Ależ nikt tutaj nie mówi o dożywotnie gwarancji. Rozmawiamy o gwarancji obowiązującej przez określony czas. Załóżmy iż kupiłeś obiektyw z roczną gwarancją. Po upływie czterech miesięcy obiektyw ulega uszkodzeniu. Gwarant stwierdza iż naprawa jest nieopłacalna i otrzymujesz nowy egzemplarz. W tym momencie powinieneś otrzymać na niego pełną 12-miesięczną gwarancję jako iż jest to sprzęt nowy i wolny od wad (w myśl producenta), a tym czasem w myśl w/w przepisów pomimo iż otrzymałeś nowy egzemplarz "jego" gwarancja jest ważna tylko przez 8 miesięcy czyli do momentu wygaśnięcia gwarancji "pierwszego" zakupionego obiektywu.
Takie działanie jest sprzeczne z interesem klienta ponieważ otrzymując nowy sprzęt po wymianie gwarancyjnej nie otrzymuje na niego pełnej gwarancji, tak jak by to miało miejsce w przypadku zakupu. Oczywiście zyskuje na tym gwarant/producent zabezpieczając się tym samym przed długookresowymi naprawami/wymianami.