ej, chodziło mi o to, że fizyczne ogniskowe są dłuższe. Żeby uzyskać kadr jak w 28mm dla FF to musimy założyć ok. 17mm. A 17mm bardziej zniekształca perspektywę niż 28mm.... Czy się mylę ?
ej, chodziło mi o to, że fizyczne ogniskowe są dłuższe. Żeby uzyskać kadr jak w 28mm dla FF to musimy założyć ok. 17mm. A 17mm bardziej zniekształca perspektywę niż 28mm.... Czy się mylę ?
hm, w analogu nigdy nie miałem kłopotu pion/poziom, w tu w cropie często się to zdarza....i u innych też jak czytam....więc ?
Więc trzeba mniej pić i nie kolibać się na wietrze jak źdźbło trawy. Trzeba się najeśc porządnie żeby mieć siłe trzymać body. Ja jakoś nie czytam żeby komuś się specjalnie kadry waliły.
40d + m42 58-500 + EF 18-75
"osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770
jestem raczej niepijącyczyli co, karnet na siłkę i końskie dawki magnezu ?
ale kratki na matówce to by się przydały....
![]()
Na to wychodzi - ewentualnie co taniej by było to skupiac sie też na linii horyzonu w wizjerze a nie tylko na ogólnym kadrze.
40d + m42 58-500 + EF 18-75
"osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770
w nikonku te kratki to można sobie włączyć na życzenie. szkoda, że spece z canona tego nie wmontują w bodyto fajna opcja....
Możesz także zakupić w pobliskim sklepie dłuto i sobie wyryć te linie. Ja kiedyś w Fuji miałem opcje że mogłem sobie w EVF'ie włączyć linie podziału, ale i tak nie korzystałem bo mi wszystko zamazywały. Prościej się do zdjęcia przykładać
40d + m42 58-500 + EF 18-75
"osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770