Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Wątek: Sprzęt do pewnej kwoty ...

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kabu71 Zobacz posta
    ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.
    Ja bym się wstrzymał, portrety możesz robić na razie 24-70@70. Dozbierałbym do 135/2L.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Albo jeszcze lepiej 70-200/2.8
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 07-05-2010 o 08:38 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kabu71 Zobacz posta
    .cxczxc
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    przepraszam za to wyżej

    ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.
    do portretow spokojnie starczy ci 24-70, zainwestuj w lampe lepiej. Zeby miec kiedy jest sieczka ze swiatlem, zarowno w jedna, jak i druga strone. Do tego jakas mydelniczka, albo softboks przenosny i jest elegancko. Potem zainwestuj np. W uzywane 135L, kosztuje niewiele wiecej od 100/2 a daje duzo lepszy obrazek.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Albo jeszcze lepiej 70-200/2.8
    Wygodniej, ladniejszy obrazek da 135l. No i jest tansza
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 07-05-2010 o 09:42 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #23
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sbogdan1 Zobacz posta
    Co masz na myśli ,,czy będzie dobrze wyglądała ta sigma z ....,,chodzi Ci o lans ?
    Złoty pasek swoje robi ale ja osobiście wolę czerwony.A tak na marginesie jedni sobie chwalą a inni ganią że nie S nie dogaduje się z C.
    żałosne - lans? Chłopak widać, nie jestem byle jakim g******, co się nie zna i nakazuje pisać co i jak i gdzie. Daj spokój.

    Co do wypowiedzi kolegów. Rzeczywiście nie ma sensu pakować się w crop. Jednak te 13k złotych robi swoje i powinieneś zainwestować w 5DmkII + 24-70 i lampkę. Jeśli jeszcze coś, to może 5DmkI? i za resztę dołożyć do szerokiego kąta?

  4. #24

    Domyślnie

    nic nowego nie napisze ale moze ilosc sugestii Cie utwierdzi w decyzji
    5DMKII+24-70L+580EXII
    7300+3600+1400=12300
    wszystk ona fakture
    P.S szklo uzywane ale ze sklepu na fakture 6 miechow gwary

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez molsar Zobacz posta
    5DMKII+24-70L+580EXII
    7300+3600+1400=12300
    wszystk ona fakture
    P.S szklo uzywane ale ze sklepu na fakture 6 miechow gwary
    Boby +24-70L = 11500 wszystko nówka, więc gdzie tu rewelka???
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  6. #26
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ...
    Gość ma 13000 zł. I zapotrzebowanie, które jakoś tam wyartykułował.
    Kupuje top-of-the-crop: 50d czy tam 7d, C10-22, C17-55 + osłony + lampa za 12000 czyli wydaje budżet. Co radzisz mu dalej? Przykręcać do niego obiektywy, które zostały zaprojektowane pod pełną klatkę, a to że jako-tako działają na APS-C wynika z tej samej odległości matrycy od bagnetu? Czekać aż mu się w którymś z tych genialnie skonstruowanych obiektywów top-of-the-crop urwie tasiemka i wymienić na niestety ten sam model bo lepszych - nie ma?
    z tego, co się zdążyłem zorientować (chociażby na podstawie opinii forumowiczów i testów) "zaprojektowane pod pod pełną klatkę" raczej dobrze spisują się z cropem - chociażby na brzegach kadru, więc chyba nie trafiłeś..

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ...Crop ma swoje przewagi, napakowane matryce z długą rurą dadzą Ci tanio trzycyfrowe tele.
    napakowana matryca to raczej nie przewaga, a uzyskanie ekwiwalentu x1.6 jest IMHO atutem cropa.

    Nie upieram się przy lepszej inwestycji w cropa i oszczędzeniu kasy z FF na obiektywy, bo każdy ma inne preferencje i oczekiwania. Staram się obiektywnie popatrzeć przez pryzmat własnego doświadczenia a nie po przeanalizowaniu większości i mniejszości opinii "za lub przeciw". MZ lepiej przeznaczyć kasę na body, które będzie wystarczające i a zadowalający efekt, a resztę kasy przeznaczyć na szkła. Body za jakiś czas można sprzedać i za "dorobioną" kasę kupić FF - nawet i 5dmkIII. Nie zgodzę się z tym, że zdjęcia z cropa nie będą atrakcyjne, bo wystarczy przelecieć to forum, przeanalizować stopki niektórych userów i przejrzeć ich galerie - ślubne, portretowe itp.

    Oczywiście...
    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    ...po przesiadce z 40D opadła mi szczęka na widok obrazka na tej czułości. Używałem i wyższych i powiem, że nawet na ISO5000 jest względnie dobrze. Wygląda ładnie i da się spokojnie oglądać. A jeszcze mamy ten komfort, że do sieci mamy z czego skalować, a do druku, 21mpix to aż nadto i spokojnie ziarenko się ukryje na papierze
    ...nie neguję tego faktu, bo mam do czynienia z podobnym odczuciem. Jednak to samo - czyli potwierdzenie dobrej jakości zdjęć z cropa na papierze nie ulega dla mnie dyskusji. Kiedyś dawałem do wywołania zdjęcia z Minolty Z1 i Sony Ericssona D750i - po odebraniu papierków z labu musiałem odpalić kompa, żeby zobaczyć co z czego. Oczywiście nie możemy mówić o powalającej jakości, ale efekcie zadowalającym i znikomej różnicy chociażby na papierze, co ma miejsce przy subiektywnych odczuciach w porównaniu crop/FF.


    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    A autofokus w piątce. To zależy, co robisz. Ja różnicę zobaczyłem dopiero jak robiłem szybki reportaż...
    Tu jest tak, że (no właśnie) - kwestia warunków i "ruchliwości" tematu. Osoby pracujące na piątce przy ślubach jakoś dają radę i na baletach w ciemniejszych salach, więc nie ma tragedii. Dla mnie AF w piątce do mojego charakteru pracy jest ok.


    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Hej, 13.000 to dużo, i nie ma najmniejszego sensu pakować to w rozwiązanie, które sprawdza się albo na starcie, albo do teleobiektywiarstwa. 17-40 na pełną klatkę jest bardzo ładne, a pod cropa?
    ...a pod cropa masz bdb 17-55/2.8 Canona i Tamrona 17-50/2.8. A sens moim zdaniem jest bo, jak napisałem wyżej - kasa, owszem nie mała, ale wolałbym większość przeznaczyć na to, co zostanie dłużej czyli szkła, lampe itp. niż od razu pakować w body. 13tysi to dużo i mało, bo

    5DMKII+24-70L+580EXII za ok.12000 to podstawa, a co z pozostałymi gratami? No nie wiem - autor sam musi przeanalizować, co chce, czego oczekuje i sam podjąc decyzję. Ja starałem się odnieść do tego, co powiedział, że ma określony budżet i chce robić to i to. FF poleciłbym od razu ze szkłami 24-70, 50 lub 85mm oraz jakieś tele 70-200, do tego 580EXII i 430EXII, osłony ps na szkła blenda 5in1, dyfuzory, filtry, torba, statyw.. ale.. budżet!! i patrząc na niego trzeba troszkę ważyć za i przeciw danej konfiguracji a nie rzucić propozycję body za ok 7000, jednego szkła za 3500 i lampy za 1400, a reszte niech się martwi sam - ważne, że poleciliśmy FF z eLką, bo pro sobie chwalą.

    Dla mnie to sensu nie ma. Co innego jak ktoś podchodzi do tematu "chcę zestaw topowy - budżet bez ograniczeń".

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawciolbn Zobacz posta
    z tego, co się zdążyłem zorientować (chociażby na podstawie opinii forumowiczów i testów) "zaprojektowane pod pod pełną klatkę" raczej dobrze spisują się z cropem - chociażby na brzegach kadru, więc chyba nie trafiłeś..
    Czyżby? A mi się właśnie wydaje, że statystycznie to w większości na cropowców podpinających 17-40 czy 24-70 patrzy się z politowaniem. Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s. Że w końcu - o czym Igi wspomniał - cropowcy nie doczekają się nawet budżetowego odpowiednika jakościowego Nikkora 35/1.8 DX (nie mówiąc już o szerszych) i Ty Pawcio doskonale wiesz dlaczego. A już bez argumentów o cwanym marketingu - lepsze obiektywy (poza cropowymi 10-22 i 17-55 - przy których Canon nie omieszkał jednak pokazać też "o co chodzi" - ich budową i wynikającą z tego awaryjnością) są systemowymi dla pełnej klatki, dla cropa to są dziwolągi o poprzesuwanych ekwiwalentach ogniskowych. Crop jest jasno zaadresowany - i nie jest to ślubniactwo.

    Nie ma specjalnych powodów, dla których canonowski crop nie mógłby zastąpić 5-ek i 1-ek w tym zastosowaniu - poza polityką firmy Canon.
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #28
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Czyżby? A mi się właśnie wydaje, że statystycznie to w większości na cropowców podpinających 17-40 czy 24-70 patrzy się z politowaniem.
    no i?.. nadal nie oznacza to, że jakość obrazka jest niska. heh.. nawet zdarzają się tacy, którzy nie oceniają zbyt wysoko jakości obrazka z połączenia FF+24-70.. chcemy tu dyskutować o tym "kto co uważa za godne politowania", czy o tym, co optymalnie zaproponować autorowi w określonej cenie??

    aaaa... i ... nawet jak kupię 24-70 i podepnę do cropa, to za rok nie będą szukał szkła przy zmianie na FF, a jak chcesz oceniać jakość zdjęć pod lupą - to zdrowia życzę - może dojdziesz do wniosku, że Haseblade nie spełnia oczekiwań. Ktoś sobie może w końcu uświadomi, że jak czytamy w innym wątku "dla klienta nie będzie miało znaczenia puszka i jej koszty, tylko jakość zdjęć", a ona w większym stopniu zależy od właściwego wykorzystania tego czym się pracuje, a nie nadrabianie umiejętności techniką.

    Batalia FF vs crop dla mnie nie ma sensu, bo ahtyzmu obrazka z FF, ale tylko subiektywnie. Obiektywnie trzeba spojrzeć na warunki do jakich dobiera się propozycję sprzętu.

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s.
    bo po co? ja na swoje stałki nie mam co narzekać - i nawet ich nie dobierałem w sklepie, tylko w wysyłkowej. Trafiają z AF bdb, nie mam problemów z mydłem. Spisują się świetnie z 50-ką. Odbitki są zadowalające, zarówno mnie jak i tych którym je wykonuję.

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Że w końcu - o czym Igi wspomniał - cropowcy nie doczekają się nawet budżetowego odpowiednika jakościowego Nikkora 35/1.8 DX (nie mówiąc już o szerszych) i Ty Pawcio doskonale wiesz dlaczego.
    wiem/nie wiem.. ale wiem czego oczekuję i nie onanizuję się różnicami w słupkach, i tak na prawdę mało-widocznymi różnicami efektu końcowego. Powtarzam - jak ktoś chce robić dobre zdjęcia, to zrobi je wszystkim co wykorzysta optymalnie i pozwoli mu na artystyczne efekty. nie musi to być sprzęt ze złotymi paskami, czerwonymi, czy za tysiące PLNów.


    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    A już bez argumentów o cwanym marketingu - lepsze obiektywy (poza cropowymi 10-22 i 17-55 - przy których Canon nie omieszkał jednak pokazać też "o co chodzi" - ich budową i wynikającą z tego awaryjnością) są systemowymi dla pełnej klatki, dla cropa to są dziwolągi o poprzesuwanych ekwiwalentach ogniskowych.
    zanim kupiłem 17-55/2.8 wiedziałem tylko tyle, że jest to dobry obiektyw, w wygórowanej nieco cenie.. po zakupie, cena poszła w niepamięć, jakość fotek i praca szkła mi powaliły szzękę w porównaniu z wcześniej posiadanym kitem i Sigmą 17-70 DC. Awaryjność... dowiedziałem sie o niej po kilku tygodniach.. i co? nico.. padnie, to serwis. Ale EOT, bo tego szkła nawet nie proponowałem.

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Crop jest jasno zaadresowany - i nie jest to ślubniactwo. Nie ma specjalnych powodów, dla których canonowski crop nie mógłby zastąpić 5-ek i 1-ek w tym zastosowaniu - poza polityką firmy Canon.
    więc? bo jakaś sprzeczność? to może zastąpić czy nie jest adresowany? IMHO: Crop jest zaadresowany raczej do osób chcących czegoś więcej niż seria xxxD i tyle, a czy to będą śluby, reklama, czy spacer po parku - kto co woli. Da się tym robić wszystko niemal, a zaoszczędzenie kasy i stosunek cena/jakość przekona więcej osób chcących rozpoczynać przygodę z bardziej zaawansowanym fotografowaniem, niż kwiatki na parapecie, co nie oznacza, że FF nie będzie odpowiedniejsze.

    Dla mnie EOT - wypowiedziałem się, zaproponowałem odnosząc się do warunków. Proponowanie FF d ślubów jak najbardziej trafne, ale pozostaje jeszcze kwestia finansów, o czym już pisałem.

    EOT
    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ...Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s.
    Cytat Zamieszczone przez pawciolbn Zobacz posta
    bo po co? ja na swoje stałki nie mam co narzekać - i nawet ich nie dobierałem w sklepie, tylko w wysyłkowej. Trafiają z AF bdb, nie mam problemów z mydłem. Spisują się świetnie z 50-ką. Odbitki są zadowalające, zarówno mnie jak i tych którym je wykonuję.
    No właśnie, bo po co???
    Po co dublować zakresy jeśli istniejące szkiełka są kompatybilne
    i taka 50-ka na kropie jest odpowiednikiem 85mm, a 85-ka robi za 135mm itd., itp.
    A zapinając np. taki 100-400??? dostajesz 160-640. Co na to posiadacze FF??? :wink:

    Mądrze Canon pokrył w bagnecie EF-S zakresy których nie uświadczysz w szklarni FF,
    tak by crop nie był poszkodowany i "niepełnosprawny"

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  10. #30

    Domyślnie

    Może EF-S i pokrywają zakresy przy FF, ale chyba nie uwierzę w to że jak koleś jest przed wyborem xxD, a xD FF to będzie szedł w cropke, bo po jakimś czasie na pewno będzie chciał przesiąść się na FF, a jeśli ma możliwość zrobienia to teraz to nie powinien chyba myśleć o APC-S, tylko iść w kierunku L-ek i FF, przecież w tej kwocie ma zestaw będzie miał nieźle upasiony 5DMII+C24-70+EX580II, a cropa po paru zleceniach jako rezerwę można zakupić.
    Canon FF i słoików kilka

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •