Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Wątek: Sprzęt do pewnej kwoty ...

  1. #11
    Dopiero zaczyna Awatar janekmatrix
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    46
    Posty
    40

    Domyślnie

    [QUOTE=MariuszJ + 50d i jego szumy[/QUOTE]


    ??? Jakie szumy,nie zgadzam się.Moja puszeczka nie szumi ISO 1600,3200 używalne.
    ______________________________________________

    |C50D+BG-E2N||C50 f/1.4||S17-70f/2.8-4||T70-300||430EXII||Manfrotto190CXPRO3+496RC2||Nova180AW |
    ______________________________________________
    fotogalerie

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Dobrze widzę, że ta Sigma kosztuje 3500? Kontrolka "wtopa" Ci się nie zapala? Tamron kosztuje 1600, z drugiej strony Canon 24-70 - 4400. Nie wiem co to za szkło, ale chyba musi walić na kolana Canona w kategoriach bezwzględnych.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez janekmatrix Zobacz posta
    ??? Jakie szumy,nie zgadzam się.Moja puszeczka nie szumi ISO 1600,3200 używalne.
    Brawo! Nie wiedziałem...
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 06-05-2010 o 18:34 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #13

    Domyślnie

    Pisałeś coś o szerokich to może 5DMII + C16-35, i np 50 f1.8, potem, kilka imprez i dokupienie np C24-70, lub 24-105 choć tam już f4 ale zawsze to L-ki.
    Canon FF i słoików kilka

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    W dobrym sklepie, 5DII, 24-70 i 430/580EX. Zarobi spokojnie na siebie i na przyszłe szkiełka. Da się tym oblecieć cały ślub, a obrazek jest śliczny. A szeroki koniec tego szkła jest naprawdę w porządku. I to w dodatku nie używając lampy.

    Do tego potem siamjang 14mm i Canon 85/1,8. Na zapas używane body 5D. Moim zdaniem takie coś da ci eleganckie możliwości i cudowny obrazek.

    Miałem 400D, 500D, 40D i 1DII i sprzedałem wszystko co z cropem, bo nie podobał mi się obrazek. Na zapas idzie 1DsII. A śluby też czasem robię.

    Polecam sklep foto-taniej, da się tam kupić wszystko spokojnie za te 13.000.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #15
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kabu71 Zobacz posta
    Witam,jestem początkującym tego forum :-)

    Mam pytanie do kanoniarzy,w najbliższym czasie chciałbym zrobić przesiadkę z Pentaxa na waszego Canona, ostatnio zaczęły mi się schodzić drobne zlecenia "śluby,chrzesty,komunie itp" a siedząc w pentaxie widzę pewne ograniczenia,jeśli chodzi o prace na tym systemie,mały wybór dobrych szybkich korpusów(prócz Pentaxa k7 ale jakoś nie zachwyciłem się tym korpusem) droga optyka i słaby dostęp do używanego sprzętu

    mam do wydania 13,000zł,chciałem zaznaczyć że wszystko musi być nowe albo używane z fakturą,ponieważ mam możliwość odprowadzenia za to podatku,czyli faktura obowiązkowo.

    póki co myślę o takim zestawie, będę wdzięczny jak coś o tym wydumacie, albo podsuniecie jakieś inne propozycje :

    Canon 50d body
    Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Canon
    Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM
    Canon Speedlite 580EX II

    za resztę jakiś używany zapasowy korpus,np:40d i do tego jakieś duperelki grip,dodatkowe akumulatorki

    w przyszłości coś typowego do portetu Canon EF 85mm f/1.8 USM

    chyba że jakieś stałki? co o tym zestawieniu myślicie
    kolejny dylematowy wątek.. a nie można poczytać podobnych?

    ale wracając do tematu.. śmieszy mnie wypowiedź typu "50D i jego szumy", ale już zaczyna to po mnie spływać.. owszem jakość j "ahtyzm" obrazka z cropa nie może się zawsze równać z tym z FF, ale nie róbmy tragedii. jeśli ktoś ma do wydania 13tysi a ktoś mu poleca 5DII ze szkłami za 10tysi to chyba coś nie idzie w parze. owszem - logicznym jest, że można zaproponować eLki za większą kasę nawet jak ktoś decyduje się na cropa, ale panaceum FF już mdli.

    sam zestaw uważam za dość optymalny w tej cenie. dokupienie 40-ki jako buckup, to niezły pomysł, zwłaszcza, że z czasem "lecząc" fotki poprzez zakup FF można pogonić jednego cropa.

    Osobiście pomyślałbym jeszcze nad stałką. ostatnio robiłem chrzest i po uroczystości fociłem kinderka w zakresie 24-55mm, więc zapinałem stałkę i nie mrugałem malcowi lampką, co nie oznacza, że świeczka będzie zbędna.

    #
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  6. #16

    Domyślnie

    _igi
    pawciolbn
    dzięki za konkretne odpowiedzi, takich o właśnie szukałem.

    jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
    na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?

    Zastanawia mnie trochę,opinia krążąca o 5dm2, czytam recenzje i opinie, wszystko cacy ale dużo osób narzeka na af, faktycznie z tym tragicznie jest? :]

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kabu71 Zobacz posta
    jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
    na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?
    Zależy od gustu i światła - w 50D jak dla mnie do 1600.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Ok Pawcio - ja jestem ostatni, który szermuje tu argumentami o przepaści w obrazku między APS-C a FF (w ogóle to przeczuwam jakoś, że autor wątku chyba nie do końca te niuanse APS-C/FF łapie w Canonie i jego superstrategii dojenia ).

    Gość ma 13000 zł. I zapotrzebowanie, które jakoś tam wyartykułował.

    Kupuje top-of-the-crop: 50d czy tam 7d, C10-22, C17-55 + osłony + lampa za 12000 czyli wydaje budżet. Co radzisz mu dalej? Przykręcać do niego obiektywy, które zostały zaprojektowane pod pełną klatkę, a to że jako-tako działają na APS-C wynika z tej samej odległości matrycy od bagnetu? Czekać aż mu się w którymś z tych genialnie skonstruowanych obiektywów top-of-the-crop urwie tasiemka i wymienić na niestety ten sam model bo lepszych - nie ma?

    Crop ma swoje przewagi, napakowane matryce z długą rurą dadzą Ci tanio trzycyfrowe tele. Jest sporo niezłej tanizny w obiektywach. Niektóre cropy (trzycyfrowe) są na tyle małe, że nie wyglądasz jak debil na plaży Ale przy podanej aplikacji i budżecie uważam że nie warto dać się Wujkowi Canonowi obrobić dwa razy.
    Entuzjastyczny Neofita

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kabu71 Zobacz posta
    _igi
    pawciolbn
    dzięki za konkretne odpowiedzi, takich o właśnie szukałem.

    jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
    na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?

    Zastanawia mnie trochę,opinia krążąca o 5dm2, czytam recenzje i opinie, wszystko cacy ale dużo osób narzeka na af, faktycznie z tym tragicznie jest? :]
    W piątce, przy dobrym naświetleniu da się SPOKOJNIE używać 3200. Po przesiadce z 40D opadła mi szczęka na widok obrazka na tej czułości. Używałem i wyższych i powiem, że nawet na ISO5000 jest względnie dobrze. Wygląda ładnie i da się spokojnie oglądać. A jeszcze mamy ten komfort, że do sieci mamy z czego skalować, a do druku, 21mpix to aż nadto i spokojnie ziarenko się ukryje na papierze

    A autofokus w piątce. To zależy, co robisz. Ja różnicę zobaczyłem dopiero jak robiłem szybki reportaż, a i tak w tymże reportażu głównie używałem 5D, mimo że w zanadrzu miałem też 1DIIN i 40D. Moim zdaniem ładnie chodzi.

    A według opinii, to nawet 1DsIII sobie nie poradzi z tematem, bo coś i coś. Nie przejmuj się tylko foty rób Nie wiem czym fociłeś wcześniej, ale ja bo ogarnięciu paru obrazków z 5DII musiałem długo zbierać szczękę z ziemi. Takiego skoku nie miałem wcześniej ani zamieniając 400D na 40D, ani 40D na 1D.

    Poza tym wiesz, 5D daje ci ten komfort, że jak chcesz np. szeroką i jasną stałkę, to kupujesz 28/1,8 USM, czy Sigmę 20/1,8, zapinasz i działasz, jak chcesz do 7D szeroką i jasną stałkę to eeeeee, eeeeee, może Samyang? Jednym słowem, porażka.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez pawciolbn Zobacz posta
    kolejny dylematowy wątek.. a nie można poczytać podobnych?

    ale wracając do tematu.. śmieszy mnie wypowiedź typu "50D i jego szumy", ale już zaczyna to po mnie spływać.. owszem jakość j "ahtyzm" obrazka z cropa nie może się zawsze równać z tym z FF, ale nie róbmy tragedii. jeśli ktoś ma do wydania 13tysi a ktoś mu poleca 5DII ze szkłami za 10tysi to chyba coś nie idzie w parze. owszem - logicznym jest, że można zaproponować eLki za większą kasę nawet jak ktoś decyduje się na cropa, ale panaceum FF już mdli.

    sam zestaw uważam za dość optymalny w tej cenie. dokupienie 40-ki jako buckup, to niezły pomysł, zwłaszcza, że z czasem "lecząc" fotki poprzez zakup FF można pogonić jednego cropa.

    Osobiście pomyślałbym jeszcze nad stałką. ostatnio robiłem chrzest i po uroczystości fociłem kinderka w zakresie 24-55mm, więc zapinałem stałkę i nie mrugałem malcowi lampką, co nie oznacza, że świeczka będzie zbędna.

    #
    Hej, 13.000 to dużo, i nie ma najmniejszego sensu pakować to w rozwiązanie, które sprawdza się albo na starcie, albo do teleobiektywiarstwa. 17-40 na pełną klatkę jest bardzo ładne, a pod cropa? Sigma 10-20 kosztuje podobne pieniądze, Canon 10-22 jest prawie tysiaka droższy. Z innymi obiektywami podobnie, 28/1,8 na cropie (ekw. 50mm) kontra 50/1,8, albo 50/1,4. Innych przykładów jest masa, ale nie do końca jest sens przytaczać.
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 06-05-2010 o 21:01 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  10. #20

    Domyślnie

    .cxczxc
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    przepraszam za to wyżej

    ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.
    Ostatnio edytowane przez kabu71 ; 07-05-2010 o 08:29 Powód: Automerged Doublepost

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •