jaka jest zasadnicza roznica miedzy sRAW a RAW w 50D? poza rozmiarem i waga zdjecia, istnieje jakas?
czy przeskalowany RAW do 7.1MP bedzie identyczny ze zdjeciem z sRAW (ktory ma 7.1MP)?
czy zyska sie cos wiecej stosujac sRAW niz miejsce na karcie?
jaka jest zasadnicza roznica miedzy sRAW a RAW w 50D? poza rozmiarem i waga zdjecia, istnieje jakas?
czy przeskalowany RAW do 7.1MP bedzie identyczny ze zdjeciem z sRAW (ktory ma 7.1MP)?
czy zyska sie cos wiecej stosujac sRAW niz miejsce na karcie?
kombinujecie w złą stronę.. pytanie raczej po co sRAW skoro RAW to prawie to samo?
odpowiedź jest prosta - RAW z puchy zawiera dane nieskompresowane o tym co zarejestrowała matryca - nie poddane obróbce i kompresji jak JPG. stosowanie sRAW pozwala głównie na ograniczenie wielkości plików poprzez algorytmowe "skompresowanie" pełnego RAW.
różnica w zdjęciach jest niemal niewidoczna. sRAW pozwala ograniczyć również dokuczliwość szumów. to takie emulowanie matrycy z 15MPX na 7.1 dla tych co uważają, że optymalnym rozmiarem matrycy APS-C jest wielkość max 8MPX
#
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Ja używam sRAW na kiepskich szkłach i na m42 .
Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
http://rafalfoto.y0.pl
Jaka emulacja?? Jaka kompresja??
W trybie sRAW informacja o luminancji zbierana jest obrazowo mówiąc zamiast z jednego piksela z dwóch sąsiednich. Dzięki czemu efektywna powierzchnia rejestrująca światło powiększa się. Oznacza to więcej zebranych fotonów, co z kolei przekłada się na wyższy stosunek sygnał szum oraz tonalność. Kosztuje to utratę rozdzielczości, na co ktoś może, ale nie musi się godzić. Oczywiście z tym "sumowaniem" pikseli sprawa jest bardziej skomplikowana aniżeli pozwoliłem sobie uprościć, bo związana jest z interpolacją informacji z większej (aniżeli dwóch) liczby pikseli.
http://optyczne.pl/88.7-Test_aparatu...azu_w_RAW.html
C6D, C24-70D f/4L IS, C70-200 mm f/4L IS, C50mm f/1.8 STM, Tamron 90 mm f/2.8 Di Macro; 430EX i inne,
Srawy są wytwarzane przez software aparatu na bazie oryginalnego zrzutu matrycy (RAW), po naświetleniu. Równie dobrze mógłbyś je zrobić na zewnątrz aparatu (link do algorytmu odzyskanego przez reverse engineering zamieściłem gdzieś na forum, nie chce mi się teraz szukać). Słowo emulacja jest jak najbardziej na miejscu jeżeli dotyczy "udawania" matrycy o mniejszej gęstości. Słowo kompresja (stratna) również, najprościej tłumacząc, sraw usuwa bezpowrotnie informacje z rawa.
Entuzjastyczny Neofita
Ok, jeśli chcesz uważać, że emulacja właśnie to oznacza, zaś kompresja sprowadza się do zmniejszenia rozdzielczości obrazka to Twoja rzecz. Nic mi do tego. W informatyce i przetwarzaniu obrazów tych pojęć używa się w innym kontekście.
C6D, C24-70D f/4L IS, C70-200 mm f/4L IS, C50mm f/1.8 STM, Tamron 90 mm f/2.8 Di Macro; 430EX i inne,