Mhm. Natomiast jak go przymkniesz do f/4, to na 5DII dostaniesz więcej szczegółu. Coś za coś![]()
Mhm. Natomiast jak go przymkniesz do f/4, to na 5DII dostaniesz więcej szczegółu. Coś za coś![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8
Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D
przy pelnym otwarciu tez bedzie wiecej szczegolow, ale obraz bedzie oczywiscie wydawal sie mniej ostry niz w 5D I
Widzę że nikt nie ma tej przypadłości niedoświetlania w 5DmkII, albo nie chce się przyznać
Przyjrzałem się temu dokładniej i nie jest tak najgorzej, tzn problem się nasila gdy jest dużo różnego oświetlenia , w tym żarowego. Na dworzu zdecydowanie łatwiej trafia z ekspozycją.
To musi być coś zwiazane z FF :-P , dlatego tak mnie razi po przesiadce z 40D...
widać czuły bardziej jest , czy jak :-D
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams
Bo może masz problem dobrać sposób pomiaru światła do warunków. Nie zauważyłem żeby 5d2 miało problemy z włąściwym naświetlanie , przy 5d zdarzało się to.
no comment...
Z tym doborem pomiaru swiatła to chyba nie to , bo wcześniej nie miałem z tym problemów...
w sumie to wina pewnie się rozkłada - min. na nieskalibrowany monitor... niedługo dokupię poczciwe 5D jako backup to porównam :]
a może jest jakiś sprytny patent na sprawdzenie czy pomiar światła w body jest ok, czy nie, ktoś przerabiał?
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams
Odnośnie pytań zadanych przez autora wątku ... moje spostrzeżenia ( wyłącznie na podstawie porównań organoleptycznych )
1- mniejsze szumy na wysokim iso ma mark II
2- AF w mark II wydaje sie pewniejszy (zwłaszcza z jasnymi szkłami)
3 - kolorystka "lepsza" naturalniejsza w mark I , 5D mark II "brzydko" oddaje kolor czerwony
mnie się wydaje że właśnie ten czerwony jest w II lepszy, jest go mniej....,
jak przeglądam teraz zdjęcia ze starej piątki to ta czerwień bardziej wychodzi ze zdjęć, ale prawie wszystko wtedy wołałem w DPP, może dlatego...
Teraz wszystko robię w Lightroomie i kolory są bardziej naturalne, tzn. problemu z czerwienią nie widzę.
Heniek
A nie zapomnieliście przypadkiem że każda puszka odwzorowuje kolory inaczej ? Po to właśnie robi się profile kolorystyczne dla każdego aparatu i wstawia do programów wywołujących rawy ...