Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 49

Thread: czym zastąpić Sigme 17-70 f/2.8?

  1. #1

    Default czym zastąpić Sigme 17-70 f/2.8?

    sigma oczywiscie ostrzy po swojemu, czyli nie zawsze tak jak chce fotograf wiec jestem zmuszony z niej zrezygnowac

    najchetniej rzuciłbym sie na stoloogniskowy np canon 17-55 f/2.8 , ale zaczynam sie jeszcze zastanawiac nad canon 18-135, ale tam juz jest swiatlo kiepskie 3,5-5,6.
    POrownujac zdjecia z Sigmy i Canon 50mm widac niesamowita roznice w kolorystyce, w sigmie wszystko jest strasznie "zamulone", w canonie natomiast jaskrawe i nasycone.
    Zastanawiam sie czy przejscie na canony w/w wymienioe spelni moje oczekiwania odnosnie kolorystyki - bede wdziezny za porady osob ktore dzialaly na tych sprzetach.

    Pozdr
    MIchał
    "Fotograf martwi się o sprzęt, profesjonalista o światło, a artysta robi zdjęcia."

  2. #2
    Pełne uzależnienie tombas's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Nowy Sącz
    Age
    57
    Posts
    2,194

    Default

    Quote Originally Posted by feelart.pl View Post
    najchetniej rzuciłbym sie na stoloogniskowy np canon 17-55 f/2.8
    17-55 w canonie to jest zoom :-D
    a tak poważnie do cropa to klasa sama w sobie i najlepszy wybór
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  3. #3
    Początki nałogu WiatruMistrz's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Częstochowa
    Posts
    402

    Default

    Tamronem 17-50 VC
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  4. #4

    Default

    Quote Originally Posted by tombas View Post
    17-55 w canonie to jest zoom :-D
    oczywiscie mialem na mysli stle swiatło ale że jest wczesnie rano to o pomylke nie trudno
    porownywałes te aspekty o ktorych pisałem czyli nasycenie , swiatlo? bo w ostrzeniu pewnie problemu nie ma ten model?
    "Fotograf martwi się o sprzęt, profesjonalista o światło, a artysta robi zdjęcia."

  5. #5
    Pełne uzależnienie tombas's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Nowy Sącz
    Age
    57
    Posts
    2,194

    Default

    Quote Originally Posted by WiatruMistrz View Post
    Tamronem 17-50 VC
    i trafić z deszczu pod rynnę:-D
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by feelart.pl View Post
    porownywałes te aspekty o ktorych pisałem czyli nasycenie , swiatlo? bo w ostrzeniu pewnie problemu nie ma ten model?
    17-55 miałem i byłem super zadowolony z obrazka (stabilizacja padła po roku, ale to i tak nie zmienia mojej oceny tego szkła), nasycenie super, szybki ostry od 2.8, zdjęcia z ręki utrzymywałem czas ponad 1s na 17mm
    Last edited by tombas; 26-05-2010 at 09:21 AM. Reason: Automerged Doublepost
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  6. #6

    Default

    własnie po akcji z sigma jakos tamron jako kolejny odpowiednik canona nie wzbudza we mnie pozytywnych odczuc, chyba bedzie trzeba dorzucic i zainwestowac w canona
    "Fotograf martwi się o sprzęt, profesjonalista o światło, a artysta robi zdjęcia."

  7. #7
    Coś już napisał meehaw's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Wrocław
    Age
    40
    Posts
    52

    Default

    Quote Originally Posted by WiatruMistrz View Post
    Tamronem 17-50 VC
    Zmianić Sigme na Tamrona.... zamienił stryjek siekierkę na kijek... a tak poważnie, miałem tego Tarmona do Pentaxa, wszystko ok oprócz AF.


    C17-55 to dobry wybór.
    Pentaxian

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    2,746

    Default

    Quote Originally Posted by feelart.pl View Post
    najchetniej rzuciłbym sie na stoloogniskowy np canon 17-55 f/2.8 , ale zaczynam sie jeszcze zastanawiac nad canon 18-135, ale tam juz jest swiatlo kiepskie 3,5-5,6.
    Canon 17-55/2,8 nie jest "stałoogniskowy" :wink:.
    IMO wybieraj między:
    -jaśniejszym 17-55/2,8IS USM
    -szerszym 15-85/3,5-5,6IS USM

  9. #9

    Default

    wiem wiem ze nie staloogniskowy, to przejezyczenie - chodzilo o stale swiatlo

    ok, chyba faktycznie zostane przy canon f2.8
    "Fotograf martwi się o sprzęt, profesjonalista o światło, a artysta robi zdjęcia."

  10. #10
    Uzależniony pawciolbn's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Lublin
    Age
    43
    Posts
    653

    Default

    Quote Originally Posted by feelart.pl View Post
    ...
    ok, chyba faktycznie zostane przy canon f2.8
    i będziesz zadowolony... nie brałbym nic innego, jeśli kasa pozwala, no chyba że FF w planach, to jest to ryzykowne, ale szkło bdb.. no a odnośnie 15-85 - nie wiele szerszy i drugi koniec nieco węższy, ale to nie f/2.8, więc chyba różnica jest.

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

Page 1 of 5 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •