A do kompa nie może być Adobe RGB? Gorzej będzie widać wtedy na kompie?
A do kompa nie może być Adobe RGB? Gorzej będzie widać wtedy na kompie?
Odbitka z labu, Internet: srgbZamieszczone przez tomurbanowicz
Wydruk z oprofilowanej drukarki (masz profil icc do kombinacji atrament-papier) i oprofilowany monitor:aRGB
Z tego co widzę, to fotografujesz dużo przyrody, gdzie b. ważne są przejścia tonalne. Te najlepiej wychodzą z negatywu. Klikaj w raw i po sprawie.
the silence is deafening
OK. Dziękuję. Jakie Wy macie ustawiony profil w aparacie? Głównie wprawdzie "zbieram" zdjęcia na komputer, ale czasem drukuje na drukarce. A jeżeli zakres barwowy na aRGB jest większy, to dlaczego go nie mieć? Czy gorzej zdjęcia wyglądają w tym profilu jeżeli chciałbym tylko je mieć na komputerze?
Dodam, że ustawiłem sobie w PS przestrzeń na aRGB i podobnie profil na monitorze.
Przepraszam, że tak drąże temat...
Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 04-11-2005 o 20:52
do netu dla "ludzi" srgb , a w kompie jako backup adobe rgb, choć jak co poczytaj o Prophoto RGB ma jeszcze większy zakres kolorów niz srgb, kodak go stworzył jak będziesz konwercił z rawów to powinno się udać...
a ja znalazłem cos takiego: http://poradnik.pclab.pl/art14646.html
zupełnie na odwrót ??
EOS 7D | BG-E7 | 17-40 f4 L | 70-200 f2.8 L | 10-22 f3.5-4.5 | 580EX II | Manfrotto X55 PRO+804RC2 | Hand Strap E1 | Lowepro Vertex 200
Wygląda na to że lepiej jest robić fotki w Adobe RGB i dawać odbitki do LAB-u, a na potrzeby netowych galerii zrobić konwersje przestrzeni do sRGB i wystawic... dobrze myślę ?Zamieszczone przez gietrzy
N
Ostatnio wykonałem sporo fotografii w profilu RGB. Fotografie w plenerze, śnieg czasami słońce, z użyciem filtra polaryzacyjnego. Zaskakujący efekt końcowy. Po "wrzuceniu" do komputera wszystkie fotki ciemne, szare, kolory mdłe. Co może byc przyczyną takiego zjawiska ?
Nie bardzo mi to pasuje. Fotografii było w sumie różnych około 50.Fotografowałem Canon d20 na układzie P.
W tym momencie pracuję praktycznie na układzie automatyki. Jakim więc sposobem wszystkie fotki są wykonane ze złym pomiarem światła . Korekcja ekspozycji na filtr też w tym przypadku dokonywana jest automatycznie. A może coś mylę ?
Automatyka dobiera ustwienia do sceny przecietnej, odbijajacej ok 18% swiatla. Snieg odbija nieco wiecej, dzieki czemu automat dobiera krotsze czasy. Nalezy to skompensowac korekta na plus.
Aparat sam nie robi zdjec...
Trzeba do inego doczepic jeszcze w miare sprawnego fotografa![]()
...