Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Żeby świadomie operować głębią ostrości na pełnym otworze, naprawdę trzeba mieć fach w łapie. Porobiłem trochę zdjęć zarówno 85/1.8 jak i 50/1.8. Chwała tym obiektywom, że są jasne i czasem skorzystasz z pełnego światła. Ale dla mnie, totalnego amatora to wyzwanie. Na Twoim miejscu kupiłbym na próbę używanego 85 mm i plastikową pięćdziesiątkę.
Dopóki sam nie spróbujesz, nikt Ci nie pomoże.
Ostatnio edytowane przez Slider ; 19-04-2009 o 07:47
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
W takim razie jaki ma ona sens w Twoim przypadku?
Ależ absolutnie się nie czepiam, po prostu zwyczajnie zapytałem.
A co to ma niby do rzeczy w kwestii stopki?
Niestety nie można podjąć decyzji za kogoś. Wyboru powinieneś dokonać sam, bazując na swoich preferencjach. Dla jednej osoby bardziej przydatny będzie EF 50 f/1.4, dla innej wręcz przeciwnie EF 85 f/1.8. W tej kwestii nie ma uniwersalnej porady, chociaż osobiście uważam iż EF 85 f/1.8 charakteryzuje się lepszą jakością odwzorowania a niżeli EF 50 f/1.4, szczególnie w kwestii kontrastu oraz nasycenia baw (miałem/mam styczność z obydwoma). Najlepszym rozwiązaniem było wypożyczenie (w miarę możliwości) obydwu i osobista ocena przydatności każdego z nich.
Ostatnio edytowane przez axk ; 19-04-2009 o 09:16 Powód: Automerged Doublepost
EOS + Speedlite
nie, no wiecie.. ja tak tylko na podstwaie testów mówię:wink:
Owszem, ale z wykresów wynika, że dość szybko to nadrabia z przymykaniem przysłony. Poza tym, Tami ma nieco gorszy spadek ostrości na brzegach w porównaniu do środka kadru niż 50-tka Canona:wink: (oczywiście mówię o dolnych wartościach przysłon)Przy 1.4 to ten obiektyw jest słabo używalny.
Pozdrawiam
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Absolutnie sie nie zgadzam
Oto przyklad zdjecia mojego autorstwa - z ostatniego pleneru - robionego na cropie przy przyslonie f1.4 (wiecej danych w exif)
Zdjecie wywolane w ACR, lekko wyostrzone w PS, picture style w aparacie: standard
Nalezy przyjac za fakt, ze dla onanistow mydlany obraz oznacza wade optyczna obiektywu na zdjeciach testowych.
Portrecisci beda po prostu fotografowac i cieszyc sie miekkim obrazem i ladna plastyka, bo miekkosc tego szkielka przy max otworze imho jest zaleta przy portretach![]()
Ostatnio edytowane przez BeatX ; 19-04-2009 o 10:50
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/