tormentor - pisałem na samym poczatku:
- ostrosc
- kolorystyka
- mdła barwa
"Fotograf martwi się o sprzęt, profesjonalista o światło, a artysta robi zdjęcia."
A to akurat mnie zadziwia, miałem sigmę 17-70 2.8-4.5 i sprzedałem ją tylko z jednego powodu - światło. Poza tym wg mnie właśnie kolorystyka i kontrast oraz ostrość w sigmie były lepsze niż np. w kicie 18-55IS, C28-105II USM, czy stałce C28f2.8. A ostrość nawet lepsza od jednego z tamronów 17-50 (miałem dwa, bez VC). Ale może trafił mi się wyjątkowo dobry egzemplarz sigmy![]()
Jak Ciebie stać na C17-552.8 IS to go kupuj, to jest najlepszy obiektyw na bagnet Ef-S.
Jeśli nie to tamron wyselekcjonowany bo jest ostrzejszy od sigmy.
Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
http://rafalfoto.y0.pl
Podpisuje sie rekami i nogami pod tym - zalezalo mi na f/2.8 w calym zakresie ogniskowych. Dlatego wlasnie zapytalem - moze za malo wyciagasz z tych zdjec (obrobka RAW) ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Generalnie Twoje pieniadze - Twoja sprawa, ale IMO nie ma co oczekiwac cudow od samej zmiany szkla..
Ostatnio edytowane przez tormentor ; 27-05-2010 o 15:36 Powód: Automerged Doublepost
FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
"I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin
feelart, wpadnij na piastowskie to sobie tego Tamrona 17-50 przestrzelisz i sam sie przekonasz jak ma sie on do Sigmy i co jest warty. Ja przez momant mialem tę Sigmę i w zyciu juz tego do puchy nie podepne.
Pzdr!
Ostatnio edytowane przez piotraspace ; 27-05-2010 o 16:29 Powód: Automerged Doublepost
Kiedyś fotografowie pracowali w ciemni a dzisiaj ciemni zajmują się fotografią.
EOS40D, EOS40D, EOS50D+grip, Canon 24-70mm f/2,8L USM, Canon 50mm f/1,8, Sigma 10-20mm f/3,5 EX HSM, Sigma 70-200mm f/2,8 EX APO HSM, Canon Speedlite 580EX II/430EX II, bag Hama Defender 220
Nieco ponad tydzień temu zamieniłem S 17-70 na C 17-55 dla światła i stabilizacji .
Do Sigmy nie miałem żadnych zastrzeżeń. Używałem ponad rok i byłem b.zadowolony.
Jacek Paduszyński
40D c 17-55/2,8, C 100/2,8L , C 70-300 IS 580 EXII, 2 x 420EX, Raynox , Kenko , WilliamOptics APO 660/6 , WilliamOptics APO 400/6 etc. astro
Czytam ten temat i czytam i odnoszę wrażenie, że OP ma parcie na nowy obiektyw i do tego musi być Canon.
Może jestem ślepy, nie wiem. Jak dla mnie, nie patrząc w 100% powiększeniu, nie da się określić z jakiej "klasy" obiektywu zdjęcie zostało wykonane. Zgoda, Sigmy można łatwiej wychwycić po ich ocieplaniu zdjęcia, ale też zależy od sceny.
Faktyczną różnicę to ja widziałem pomiędzy, np. 18-55 IS i 70-200 2.8 IS. Tam, nawet nie patrząc jednocześnie na 2 zdjęcia obok siebie widać, które ma lepsze kolory, kontrast, etc.
Podsumowując, drastycznej zmiany obrazka, szczególnie po obróbce, nie będzie. Chyba, że sobie ktoś wmówi - w końcu wydał min. 2,5k zł ( używka ) i ma "najlepszy" obiektyw możliwy, do tego Canon.
Ta Sigma i Canon różnią się głównie światłem, zakresem i AF'em. Reszta to już detale.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeszcze stabilizacja.
Ostatnio edytowane przez bytheway_r ; 27-05-2010 o 19:16 Powód: Automerged Doublepost
zwłaszcza, jak ocieplę w LR - też nie poznasz?
to to na pewno, bo przede wszystkim perspektywa i GO - wynikające z ogniskowych i światła, ostrość.. ja zdecydowanie widzę różnicę pomiędzy 18-55, S 17-70 a 17-55 - syćkie miołem i jak ktoś nie widzi różnicy pomiędzy zdjęciami z kita a szkła klasy średniej z takimi parametrami, a zwłaszcza ostrością - to sorry... bo różnica i to znaczna na plus dla 17-55 jest..
nie zawsze trzeba obrabiać i wracając do powyższego - widać, a mówimy tu też o możliwościach f/2.8, pewniejszym AF i ostrości szkła, której, sorry, ale nie ma co do kita równać..
przerobiłem te trzy szkła, więc plissss, ale zdementuję powyższe.. i nie o to chodzi, że jak kupiłem szkło za 3400 to jest kozak, bo faktycznie cena jest zbyt wysoka, jak za to coś, ale nistety jest to bdb szkło na EF-S, dla którego długo szukać jakościowo (fotki) dobrego odpowiednika.. Sigma nie powalała mnie na kolana, ale zadowolony byłem bardzo - główny powód zmiany - światło i ostrość, gdzie AF Sigmy (mimo braku FF/BF) potrafił w ciemniejszym miejscy przyprawić o siwiznę..
podsumowując..
zarówno kita, jak i Sigmę warto polecić niskobudżetowej kompilacji dla mało-wymagających w plener i na imprezki domowe.. plus dla Sigmy za kolory i gabaryty.. niestety f/2.8 szybko się kończy.. tu pole do popisu dla Tamrona 17-50 i Canona 17-55.. i o ile ten pierwszy może grzeszyć głównie "dziwnym" AF i konstrukcją, to ten drugi poza wadami typu nieciekawa szczelność, waga i cena, ze swoimi plusami - ostrość, IS, AF, f/2.8 staje się bdb propozycją dla kogoś, kto nie planując FF poszukuje bdb szkła nie licząc się zbytnio z kosztami. ja polecam Canona, ale i Tami nie jest głupim rozwiązaniem.
#
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...