Ale jako drugi jak wpadnie z lampą (i nie tylko o lampe tu chodzi) może napsuć krwi głównemu.
Ale jako drugi jak wpadnie z lampą (i nie tylko o lampe tu chodzi) może napsuć krwi głównemu.
Dreamer, główny fotograf zapewne bd robić zdj. tylko w kościele. A potem jakaś mała impreza; na 2 dzień poprawiny. Mogę to wykorzystać, prawda? Btw. do marca mam czas aby studiować lektury.![]()
|Canon EOS 50d | C 50mm f/1.8 | 70-300mm f/4-5.6 | C 18-55mm f/3.5-5.6 IS |
Jasne, jak już główny zrobi swoje to walcz. W kościele jednak odpuść i tylko go podglądaj.
jeśli mogę wtrącić... troszkę się nie zgodzę...
nie polecę z krytyką wykonania zdjęć, bo wiadomo, że "czegoś" brakuje.. i to coś, owszem, można dodać umiejętnościami, ale niestety bez niektórych "drobnych" poprawek w sprzęcie "łapanie bakcyla" może zmienić się w zniechęcenie i konieczność uzbrojenia w odporność na krytykę.. do rzeczy..
nie powiem, bo większość od czegoś zaczynała i każdy dochodził powoli do tych samych stwierdzeń - coś jaśniejszego, coś szerszego, jakieś tele, może lampa, dwie... itp.
skoro kolega zaczyna "bawić się" w pstrykani i widać poważniej to traktuje to rada typu nic nie kupuj - ćwicz, ma sens o ile jest czym ćwiczyć.. nie twierdze, że posiadany sprzęt kolegi jest do bani, bo nie sprzęt robi zdjęcia, ale myślę, że warto podejść do tematu bardziej łopatologicznie..
skore chcesz koniecznie na coś wydać kasę.. ale nie wiesz co i do czego się może przydać, to.. albo kup worek sprzętu i testuj, baw się eksperymentuj, albo licz na radę w stylu "to by pomogło w tym... a to bym zamienił na to, bo poprawi tamto.."
może nie jestem w pełni kompetentną osobą do rzucania radami, ale IMHO, chyba się zgodzicie, że tak czy inaczej w lampę warto zainwestować.. przyda się w portrecie, na tym weselu, na imieninach cioci i w górskich jaskiniach.. tylko kwestia umiejętnego wykorzystania!!
masz 50/1.8 - bawisz się z GO? zauważasz jej wpływ na zdjęcia przy tele? a może 18mm to wąsko? bawiłeś sie fisheye'm? ktos poleca ci 17-40 to nie znaczy, że uratuje wszystko.. a co kiedy f/4 będzie na weselu za ciemno, a lampa będzie nie mile widziana? może ktoś ci zaproponuje 17-50/2.8...
myślę, że warto najpierw się zorientować co do czego, a nie pytać czy 17-40 czy 70-200? może skuter, czy może koparkę?
wybierasz się do szkoły foto - fajnie.. z czasem dowiesz się co i jak i stwierdzisz "tego mi trzeba... to mi się przyda.. itp."
a teraz, albo ćwicz tym co masz, albo.. albo ciężko doradzić.. bo co zmieni zakup 16-35, albo nawet 17-50/2.8? co Ci da kupienie 70-200/2.8 IS, jak robisz fotkę psa z drzwiami na od garażu na pół kadru? focisz konie na pagórku, które wyglądają jakby zaraz miały się przewrócić na bok albo miały skoliozę!!
chcesz poćwiczyć portret? dokup lampę, blendę.. weź jakiegoś ziomka na tory (to ostatnio modne), dopnij do puchy 50'kę albo tele, poczekaj do 17 na zegarze i myśl, jak kolesia uchwycić żeby na mixer.pl miał branie niczym młody bóg..
#
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Tylko zapytam o jędną rzecz. (Krzychu, to nie jest "(...)Znowu Twoje wypowiedzi pachną kupowaniem sprzętu na wyrost" ). Na wesele napewno bd musiał uzbroić się w Lampę zew. - obowiązkowo. Próbować sił na 18-55 i 70-300?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Widzę, że pawciolbn wyprzedził mnie z odp. na moje pytanie.![]()
Ostatnio edytowane przez Canoniak ; 19-07-2010 o 19:54 Powód: Automerged Doublepost
|Canon EOS 50d | C 50mm f/1.8 | 70-300mm f/4-5.6 | C 18-55mm f/3.5-5.6 IS |
Body masz jak trzeba, szkła też pokrywajace z grubsza cały zakres. Dokup może jakąś stałkę z jasnym światłem i na razie pstrykaj fotyTrening czyni mistrza a nie zasobny portfel.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Po prostu mieszkam w małej miejscowości w której pracuje i niestety muszę jechać ok 100 km ale ceny w tym sklepie mam takie jak w www.pixmania.ie a ten sklep internetowy dobrze znam bo często u nich kupuje ale lepiej jest przetestować sprzęt przed kupnem niż odsyłać z powrotem towar jeżeli jest coś nie tak i czekać kolejne dni na jego wymianę.
C7DII, C17-55F2.8, T70-300VC, C50 stm1.8, C18-135 stm, C580EXII, Manfrotto Neotec 458B, trochę filterków Cokin Z-Pro.
A jak wyobrażacie sobie zdjęcia bez lampy wykonane ciemnym i do tego jeszcze wymagającym przymknięcia obiektywem na weselu (bo o tym m.in. mowa w tym wątku) bez dodatkowego oświetlenia? W dodatku zdjęcia robione przez osobę nieobeznaną w tym temacie? Efekt będzie taki, że skorzysta z lampy wbudowanej i co druga osoba będzie miała czerwone oczy, białe, płaskie twarze i przepastną czerń w tle. Lampę zewnętrzną odbije od sufitu albo założy jakiś materiałowy rozpraszacz za kilkanaście złotych i już będzie dużo lepiej. Będzie mógł bawić się w zamrażanie ruchu błyskiem na dłuższych czasach a przede wszystkim robić kitem zdjęcia na przysłonie f8 co da jako takie rezultaty. A późniejsze wykorzystanie lampy? Niech kupi statyw, parasolkę, przewód do wyzwalania lampy, blendę i niech próbuje sił w portrecie, nauczy się operować światłem. Nie przesadzajcie z tym stwierdzeniem, że każda lampa zabija zdjęcie.