Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Przygotowanie zdjecia do druku w foto lab

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    617

    Question Przygotowanie zdjecia do druku w foto lab

    Nigdy nie musiałem drukować swoich zdjęć. Niestety nadszedł czas, kiedy trzeba się zacząć rozglądać za lokalnym klientem. I napotkałem się na pierwszy problem.
    Monitor(iMac 27) mam skalibrowany przy pomocy ColorMunki.
    Wysłałem zdjęcia do Labu online www.snapfish.com i przysłali mi zdjęcia z ciemniejszymi kolorami.
    Chce spróbować wydruku w lokalnym Labie który składa się z maszyny i kogoś kto wyciąga z niej zdjęcia.
    Jest zalecane, żeby profilować drukarkę z monitorem. Czy można jakoś stworzyć profil dla fotolabu? Np wydrukować jakiś color chart i go zeskanować spektrofotometrem?

  2. #2

    Domyślnie

    zobacz tutaj http://www.vertis.pl/
    U nich podobno mozna pobrać profile kolorow i skalibrować się pod ich maszyne
    40D + BG-E2N + 16-35 + 50 + 85 + 70-200

  3. #3

    Domyślnie

    W wielu labach można pobrać profile do kalibracji, niektórzy sobie za to nawet życzą pieniądze, szczególnie niektóre laby we Wrocławiu, zawsze warto żeby przed wywoływaniem naszych zdjęć, jeżeli są naprawdę ważne to operator mógłby skalibrować maszynę, ja przynajmniej tak mam mogę go o to poprosić, chociaż to nie do końca może coś poprawić, ważne są też środki jakich używa, jak długo je użytkuje, jakiego rodzaju ma papier, i jakie jest oświetlenie w zakładzie, bo przy wstępnym oglądaniu zdjęć nie pasują nam kolory lub jasność, a w domu, lub albumie jest zupełnie inaczej.
    Canon FF i słoików kilka

  4. #4
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    dokładnie... ja ostatnio skorzystałem z Foto QFS w Lublinie i powiem, że zaskoczyli mnie. Cena 13x18 to 60gr - b.mało. Zapakowałem dane na pendriva i do salonu. Na drugi dzień odebrałem odbitki b.dobrej jakości, ale na początku lekko zniesmaczony, że jakoś mdło i kolory takie, ale po analizie z tym co mam na ekranie - wszystko się zgadza. Takie warunki w labie, że na pierwszy rzut oka zdjęcia wydają się być czymś innym niż na kompie. Po wlepieniu do albumu całość stanowi niezły kąsek
    Warto dowiedzieć się o warunki w labie, jaki paier, jak naświetlają itp. Czasem odstrasza mnie cena, bo 1,79zł za 13x18 to żadna rewelacja, ale jak zgłębiłem tajniki labu i pogadałem z pracownikami - zobaczyłem efekty i możliwości - cena ma znaczenia.

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rOOmak Zobacz posta
    Czy można jakoś stworzyć profil dla fotolabu? Np wydrukować jakiś color chart i go zeskanować spektrofotometrem?
    Odpowiadając na pytanie (bo wszystko dotychczas to średnio na temat) - tak, drukuję się color chart i zczytuje patche spektrofotometrem, ale trzeba mieć do tego software (dość drogi) i spektrofotometr (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę ale Colormunki nie jest obsługiwane przez żaden profesjonalny soft do profilowania).

    Generalnie jedyna sensowna możliwość to korzystanie z labu które takie profile generuje i publikuje i kojarzy cokolwiek w kwestii zarządzania kolorem - zdecydowana większość labów niestety nie kojarzy a te które mówią o kalibrowaniu monitora do ich odbitki testowej trzeba omijać z daleka...
    Jak masz profil labu to robisz softproofa i tak obrabiasz żeby było dobrze...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  6. #6
    Uzależniony Awatar Handelson
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Piła
    Wiek
    54
    Posty
    789

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Generalnie jedyna sensowna możliwość to korzystanie z labu które takie profile generuje i publikuje i kojarzy cokolwiek w kwestii zarządzania kolorem - zdecydowana większość labów niestety nie kojarzy a te które mówią o kalibrowaniu monitora do ich odbitki testowej trzeba omijać z daleka...
    Zgadzam się*z Krzychem tylko... stosując się do Jego (i moich) przekonań to nic tylko bym omijał, omijał, omijał...
    Do tematu: ja mam lab w którym właśnie przygotowuję kolor obróbki pod schemat kolorystyczny z labu (udostępniony przez właściciela) a dostarczając zdjęcia siadam z Nim i wychodzę dopiero wtedy jak jestem zadowolony z jakości i kolorów. Za odbitki które tych wymagań nie spełniają oczywiście nie płacę. Taką mamy umowę.
    EOS 5DMkII + BG-E6; C 14 L II; C 24 L II; C 50 1.4; C 85 1.8; C 135 L; C 580 EX II; Sherpa 450 R; Kata D-3N1-30; Crumpler Master Delhi 620 i drobiazgi...

  7. #7
    Bywalec Awatar blazejs
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Czechowice-Dziedzice
    Posty
    208

    Domyślnie

    Pytanie zasadnicze - jak masz ustawiona gamme w monitorze? Jesli na 1,8 to tu lezy pies pogrzebany. Przestaw na 2,2.
    2 EOSy (jeden na film), pare dalmierzy, troche szkla...
    Blog: http://blazejstrazak.blogspot.com/ | Artscape

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    617

    Domyślnie

    Zrobiłem tak. Mimo ze software z ColorMunki próbuje drukować na lokalnej drukarce, można zapisać color chart jako pdf. Tak tez zrobiłem, przekonwertowałem na jpg i poszedłem do labu wydrukować. Zeskanowałem wydruk i software stworzył mi drugi color chart. Powtórzyłem procedurę. Został stworzony profil.
    I teraz taki problem. Druk tych color chartow wyglądał, że tak to nazwe, OK. Białe było białe, czarne było czarne. Ale jak włączam softproof z tym profilem, biały na monitorze zmienia się na jakiś odcień szarości. Czy to oznacza że profil został źle stworzony? Czy ja czegoś tu po prostu nie pojmuje?

  9. #9
    Uzależniony Awatar MaciekH
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    37
    Posty
    662

    Domyślnie

    Spróbuj z jakąś fotą gdzie jest spora paleta kolorów do porównania, a nóż widelec się okaże, że jest spoko...

    Pawciolbn, FotoQFS to ten na przeciwko bazaru na tysiąclecia, obok simlocka? Jeśli tak, to parę dobrych lat temu dostałem od nich najgorzej zrobione odbitki w Lublinie w porównaniu do 4 innych punktów. Najlepsze (najwierniejsze) wtedy miałem z MM. Ale może się teraz "poprawili"...
    20D+BG-E2 | 28-105/3.5-4.5 | 70-200/2.8 | 50/1.4 | 580EXII | EF-430 | Naneu | 600R

  10. #10
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    tak to to.. jakieś pare lat temu jak zaczynali dysponowali jednym z lepszych sprzętów w mieście.. zanim MM było w planach budowy.. wówczas jeszcze z kliszy było bdb.. obecnie to mój pierwszy kontakt z nimi po latach, ale nie było tragicznie. właśnie płodzę pakiet do Vertis.pl - zobaczę co to.. pobrałem profile ICC poszczególnych paipierów, zainstalowałem, ale jakoś strasznie poprzebarwiało kolory na ekranie w DPP.. rozumiem, że mam to ustawić tylko w zakładce Tools>>Preferences>>Color Managment>>... i tu chyba wybrać z listy przy Color matching serttings.. czy gdzieś jeszcze to trzeba ustawiać?? bo różnica pomiędzy RAW z pychy przy standardowych ustawieniach, a przy tych z ICC jest znaczna.. cienie na twarzach idą w żółć ciemną a ogólnie kolory nabierają znacznego nasycenia.
    jakieś sugestie co gdzie jak pozmieniać w DPP jeszcze?

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •