Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: 450D na 5D czy EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS na Tamron 17-50mm f/2.8?

  1. #11
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    310

    Domyślnie

    Posiadam off-shoe 430EX II. Pomin??em ten fakt, gdy? wyda?o mi si? logicznym, i? takich zdj?? nie da si? wykona? bez zewn?trznej lampy. Dzi?kuje za informacje na temat s?abej rozpi?to?ci tonalnej przy wysokim ISO, kompletnie o tym nie pomy?la?em. Jestem w sumie bardziej sk?onny ku jasnej sta?ce, chocia? czyta?em opinie, ?e Sigma 20mm f/1.8 nie jest za dobra, a Canon 28mm f/1.8 jest chyba troszeczk? za w?ski na cropie, nie wydaje Wam si??
    Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Roznie bywa, niekiedy faktycznie moze byc za wasko. Sigma 20/1.8 jest spoko optycznie [ choc wiadomo - nie cud ], ale jej AF moze byc problematyczny - przynajmniej z tego co ludzie pisza.

    Szerokie szkla zwykle jakies super jasne nie sa, ale dzieki krotszej ogniskowej i korzystaniu z lampy [ zamrozenie blyskiem ] mozna lekko zejsc z czasami. Jest taka Tokina 11-16 ze swiatlem 2.8 - chyba jedno z najlepszych szerokokatnych szkielek pod APS-C. Szerzej i jasniej poki co w rozsadnej cenie chyba sie nie da. Pozostale po zakupie tego szkielka fundusze albo przeznaczylbym na upgrade aparatu [ ale niekoniecznie od razu ] albo na stalke typu 50/1.4 - do jakichs zdjec bardziej "portretowych" - wedle potrzeb.

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    310

    Domyślnie

    Przepraszam za brak polskich znaków w poprzednim poście, pisałem z telefonu i widocznie kodowanie musiało mi się sknocić.

    Ogólnie jestem dosyć negatywnie nastawiony do ultra szerokich szkieł Tokiny, naczytałem się sporo złego na ich temat. 50mm mam i nie używam, może dlatego, że mam jedynie marne APS-C. Dlatego maksymalnie korzystam z ogniskowej 35mm. Wyjątkowo lubuję się w szerokich kątach. Czytając wszystkie wypowiedzi dochodzę do wniosku, że nie warto czegokolwiek robić z tym sprzętem w mojej sytuacji. Bo albo trzeba mieć odpowiednią kwotę w gotówkę an kupno używanego sprzętu, albo poświęcić pełną klatkę dla mocno krytykowanego 7D.

    Aczkolwiek gdybym wybrał 7D, to nadal proponowali byście EF 28mm f/1.8 USM? Jednak te 28mm na cropie to dosyć wąsko...
    Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4

  4. #14
    Uzależniony Awatar ElSor
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Ozimek (OPO)
    Wiek
    43
    Posty
    504

    Domyślnie

    28mm to na 5D byloby dobre skoro lubisz szerokie ujecia. Do 450D lepiej chyba T17-50 i lampe
    A490+SDK
    Galeria CB | Sport CB || PhotoShop jest jak cebula . . . ma warstwy

  5. #15
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    310

    Domyślnie

    Jestem prawie na 100% zdecydowany na 7D + EF 28mm f/1.8 USM lub Sigme 30mm f/1.4 HSM. Lampę mam i nie uważam, żebym póki co potrzebował 580EX II, także pozostanie 430EX II. Przesądziła dobra konstrukcja z uszczelnieniami, dobry AF i możliwość nagrywania filmów Full HD. Dokupić tylko lampę na LED'ach i dodatkowo można w klubach kręcić całkiem przyzwoity materiał
    Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    No do cropa specjalnie innego wyboru nie masz. Poza tymi Sigmami i Canonem 28/1.8 to chyba tylko 24/1.4L by sie spisal - ale cena juz nie ta. 7D sprawdzi sie pewnie dobrze - wysokie ISO nie jest zle, nie wystepuje mocno widoczny banding, podobno i dobrze obrobione 6400 da sie uzyc do zastosowan czysto internetowych. Z jasnym obiektywem da to sporo swobody. No i majac lampe mozna sie wspomoc, chocby E-TTL

  7. #17
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez panmateusz Zobacz posta
    Jestem prawie na 100% zdecydowany na 7D + EF 28mm f/1.8 USM lub Sigme 30mm f/1.4 HSM. Lampę mam i nie uważam, żebym póki co potrzebował 580EX II, także pozostanie 430EX II. Przesądziła dobra konstrukcja z uszczelnieniami, dobry AF i możliwość nagrywania filmów Full HD. Dokupić tylko lampę na LED'ach i dodatkowo można w klubach kręcić całkiem przyzwoity materiał
    No ten wpis dzisiaj juz mi sie calkiem podoba. Sigme ta tez mam, optycznie bardzo ciekawa, lecz trzeba przy zakupie bardzo uwazac no dobrze dzialajacy AF obiektywy. Bo ten aparat duzo od szkiel wymaga.

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    71

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WiatruMistrz Zobacz posta
    Witaj, wg. tego co piszą na optycznych canon 450D ma kiepską rozpiętość tonalną i raczej też af w półmroku do rewelacji nie należy, 5d mk1 tobie tez za duzo nie da bo af jest tylko tyci lepszy. 7D jest optymalnym wyborem i używanie iso 3200 w raw plus znakomity AF, co do rozpiętości tonalnej to na iso 3200 i tak jest ułamek tej co na iso 100 więc tu nie bedzie przewagi 5d a i plastyke FF pokazuję na stałkach jasnych...
    pozdr
    Miałeś 5D ? Używałeś dłużej niż jedną sesje że się tak wypowiadasz?
    To forum jest tak śmieszne że ból czaszki.... Wypowiadają się ludzie którzy puszki widzieli tylko na półce w sklepie albo trzymali w ręce i przefocili jedną sesje. ŻAL ŻAL I JESZCZE RAZ ŻAL !!!! Onanizm sprzętowy gębą i ślepe wierzenie w testy...
    Nie wiem skąd wziąłeś opinie że półprofesjonalne body ma tylko "ciut lepszy AF" od puszki ensty level! Pozdrawiam Cię serdecznie..


    A co do autora Ja na twoim miejscu zainwestowałbym pieniądze samyanga 8/3.5, do fotek klubowych idealne szkiełko szerokie jest jasne "powiedzmy że jest" ,AF nie potrzebny na 3.5 ustawisz ostrość na 0,5m i będziesz miał ostro do 5-7m także spokojnie dasz radę. Ja jakbym kontynuował kariere w fotografii klubowej na pewno nie korzystałbym z FF Szkoda pieniędzy i szkoda marnować tak boskie body na zdjęcia tego typu Ludzie w trójmieście kupują nikona d40 żeby robić zdjęcia w klubach!!! Po co hiper mega jakość ? Ważne żeby body było tanie i szybko się zwróciło A nie wiem żeby 5D Ci się tak szybko zwróci na fotkach klubowych.
    Co do dodatków to pomyślałbym o ringflashu albo chodziać tym nakładką na lampę co imitują ringa!!! Świetna sprawa a w połączeniu z 8mm daje naprawde świetnie wyglądające rezultaty - http://www.expoimaging.com/MediaFile...ews/EN_112.jpg jak dla mnie bomba!


    Pozdrawiam!

  9. #19
    Dopiero zaczyna Awatar Fiba
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kraków
    Posty
    27

    Domyślnie

    A ja się tylko wtrące i spytam, panmateusz, te wszystkie fotki u Ciebie na stronie były robione 450D + kit? Masz oko, podobają mi się

    Pozdrawiam,
    Fiba
    450D C28-135 IS USM, C50 1.8, Nissin Di622

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    507

    Domyślnie

    Samyang 14 f2,8 i będziesz zadowolony.
    6D + 35L + 85f/1.8 + 24-105L

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •