Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: Fotograf ślubny a wsparcie stron www

  1. #11
    Bywalec Awatar LukasS
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    43
    Posty
    217

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    No fajny pomysl Gratulacje
    A masz jakis odzew, ze stad wlasnie ludzie do Ciebie uderzyli?

    ps
    dostalem wlasnie 2 maile, ze moj pomysl na zalozenie takiego watku jest o d... potluc, bo kto bedzie chcial innych informowac o pomyslach na reklame
    Dla mnie paranoja, bo przeciez nie jest wazne gdzie sie czlowiek reklamuje tylko jakie zdjecia robi. I co z tego, ze gosc wpisze tak jak kolega wyzej w google haslo "slub" a potem sie oglosi jak jego zdjecia/oferta beda na poziomie Canona 300D i KITa (bez urazy do posiadaczy )?
    A mi się wydawało że większość ludzi interesuje cena, a dopiero później jakość, ale chyba żyjemy w innym krajach .
    10D + Stuff

  2. #12
    Uzależniony Awatar Blindseeker
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    522

    Domyślnie

    Można zacząć od portali czy stron ślubnych bezpłatnych - ich też jest sporo.
    Mając wykupiony hosting własnej strony jestem w stanie sprawdzić ile miesięcznie (tygodniowo czy też dziennie) mam wejść z każdego z tych portali na moją stronę czy też bloga.

  3. #13
    Bywalec Awatar LukasS
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    43
    Posty
    217

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blindseeker Zobacz posta
    Można zacząć od portali czy stron ślubnych bezpłatnych - ich też jest sporo.
    Mając wykupiony hosting własnej strony jestem w stanie sprawdzić ile miesięcznie (tygodniowo czy też dziennie) mam wejść z każdego z tych portali na moją stronę czy też bloga.
    To się dalej nie przekłada na informacje o zleceniach.

    Mając doświadczenie w branży reklamy internetowej (zajmuję się tym od 2001 roku) mogę powiedzieć, że żadne statystyki nie dadzą dobrej informacji nt. skąd złapaliśmy klienta poza dwoma wyjątkami: allegro (wąski kanał komunikacji) i informacja prosto od klienta (bezpośrednio podczas rozmowy, pytanie skąd nas znalazł).

    Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to rynek został już podzielony, może gdzieniegdzie w kraju są rejony mało oblężone pod fotografię ślubną itp, ja szczerze mówiąc nie znam. Jednak z historii zapytań o ofertę na pozycjonowanie u nas wyłania się jasny obraz - najwięcej mamy zapytań z tej kategorii.

    I podczas robienia ofert, widzę ja i mój wspólnik, że wyniki pod masę miast (nie mówię już o generalnych) są bardzo oblężone, a co za tym idzie koszt dobicia się do normalnych pozycji graniczy z ew. zarobkiem. Pomijam kwestię czasu - minimum rok, a nawet dwa.

    Moja rada:

    Szukajcie oparcia w lokalnych internetowych serwisach ogłoszeniowych, portalach miejskich, forach etc. Możecie tworzyć blog (na swojej www) ze zdjęciami z sesji i opisami, ale pozycjonowanie pod długi ogon też trwa i jest pracochłonne (koszty ciężko określić). Tradycyjne metody też mogą pomóc - jak bannery, ulotki etc. Jedynie takie właśnie mieszane sposoby dadzą najlepsze rezultaty.

    A po rozreklamowaniu się trzeba pamiętać, że to jest początek drogi, teraz klienta trzeba złapać: ceną, terminami, warsztatem i usługami dodatkowymi.
    10D + Stuff

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Ale wygląda to tak, że im lepszy portal to tym więcej kosztuje i/lub jest tam większa konkurencja, więc i ruch na poszczególne strony bardziej się rozkłada.
    W sumie większosc stron niby-ślubnych to katalogi służące min do pozycjonowania.
    Poza tym póki co, wydaje mi się, że stosunkowo mało ludzi szuka ofert w internecie. W każdym razie nie tak dużo jak mogłoby to się wydawac
    Co do pozycjonowania to jest baardzo duże parcie na frazy fotografia ślubna itp - taki boom. A profesjonalne pozycjonowanie jest raczej droższe niż nawet 1500 na rok - tyle trzeba wydac raczej na miesiąc lub 3 miesiące.
    Odradzam natomiast firmy typu panorama firm - zwłaszcza ta jest naprawdę kiepska - praktycznie nie ma efektów z tej reklamy, na równi są wpisy opłacone i darmowe bo pokazują się w katalogu w sposób losowy z danego regionu a jedyną różnicą jest więcej danych w ogłoszeniu płatnym.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Malo szuka ? coraz wiecej , bo zmienia sie pokolenie , na osoby ktore wychowal sie korzystajac z internetu i wiedza co tu mozna znalezc

    tak najproscie przedstawic pf , oferte itp

    poza tym z polecenia po 1-2 roku wszystko samo sie zapelnia w sumie , chyba ze ktos cienki ;]
    no comment...

  6. #16
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    A ja mam w ogóle mieszane uczucia w stosunku do klientów z sieci. U nich najczęściej liczy się głównie cena. Tak jak pisał LukaS. Rynek w realu jest nieco inny. Jest miejsce i dla mercedesa i dla skody. A w sieci wszystko jest oceniane przez pryzmat "ceneo" bądź "skąpiec.pl". Jak dzwoni klient który dostał namiar na mnie od kogoś z znajomych to najpierw pyta o termin jak z sieci to najpierw pyta o cenę. Dla tego ja nie mam nawet cen na swojej stronce. Jeśli cena jest najważniejsza to niech szukają dalej.

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sławek Zobacz posta
    A w sieci wszystko jest oceniane przez pryzmat "ceneo" bądź "skąpiec.pl". Jak dzwoni klient który dostał namiar na mnie od kogoś z znajomych to najpierw pyta o termin jak z sieci to najpierw pyta o cenę.
    To też prawda.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    474

    Domyślnie

    Poza Polską ludzie chwalą sobie Facebooka i Twittera - można sobie zbudować dużą bazę fanów/śledzących - a to przecież potencjalna grupa klientów i reklamy ustnej/poleceń.

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    Malo szuka ? coraz wiecej , bo zmienia sie pokolenie , na osoby ktore wychowal sie korzystajac z internetu i wiedza co tu mozna znalezc
    Ale tak jak napisałem nie tyle ile nam się wydaje - zresztą sam wiesz ile masz i jakie z polecenia a ile z netu. Oprócz portfolio ważna jest też opinia bezpośrednia zadowolonego klienta.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    No oczywiscie , ale wiem ile jest zapytan z neta , ile odpowiedzi na ogloszenia par z neta i ile sie to przeklada na umowy , w tym roku jest pol na pol w sumie.

    Odnosnie cen , nie wiem czemu wam sie wydaje ze wszyscy patrza na pryzmat cen , to sie zmienia , owszem cena wazna ale skoro pary praktycznie negocjuja tzn ze akceptuja i nie szukaj dalej byle taniej , no chyba ze mam za male ceny
    no comment...

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •