Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 113

Wątek: drugi plan ciemny z lampą w kościele

  1. #21
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ....
    chodzi o to, ze lampa blyskowa w zastosowaniach typowo reporterskich (czyli zamocowana na sankach + jakies odblysniki/stofeny itp a wiec bedaca malym zrodlem swiatla) psuje klimat.....
    To kolejny mit rozsiewany przez tych co nie potrafią... Koncert to oczywiście insza inszość. Tam z reguły nie wolno używać lampy - też nie zawsze. Ale, proszę, nie porównuj kościoła (o tym była tu mowa) do koncertu.

    Wysokie iso, jasne szkła, najlepiej z literką L i światłosiłą 1.0 albo i lepiej to też mit. Z 300D z kitem i lampą naprawdę można mieć prawie to samo.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 24-08-2011 o 18:26

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Prawie robi ogromną różnicę i to naprawdę ogromną.

    Nie wiem dlaczego popadasz w skrajności. Ale nie mów proszę, że kitem i lampą osiągniesz to samo co jasną stalka i w cale nie tylko z klasy L.


    Sent from my GT-I9000
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 24-08-2011 o 18:50
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  3. #23
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Elbląg
    Posty
    32

    Domyślnie

    Zgadzam się całkowicie z Januszem.
    Lampa błyskowa użyta z głową z całą pewnością nie popsuje klimatu zdjęcia; jest tylko jeden warunek: fotograf musi być trochę "kumaty" jak z tego ustrojstwa się korzysta. Czasami fotografując w dużym kościele wystarczy odwrócić palnik lampy nieco do tyłu, aby uzyskać dużo lepsze efekty zdjęciowe niż bez użycia światła błyskowego. Fakt, że wysokie użyteczne iso i jasny obiektyw są w takiej sytuacji naszym sprzymierzeńcem, ale dobry fotograf i z nieco ciemniejszym szkłem da sobie radę.
    Koncerty to zupełnie osobny temat...

  4. #24
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Prawie robi ogromną różnicę i to naprawdę ogromną....
    Tak myślałem, że ktoś tak napisze. Tak samo się nie da z wielu powodów. Ostrość, rysunek, zniekształcenia i mnóstwo innych rzeczy. Światło akurat można sobie "zrobić".

    Nie popadam w skrajności. Dyskutuję tylko z popularnymi tutaj mitami. Jakoś 30 lat temu Prakticą, na ORWO 24 DIN się dało. Zobacz sobie ile to ISO te 24 DIN. Filmy 27 DIN były praktycznie nie do kupienia.

    Widzę tylko, że niektórzy wywijają kota ogonem :-) Piszę o kościele to wyskakują z koncertem. Piszę, że mitem jest twierdzenie, że lampa "zabija klimat" to piszą "prawie robi różnicę" Ja się zgadzam, że nieumiejętnie użyta lampa potrafi zabić najlepsze ujęcie ale nie z tym, że "zabija klimat" :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Zobacz sobie ile to ISO te 24 DIN.
    Ależ to banalne DIN=1+10*log(ISO)
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  6. #26
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    Ależ to banalne DIN=1+10*log(ISO)
    Zgadza się. A ile to GOST, Scheiner'ów, Weston'ów albo H&D, może BSI i CSN też?

    Wiem, wiem, w necie wszystko idzie wygooglać. No może z wyjątkiem postów powtarzających się po raz 2348 na CB ;-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #27
    Początki nałogu Awatar Demonos
    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    251

    Domyślnie

    Nie jestem żadnym ekspertem ani wybitnym pstrykaczem, ale poczytałem conieco o robieniu zdjęć z lampą i zacząłem eksperymentować. W efekcie jeżeli używam lampy, to w 95% staram się odbijać od ściany z za swoich pleców, lub podobny kąt (oczywiście też zależy, jak obiekt fotografowany jest oświetlony światłem zastanym) i sądzę, że efekty są dla mnie bardzo dobre takiej taktyki. Sądzę, że udaje mi się dość skutecznie maskować użycie lampy.

    Natomiast jak ognia unikam ustawienia 45 stopni a od sufitu pod kątem 90stopni to sporadycznie, jak nie ma innego wyboru. I zawsze odbłyśnik do tyłu - jak najmniej światła prosto z lampy ma padać na obiekt.

    Tak robię. Czy dobrze? Mi się efekty podobają.
    1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    No ale MC_ pisał o warunkach w kościele.Sufity i ściiany sa tam powiedzmy dalej niż w innych miejscach
    Jeśli Tobie efekty się podobają to dobrze robisz.
    Ale jeśli nas pytasz to pokaż zdjęcia.
    Nie ma stałego szablonu niestety.Są tylko złe lub dobre efekty.Zamierzone lub niezamierzone.
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 24-08-2011 o 22:14

  9. #29
    Uzależniony Awatar Pawel_G
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    41
    Posty
    527

    Domyślnie

    Zasadniczo zgodze się z Januszem że umiejętne użycie lampy nie jest złe. Natomiast są takie sytuacje (np ściany w jakimś oczojebnym żórtym kolorze itp) w przypadku których odbijaniem światła z lampy zafundujemy sobie sporą porcję dodatkowej obróbki by wyprowadzić wb. Wtedy wolę podbić iso nawet do 3200, zapiąć jasne szkło i zrobić zdjęcia bez lampy. Inna sprawa to miejsca gdzie i przy lampie na aparacie nic się nie zdziała - czarne ściany i sufity. Wtedy pozostaje postawić 2 czy 3 lampy na statywach i tak jechać.

  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Po raz ktorys znowu dyskusja o lampie i kosciele... Ale nadal nikt nie potrafi mi wyjasnic co zrobic,nawet jak kosciol nie jest bardzo ciemny, z ostrymi cieniami pod oczami od punktowego wysokiego gornego swiatla? Powstaja wtedy piekne artystyczne zdjecia nie zabite, jak to napisal beatx, blyskiem lampy, ale za to z mrocznymi cieniami, ktore oko ludzkie zwyczajnie nie dostrzega, a ktore matryca aparatu pieknie wyolbrzymia... Ja wole jednak miec ladnie doswietlone buzie na zdjeciach.

    Sent from my GT-S5570 using Tapatalk
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •