Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Wątek: rozdzielczość 17-40 L na 5d mark 2

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    za wikipedia:
    17-40 - 2003 rok
    Canon d30 2000 rok
    Canon d60 2002 rok
    Witam

    No to byly jednak te dwa modele cyfrowych aparatow ale szklo bylo
    projektowane pod analoga a o EF-S jeszcze nic nie bylo na rynku mowy.

    Pozniej wszedl Canon 10D bez EF-S a dopiero po nim Canon 300D mial
    EF-S i dopiero wtedy Canon wypuscil szklo projektowane pod cropa.

    Przy pelnej klatce aby krawedzie byly rowno ostre co srodek kadru
    analogowe pelnoklatkowe szkla musza byc przeprojektowane
    tak aby swiatlo na matryce szlo wszedzie prostopadle.

    Szkla EF-S sa zaprojektowane pod APS-C z uwzglednieniem
    padania swiatla na matryce stad obraz w kadrze jest dosc ostry i
    bardziej wyrownany przy krawedziach.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Domyślnie

    Ale ja to wszystko wiem tylko twierdze, ze Canon w tamtym czasie nie bardzo majac cos co by dla cropow stanowilo odpowiednik spacerzooma (28-costam) wypuscil takie 17-40 EF, ktore po przeliczeniu mialo byc spacerzoomem dla owczesnych cropow.
    Ef-sy jeszcze im w glowie nie byly tak wiec zrobili taki niby EF, ktory mimo tego ze kryl pelna klatke(prawie ze ) to jednak docelowo przeznaczony byl dla nowej linii cropowcow.

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    Ale ja to wszystko wiem tylko twierdze, ze w tamtym czasie nie bardzo majac cos co by dla cropow stanowilo odpowiednik spacerzooma (28-costam) wypuscil takie 17-40 EF, ktore po przeliczeniu mialo byc spacerzoomem dla owczesnych cropow.
    Ef-sy jeszcze im w glowie nie byly tak wiec zrobili taki niby EF, ktory mimo tego ze kryl pelna klatke(prawie ze ) to jednak docelowo przeznaczony byl dla nowej linii cropowcow.
    Witam !

    Firmy produkujace maja opracowane wymiary krycia pod APS-C czy FF
    glownie "na styk" a jak jeszcze brac pod uwage rozrzuty parametrow
    na produkcji... to nie ma sie co ludzic, ze szklo przy pelnej
    dziurze nie bedzie na calej ostre i rowne na calym kadrze.

    Zawsze myslalem ze szklo z literka "L" o czyms swiadczy i
    jest statusem wysokiej jakosci optycznej i powtarzalnosci tych
    wysokich parametrow w kazdym egzemplarzu za ktory sie odpowiednio
    slono placi. Ale z tego co czytam niestety tak nie jest

    Szklo EF 17-40/4 L ludzie roznie oceniaja, wiec sa roznej
    jakosci te szkla. Mowia, ze ostrosc tam mamy na srednim
    poziomie i zauwazalne winietowanie na "dzien dobry".

    Patrzac na kolejne szklo "L" czesto spotykane w zestawach z 5D
    tez jest roznie...

    Troche sie dziwie ze Canon produkuje EF 24-105/4 L za ponad 3000 zl
    i to szklo na FF winietuje jak diabli... a na pelnej dziurze nieostre na krawedziach.

    Rzekomo... szklo Canon EF 24-70mm f/2.8L USM
    za ponad 4000 zl rozwiazuje ten problem ale... w zamian
    zapomnieli go wyposazyc w stabilizacje bo tamtem poprzedni
    "gorszy optycznie" ja ma

    No to juz nieco smieszne sie robi bo to wyglada jak wyglada
    a fotograf placac sporo kasy ma byc... "zadowolony"

    Pozdrawiam

  4. #4
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    (...)
    Szklo EF 17-40/4 L ludzie roznie oceniaja, wiec sa roznej
    jakosci te szkla. Mowia, ze ostrosc tam mamy na srednim
    poziomie i zauwazalne winietowanie na "dzien dobry".
    (...)
    ocena jest pochodna tak ocenianego przedmiotu, jak i osoby oceniajacego:

    24-70 L is good enough (sharp enough) for Annie Leibowitz, but not good enough for some anonymous amateur photographers.
    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33398534


    mnie tam i 17-40 i 24-105 pasuja. maja swoje wady, ale maja szereg zalet. do moich landszaftowych potrzeb sa zupelnie OK.a jesli komus nie sprawdzaja sie te szkla w fotografii murow i kart testowych, no to musi sobie Leike kupic. bardziej zadowolony nie bedzie, ale przynajmniej pieniadze zostana przekazane do ludzi madrzejszych, ktorzy zrobi z nich lepszy uzytek

    aha! cala masa profesjonalnych reporterow, portrecistow, kotleciarzy czy sportowych robi szklami pokroju 24-70/2.8 czy 70-200/2.8 (kon roboczy do sportu), ktore wedlug balkonowych murografow nie nadaja sie do niczego. i zupelnie dobrze tym zarabia na zycie.

    a ze jest tylko 24-70/2.8 lub 24-105 IS i nic posrodku... coz, proponuje Nikona, Sony czy Pentaksa. nikt nie jest skazany na czerwone paski
    www albo tez flickr

  5. #5
    archer
    Guest

    Domyślnie

    Czytanie opinii choćby setek ludzi nic Ci nie da. Kup sobie to szkło, a później wypowiadaj się na temat jego zalet i wad. Ja na razie uzywam go z 40 D i jestem zachwycony. A co do porównań z 16-36 2.8 zerknij tu:http://www.luminous-landscape.com/re...on-17-40.shtml

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez archer Zobacz posta
    Czytanie opinii choćby setek ludzi nic Ci nie da. Kup sobie to szkło, a później wypowiadaj się na temat jego zalet i wad. Ja na razie uzywam go z 40 D i jestem zachwycony. A co do porównań z 16-36 2.8 zerknij tu:http://www.luminous-landscape.com/re...on-17-40.shtml
    Witam !

    Mysle, ze jestes troche w bledzie bo na podstawie wielu opinii osob
    ktore maja te szkla i dziela sie z innymi wlasnymi uwagami
    na ich temat mozna zweryfikowac pewne wspolne cechy
    pozytywne jak i negatywne.

    To uzytkownicy sa najlepszymi testerami i uwierz... ze nie
    trzeba kupowac tej "L-ki" aby wiedziec jaka jest.


    Pozdrawiam

  7. #7
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Troche sie dziwie ze Canon produkuje EF 24-105/4 L za ponad 3000 zl
    i to szklo na FF winietuje jak diabli... a na pelnej dziurze nieostre na krawedziach.
    24-105 winietuje w okolicach 24mm, powyżej jest naprawdę znakomicie i ostro w całym kadrze. Uważam że dzięki świetnej stabilizacji i ostrości to jeden z ciekawszych uniwersalnych zoomów.

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    24-105 winietuje w okolicach 24mm, powyżej jest naprawdę znakomicie i ostro w całym kadrze. Uważam że dzięki świetnej stabilizacji i ostrości to jeden z ciekawszych uniwersalnych zoomów.
    Witam !

    Faktycznie to szklo ma wiele zalet tylko mozna sie
    zastanawiac, ze placac za nie powyzej 3000 zl oczekujesz
    brak winiety oraz wyrownana ostrosc na calym kadrze dla f.4 przy
    matrycy FF.

    Nie jestem konstruktorem i nie znam sie na
    ich budowaniu ale czy nie dalo sie zaprojektowac i wykonac
    profesjonalnego szkla bez tych bardzo widocznych wad ?
    Czy tego nie mozna zmierzyc i okreslic co jest ok a co niedopuszczalne ?

    Czy ja musze z RAW-a grzebac... w PHOTOSHOPIE i programowo
    likwidowac winiety oraz dodatkowo kombinowac aby caly
    kadr byl rowno ostro dla f4 ? Albo wczesniej przy foceniu
    przyslaniac od f8 do f13 aby miec ostre brzegi

    Od dawien dawna szklo z literka "L" bylo wszem i wobec przedstawiane
    jako produkcja dla profesjonalnego fotografa.

    Przeciez... Solidnosc wykonania i uszczelnienie to jedna z cech
    tych szkiel i to jest bardzo dobre i przyklasne temu i zloze poklon... Ale czy na tym mamy konczyc chwalenie "L-ek" ?

    Czytalem gdzies... Ze sa lepsze i gorsze "L-ki" i te starsze byly
    bardziej rowne a te nowsze sa juz... nie takie.
    Dowiedzialem sie, ze te najgorsze EF 24-105/4L sa laczone z Canonem 5D
    jako kit... i sprzedawane jako zestawy.

    Nie wiem czy to prawda czy nie prawda ale jak ktos pisal
    ze na 4-5 "L-ki" jedna jest zdecydowanie lepsza od 3-4 pozostalych
    to zaczynam myslec ze Canon zaczyna kopiowac rozwiazania
    Tamrona gdzie tez.. powtarzalnosc parametrow wypada jak 1 do 5.

    Pozdrawiam

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Nie jestem konstruktorem i nie znam sie na
    ich budowaniu ale czy nie dalo sie zaprojektowac i wykonac
    profesjonalnego szkla bez tych bardzo widocznych wad ?
    Czy tego nie mozna zmierzyc i okreslic co jest ok a co niedopuszczalne ?
    czesciowo mozna. ale dla mnie i 900 EUR to juz jest bardzo duzo
    jak na szklo. a jakbym mial za nie wydac 2900 EUR, to bym go nie kupil.
    proste.

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Czy ja musze z RAW-a grzebac... w PHOTOSHOPIE i programowo
    likwidowac winiety oraz dodatkowo kombinowac aby caly
    kadr byl rowno ostro dla f4 ? Albo wczesniej przy foceniu
    przyslaniac od f8 do f13 aby miec ostre brzegi
    nie musisz. mozesz tego szkla w ogole nie kupic.

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Od dawien dawna szklo z literka "L" bylo wszem i wobec przedstawiane
    jako produkcja dla profesjonalnego fotografa.
    i jest. wiekszosc profesjonalistow nie ma czasu siedziec i plakac
    nad iloscia pikseli w pikselach. tu jest zbyt duza konkurencja, zeby sobie
    pozwolic na niepilnowanie biznesu.

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Czytalem gdzies... Ze sa lepsze i gorsze "L-ki" i te starsze byly
    bardziej rowne a te nowsze sa juz... nie takie.
    Dowiedzialem sie, ze te najgorsze EF 24-105/4L sa laczone z Canonem 5D
    jako kit... i sprzedawane jako zestawy.
    upewnie sie: objawienia nawiedzonych czytelnikow optyczne.pl? czy moze inni oszolomieni?

    ja mam bulkowy egzemplarz i nie narzekam. ma wady, ma zalety. i Leiki za 4x wyzsze kwoty maja wady. dawniej landszafty robilo sie srednim formatem,
    gdzie lens pokroju 50/4 dawal zaczernienie w rogach - bo winieta juz tego trudno nazywac. o dziwo! zdjecia szly do druku a slonce nie zgaslo na niebie.


    moja rada: przy takim podejsciu po prostu sprzedaj lustro i kup sobie kompakt. tam nie ma powodow do narzekania na optyke.
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Faktycznie to szklo ma wiele zalet tylko mozna sie zastanawiac, ze placac za nie powyzej 3000 zl oczekujesz brak winiety oraz wyrownana ostrosc na calym kadrze dla f.4 przy matrycy FF.
    Nie jestem konstruktorem i nie znam sie na
    ich budowaniu ale czy nie dalo sie zaprojektowac i wykonac
    profesjonalnego szkla bez tych bardzo widocznych wad ?
    Czy tego nie mozna zmierzyc i okreslic co jest ok a co niedopuszczalne ?
    Ten obiektyw w połączeniu z 5D jest żyletą przy f/4 i nie wiem skąd te narzekania. A że ma wady? No cóż, kupiłem niedawno 24L II, które ma gigantyczną winietę (większą niż 24-105 przy 24mm) i w samych narożnikach ostre nie jest a kosztuje sporo pieniędzy. Ale jakoś z tym żyję mimo że chciałbym idealne szkło. Tyle że takiego do kupienia nie ma ani u Canona ani w żadnym innym systemie, więc poza użalaniem się nic z tym zrobić nie można, a z efektów i tak jestem bardzo zadowolony.


    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Czy ja musze z RAW-a grzebac... w PHOTOSHOPIE i programowo
    likwidowac winiety oraz dodatkowo kombinowac aby caly
    kadr byl rowno ostro dla f4 ? Albo wczesniej przy foceniu
    przyslaniac od f8 do f13 aby miec ostre brzegi
    Przy 24-105 żadne takie zabiegi nie są potrzebne, to wyjątkowo ostry obiektyw.

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Dowiedzialem sie, ze te najgorsze EF 24-105/4L sa laczone z Canonem 5D jako kit... i sprzedawane jako zestawy.
    to bzdury, sam miałem 24-105 w białym pudełku z rozkitowanego zestawu od 5D i to był bardzo dobry egzemplarz.

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Nie wiem czy to prawda czy nie prawda ale jak ktos pisal
    ze na 4-5 "L-ki" jedna jest zdecydowanie lepsza od 3-4 pozostalych
    W internecie znajdziesz dowolne opinie na dowolny temat, również tak absurdalne jak te.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •