20 obróbka niechlujnana granicach- czoło-policzek-włosy i trochę drzewo są jaśniejsze miejsca. Chciałaś zakryć jasne tło? przepał?
21 kiepskie BW- szaro jest, cień na twarzy
22 jak wyżej z czarno białym, skos, poza nie przekonują mnie jakby backstagowe było
23 raczej niekorzystne dla modelki
24 znów skos mi się nie podoba, ciasno u dołu i na prawo...hmm samej koncepcji pozy właściwie nie rozumiem ani nie jest to hmm prezentacja stroju ani nie jest jakoś wyraźnie wesoło spontanicznie
25 brzydka winieta, co ma dawać ta 45stopnowa krzywizna? Tak duży skos to musiałaś zrobić świadomie, kompozycyjnie uważasz że to dobrze robi? ucięte palce, wyprane kolorki, zielony zafarb. To jest według mnie najsłabsze pod każdym względem.
20. teraz zauważyłam niedociągnięcia, fakt, przepaliło mi niebo
backstagowe- tzn?
25 jest akurat moim ulubionym... możesz sprecyzować co Ci się nie podoba w winiecie? Ta krzywizna była zrobiona na zasadzie "ciekawe jak to będzie", jestem samoukiem, jeżeli chodzi o portrety to mocno początkującaMożesz napisać kiedy można przekrzywić kadr, bo zauważyłam, że tak robią.
Kolorami chciałam pokazać aurę jaka panowała, było chłodne i wilgotne powietrze, do tego woda.
Marcin wiele juz napisal i ze wszystkim sie zgadzam
Piszesz ze 25 to twoje ulubione ale zrobione na zasadzie "ciekawe jak to będzie"
wg mnie kompozycyjnie chyba najgorsze ze wszystkich. Mialem wrazenie ze zaraz woda ze stawu wleje mi sie na biurko. Jestes samoukiem jak duza czesc osob na tym forum i pewnie wiesz ze warto tez troche poczytac. Chcesz wiedziec kiedy i jak pochylic? polecam Kompozycja Obrazu Fotograficznego Pawła Wójcika
poza tym gdym chcial pokazac zimno to bardziej zafarbil bym na niebiesko a nie na "sielsko - anielsko" zielono.
jak z przygotowania do zdjęcia, modelka na razie sobie byle jak usiadła i poprawia włosy, albo wiatr zawiał i dlatego się poprawia. O co chodzi w tym zdjęciu? co ma pokazać? nie widać pół twarzy- oczu, największą uwagę zwraca ramie, druga dłoń- szponiasta. Dla mnie bezsensowny cyk, ot tak zza kulisowy zrobiony między planowanymi ujęciami.
to jak działa na niebo jej zakres i równy stopień przeźroczystości
kiedy krzywić? nie jestem guru ale według mnie wtedy kiedy ma to jakiś sens
kiedy mając takie zadanie nada zdjęciu odpowiedniej dynamiki albo kompozycyjnie będzie pasować do treści zdjęcia, przebiegających tam linii albo właśnie specjalnie te linie złamie. To jest dziedzina sztuki kurdenie ma gotowego przepisu.
Krzyw sobie ile chcesz, jeśli się Tobie tak podoba.
Obiektywnie książkowo zgodnie z zasadami to wydaje mi się ze taka krzywizna 45 stopni w tym ujęciu jest niepoprawna.
Do jakieś "ahtystycznej" natchnionej fotografii to może brakuje tutaj klimatu a zresztą takie zdjęcie samo by się obroniło.
Według mnie- "ciekawe jak to będzie"- no niestety jest fatalnie
podlinkuj jakieś zdjęcia z tak mocnym przechyłem, masz szansę mnie przekonać
Dzięki, teraz wiem co źle i jak to poprawić, jakich błędów unikać
Ps. nie ma przepisu, ale w każdej dziedzinie sztuki obowiązują jakieś zasady, niekoniecznie ściśle określone![]()