miało być "kup to na co Cię stać"
miało być "kup to na co Cię stać"
SMENAZENITPRAKTICA(1 rok nikon)CANONCANON DIGITAL x2
nie kupiłbym 70-200 4 IS, lepiej 70-200 2.8, a jak dysponujesz funduszami to bierz 70-200 2.8 IS
a jeżeli chodzi o wersje "ekonomiczną" to 70-200 4 też fajne fotki robi, miałem i uważam że rysuje lepiej jak sigma 70-200 2.8 II którą posiadam
Canon 7D mk II + TAMRON 17-50 2.8 VC + C24-105 4 L IS + C70-200 2.8LIS + SIGMA 100-300/4 DG + SIGMA 50/1.4 EX DG + 50/1.8II + SIGMA x1.4 APO + Manfrotto 055XPROB + Manfrotto 804RC2
SZUKAJKA Canon-Board
Miałem podobny dylemat. Wybrałem najtańszą wersję, czyli używany C70-200 f/4. Po kilku miesiącach użytkowania wiem, że następny będzie f/2.8. Stracę na tej operacji może trochę kasy, ale własnego doświadczenia nic nie zastąpi. Przed zakupem cały czas miałem rozterki czy f/4 IS czy f/2.8, teraz wiem, że jednak wygra światło nie stabilizacja.
A co będzie na końcu to z góry wiadomo :-)).
pzdr
Pożyczałem od kumpla 70-200 2.8 IS MkI. Głównie na jakieś koncerty. pokazy prasowe, konferencje i takietam. Przypuszczalnie jakbym miał takie własne swoje szkło to zakres używania by się zwiększył.
Ja jestem bardzo zadowolony z mojego 70-200 f/4 IS pod kazdym wzgledem oprocz swiatla. f/4 jest ostrzejszy od starego f/2.8 ale nowa wersja, patrzac na wykresy, wyglada jeszcze ciekawiej.
Przy takim zoomie niezbędna będzie stabilizacja, tak więc niezależnie co kupisz moim skromnym zdaniem idź w stronę IS.
T.
Ja przerobiłem wszystkie eLe z tego zakresu, oprócz nowej 2,8 IS II. Z tego co przerabiałem wg mnie najlepszy był 2,8L IS ( ma tylko jedna wadę, oprócz ceny - jest cholernie ciężki i jak masz z nim zamiar dużo chodzić to nie polecam ). Drugi w kolejności to 4,0L IS - nie ma 2,8 przez co trochę odstaje bokehem w niektórych sytuacjach, ale jest za to niezwykle poręczny. Z pozostałych wersji to: 70-200 2,8 bez IS trochę zawiodło mnie na długim końcu a 70-200 4,0 bez IS na krótkim![]()
Generalnie doradzam skoncentrować się na wersjach stabilizowanych- to jednak bardzo poprawia komfort focenia, a co za tym idzie jakość końcowego obrazka przy tych ogniskowych.
Mam podobny dylemat i po zastanowieniu (i przekopaniu połowy internetu) biore jednak 4L IS
5DMK3 z grypą, 5DMK2 też chory, 6D, 40D,1200D, 350D, C85 f1.8, C24-70 f2.8L, C70-200 f4 L IS, S 35 1.4 A, T 15-30 2.8, S 18-125 f3.5/5.6, C430EX, YN-600EX-RT...i kit