Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 53

Wątek: rozdzielczość 17-40 L na 5d mark 2

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 449

    Domyślnie

    Posiadam od listopada i nie narzekam.

    Ale z przykrością stwierdzam, że onanistą sprzętowym nie jestem i nie oglądam zdjęć w powiększeniu 300%.

  2. #12
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    45
    Posty
    11 974

    Domyślnie

    powiem tak: odkad nikon wypuscil za 1100 EUR swoje 16-35, odtad kosztujacy 600 EUR 17-40 okazal sie bardzo sensownym szklem. bo roznicy w jakosci optycznej nie ma jakiejs gigantycznej (no jest lekka przewaga 16-35, ale nie robmy z niego nagle Zeissa) a biorac pod uwage cene i znacznie sensowniejsze wymiary 17-40 okazuje sie co najmniej atrakcyjnym zakupem

    pod wzgledem rozdzielczosci - ja mam w markI i jestem z tego szkla dosc zadowolony. jako landszafciarz robie w zasadzie zawsze f/11 i przy tej dziurze tylko zakres 19-21mm ma mankamenty (mieksze rogi!), ale poza tym jest dobrze. nie ma takiej szczegolowosci obrazu jak 24-105, ale to nadal jest w pelni uzyteczne szklo. na poziomie wgladowki ekranowej 1800x1200 jest bardzo OK.

    a jakby nie patrzyc, radocha z zakresu 17-24mm w FF jest ogromna.
    www albo tez flickr

  3. #13

    Domyślnie

    W zasadzie zgadzam sie z tym co napisal akustyk, jednak dla mnie zakres 17-20 jest nie uzywalny. No ale mowie zalezy do czego komu potrzebny 17-40, pewnie przy innych zastosowaniach niz typowo landscapowe i na 17mm swietnie sie bedzie sprawowal.

  4. #14
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Bruksela/Jelenia Góra
    Posty
    158

    Domyślnie

    no cóż, dzięki wszystkim za feedback. w sumie spodziewałem się że będzie mniej więcej 50/50 ocen tego kontrowersyjnego szkła. podobno te canony różnie wypadają. mi sie zdaje że mój egzemplarz 17-40 jest bardzo ostry, ale na FF robiłem nim foty tylko raz, wywaliłem i już nie wiem jak se radził. jak będzie słabo na Mark2 to zamienię, albo na sigme 24-70 HSM, albo 24-105 L. pozdra
    "Dziś w nocy śniła mi się rzeczywistość. z jaką ulgą się obudziłem" S.J.Lec .

    flickr

  5. #15

    Domyślnie

    wiesz... zauwazylem ze piszesz glownie o zakresie 24-costam, a w tym przedziale jest dobrze(choc nie idealnie) wiec powinienes byc w miare zadowolony.
    Na ten przyklad 17-40@24mm bylo u mnie zauwazalnie lepsze niz 24-105@24mm L, ale podejrzewam ze moja sztuka 24-105 byla jakas walnieta i szybko ja zwrocilem.

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    jest wieksza, 5d mk2 ma podobna gestosc co 20d. Jednak po mojemu 17-40 mimo ze dziala na pelnej klatce, to byl projektowany glownie na cropa i niestety, ale w okolicach 17-20mm @21mm FF to jakas pomylka.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    mialo byc: @21Mpix FF
    Witaj !

    To szklo nie moglo byc projektowane pod cropa bo powstalo
    za czasow analogowych gdzie nie bylo jeszcze cyfrowek, wiec
    Twoje wnioski sa bledne.

    Szklo EF 17-40/4 L nie bylo projektowane pod cyfrowa matryce
    a to nie to samo co pod pelna klatke 35mm dla analoga.

    Pozdrawiam

  7. #17

    Domyślnie

    za wikipedia:
    17-40 - 2003 rok
    Canon d30 2000 rok
    Canon d60 2002 rok

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    za wikipedia:
    17-40 - 2003 rok
    Canon d30 2000 rok
    Canon d60 2002 rok
    Witam

    No to byly jednak te dwa modele cyfrowych aparatow ale szklo bylo
    projektowane pod analoga a o EF-S jeszcze nic nie bylo na rynku mowy.

    Pozniej wszedl Canon 10D bez EF-S a dopiero po nim Canon 300D mial
    EF-S i dopiero wtedy Canon wypuscil szklo projektowane pod cropa.

    Przy pelnej klatce aby krawedzie byly rowno ostre co srodek kadru
    analogowe pelnoklatkowe szkla musza byc przeprojektowane
    tak aby swiatlo na matryce szlo wszedzie prostopadle.

    Szkla EF-S sa zaprojektowane pod APS-C z uwzglednieniem
    padania swiatla na matryce stad obraz w kadrze jest dosc ostry i
    bardziej wyrownany przy krawedziach.

    Pozdrawiam

  9. #19
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Bruksela/Jelenia Góra
    Posty
    158

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradl Zobacz posta
    wiesz... zauwazylem ze piszesz glownie o zakresie 24-costam, a w tym przedziale jest dobrze(choc nie idealnie) wiec powinienes byc w miare zadowolony.
    kurcze, to niedopowiedzenie z mojej strony. ja jestem zainteresowany przede wszystkim 24-cos tam, ale na razie prostu nie mam wiec do 5dmk2 bede musial podpiąć co tam mam czyli chwilowo: 17-40, 50/1.4 oraz 70-200/4 USM. w sumie zakres od 17 do 200 z malymi dziurami i niby ok, ale tak naprawde to brak uniwersalnego szkla. odchodzę od landszaftu więc te 17-40 to nie wiem jak będzie. zastanawiam sie na ile mozna skorzystac z niego jako spacerzoom'a na FF. 24mm na FF w zupelnosci pokrywa moje potrzeby wide angle, ale dopóki nie kupie FF to nie próbuję sprzedac nawet 17-40 bo kto wie, kto wie? może landszafciki znowu skuszą, archi i takie tam?
    "Dziś w nocy śniła mi się rzeczywistość. z jaką ulgą się obudziłem" S.J.Lec .

    flickr

  10. #20

    Domyślnie

    Ale ja to wszystko wiem tylko twierdze, ze Canon w tamtym czasie nie bardzo majac cos co by dla cropow stanowilo odpowiednik spacerzooma (28-costam) wypuscil takie 17-40 EF, ktore po przeliczeniu mialo byc spacerzoomem dla owczesnych cropow.
    Ef-sy jeszcze im w glowie nie byly tak wiec zrobili taki niby EF, ktory mimo tego ze kryl pelna klatke(prawie ze ) to jednak docelowo przeznaczony byl dla nowej linii cropowcow.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •