Bede kolejnym ktory poleci Ci 85/1.8. AF w takich warunkach to niemal koniecznosc. Lampy nie polecam uzywac - raz ze lubi zepsuc atmosfere, to poza tym strasznie przeszkadza grajacym [ cos o tym wiem gdy wystepuje po drugiej stronie obiektywu ]. Oczywiscie, mala GO bywa problemem, w ekstremalnych sytuacjach mozna pojechac seria zeby dac sobie szanse trafic z ostroscia w punkt. Ten obiektyw ma jeszcze ta zalete, ze nic sie nie rusza na zewnatrz podczas ostrzenia - z obiektywami ktore sie wysuwaja zawsze wieksze ryzyko uszkodzenia gdy sprzet dostanie lokciem co bardziej ruchliwego "sluchacza"

Poza koncertami 85/1.8 takze bedzie moim zdaniem lepszy od obiektywu manualnego, jesli posiadany aparat ma maly wizjer.. zwlaszcza przy ciasnych portretach ostrosc musi byc ustawiona idealnie, co czesto jest niemozliwe przy sprzecie manualnym..

Co do obrobki, to tak jak przedmowcy polece korzystanie z RAWow i DPP. Kilkoma kliknieciami mozna drastycznie polepszyc jakosc zdjecia - takze masowo dla jednej sceny. Np. jakas tam scenka robiona z jednego miejsca przy podobnych warunkach oswietleniowych. W jpg - czesto kawal roboty zeby kazde z tych zdjec naprawic, poprawic, dostosowac. W DPP mozna sobie z gory zalozyc dana ekspozycje, balans bieli, ostrosc itp i skopiowac na pozostale zdjecia - i w kilka sekund gotowe. Zwlaszcza balans bieli lubi na koncertach dawac w kosc, w jpg bywa ciezko go skorygowac, jesli w ogole..