pomijam chamskie i drobnomieszczańskie zachowanie.
    Jak możesz idz gdzie indziej...
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Coś w tym jest . Ja kupiłem szkło w markecie Carrefour i dostałem oprócz faktury i gwarancji Sigma również polską gwarancję / Kartonik Sigma.pl podbita przez K-Consult Naprawy Gwarancyjne. Gwarancja jest na 2 + 1 lata
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •