-
Ja jestem cały za pomysłem zmiany 24-105 na 50/1,4.
Prosty powód- wszystkie Twoje obiektywy są stosunkowo ciemne, zatem z każdego z nich uzyskasz zbliżone klimatem zdjęcia, choć różniące się ogniskowymi- o stosunkowo dużej głębi ostrości, zwłaszcza że to APS-C. 50/1,4 da Ci możliwośc zasmakowania w obrazkach różniących się wyraźnie od dotychczasowych- z papierową płaszczyzną ostrości. Dla tego efektu byłbym gotów na zmianę.
Nie jestem może zbyt obiektywny bo z wyjątkiem UWA 11-16mm używam prawie wyłącznie stałoogniskowych. Za zoomami specjalnie nie tęsknię.
24-105 ma przewagę uniwersalności
50/1,4 ma przewagę światłosiły (sześciokrotnie jaśniejszy!), rozmycia tła (bokeh), płytkiej głębi ostrości.
Czy nie takie walory często tworzą dobre zdjęcia?
Szeroki kąt bez przerysowań tzn. żeby ludzie nie wychodzili na rogach zdjęć zniekształceni superszeroką perspektywą zapewnia Ci 10-22 na dłuższym końcu. Zatem masz czym robić szerokie plany u cioci na imieninach (choć z lampą raczej).
Tej lampy raczej nie pozbywałbym się tak natychmiast...
Jakbyś nagle zatęsknił za uniwersalnym zoomem, to możesz zawsze kupić Tamrona 17-50. Tanszy i jaśniejszy...
I to by było na tyle demonicznej demagogii stałkowo zoomowej.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum