Witajcie. Na zdjeciach wykonanych w studio jest za dużo koloru żółtego. Czy dobrym rozwiązaniem będzie zmiana temperatury barwowej? (automatyczny balans sobie nie radzi). Nie mam kolorymetru. Jak w takim razie ustawić odpowiednią temperaturę?
Witajcie. Na zdjeciach wykonanych w studio jest za dużo koloru żółtego. Czy dobrym rozwiązaniem będzie zmiana temperatury barwowej? (automatyczny balans sobie nie radzi). Nie mam kolorymetru. Jak w takim razie ustawić odpowiednią temperaturę?
masz trzy wyjścia
1. przestawić z automatu na światło błyskowe
2. ustawić na ok. 5600K
3. robić zdjęcia w rawach
A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971
no przeciez temperature to sobie mozesz latwo na kompie w czasie obrobki zmienic jak ci tylko bedzie pasowalo,
natomiast lampy studyjne najczesciej maja temparature 5600K i tyle powinienes ustawiac w body,
Zrób zdjęcie szarej karty, albo pobieraj biel pipetką z czegoś co wiesz że jest białe - np. białek w oczach
GG: 538295
SPRZEDAM: EF85/1.8 + marumi UV (1300zł), EX430 (850zł). 6-7 msc gwarancji, stany idealne sklepowe. Bardzo rzadko używane
Sprawdzić w instrukcji do lamp jaką mają temperaturę błysku ( zazwyczaj w przedziale 5200 -5600 ), a generalnie za przedmówca robić zdjecia w rawach. Swietną metodą jest stworzenie własnego profilu barwnego do sesji ( a w zasdzie nawet do ujęcia ) za pomocą ColorChecker Passport-a.
Piotr Talarczyk
1ds III 1d
Ok dzięki za pomoc![]()
Szczególnie pomocne gdy ma się kilka lamp, w różnym wieku, o różnym stopniu wypalenia palników i z różnymi modyfikatorami.
Np w studio w którym ja najczęściej robię wychodzi mi między 4900K a 5200K w zależności ile i które lampy użyję, i co na nie założę. Ciekawa kolorystyka by mi wyszła gdybym ślepo wierzył takim poradom.
Już lepiej. RAW + pipetka w obróbce. Dla strasznych leniwców dodatkowo - robić zawsze na szarym tlea generalnie za przedmówca robić zdjecia w rawach![]()
A ja mam pytanie do osób które mają doświadczenie w studio. Otóż ostatnio miałem okazje przez chwilę pierwszy raz w życiu pobawić się w studio. Zdjęcia robiłem 3 aparatami: 7d, 50d i 5d MKII. We wszytskich WB na auto. Od razu zauważyłem, że ze zdjęciami z 5d i 50d coś jest nie tak. W domu okazało się, że źle dobrały one balans bieli(po przestawieniu na flash było juz lepiej) oraz dodatkowo zdjęcia w porównaniu z 7d były lekko niedoświetlone. Aparaty oczywiście na M. Czy ktoś z Was zauważył iż 7d potrafi automatycznie dobrać prawidłowy WB w studio a starsze puszki tego nie potrafia? Oraz co może być powodem, że zdjęcia z 7d są naświetlone prawidłowo a pozostałe trochę zbyt ciemne?
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Robiłeś w RAW czy JPG?
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight
7d jest najnowszy, najlepszy i wie wszystko ... chyba bo nigdy nie miałem go w ręku
A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971