a wy znowu swoje? ... moze nowy topic sobie zalozycie Panowie, hm ?
a wy znowu swoje? ... moze nowy topic sobie zalozycie Panowie, hm ?
Tymczasowa:
Może kilka przemyśleń w sprawie C85 f1.8 vs F85 f1.4.
Masz do dyspozycji - albo:
1. zdjęcie z trafioną ostrością, ale teoretycznie bardziej zaszumione.
2. zdjęcie z mniejszymi szumami, ale z nietrafioną ostrością.
Co się da "uratować", które jest używalne? Wydaje mi się, że pierwsze.
Co do ostrzenia ręcznego...spróbuj posiadany 50/1.8 przełączyć na ostrzenie ręczne i zrobić sesję w trudnych warunkach ostrząc 'na oko'.
Pooglądaj potem zdjęcia i pomyśl, że z 85 f1.4 będzie jednocześnie jeszcze ciężej (ogniskowa+f1.4) i trochę łatwiej (solidny pierścień do ostrzenia).
Aparaty, obiektywy, lampy.
Ha! wlasnie wiem, przyznam ze pociagala mnie swietna cena tegoz obiektywu - ale juz doszlo do mojej glowy, ze bez sensu jest myslenie w ten sposob - obiektyw manualny nie bedzie w stanie koegzystowac z energicznymi koncertami zespolow np. rockowych. Jesli bylby to jakis kameralny koncercik gdzie dany muzyk siedzi na krzesle to wiadomo, ale w tym wypadku (...) Juz kiedys probowalam z 50-tką na 1.8 w fatalnych warunkach no i nie powiem zeby bylo wesoloChyba, ze ktos chce robic zdjecia detali nieruchomych a w tle muzykow..wiec wtedy.
Teraz to zastanawialabym sie nad tansza 85-tką 1.4 dla zdjec statycznych, nie koncertowych. Najtansze szklo na koncerty to chyba tamron 17-50, 2.8 right? Pomijajac 50-tke 1.8 eh.
Ok ok.. w zasadzie mysle ze temat mozna przymknac. Co tu duzo sie rozwodzic.
Zdjęcia statyczne? Również możesz popróbować tego na 50/1.8. I pomyśleć, że możesz mieć wiele rzeczy "z głowy" z C85/1.8.
Cena? Nie może być jedynym wyznacznikiem wyboru. Czasami tańsza rzecz czegoś nie umożliwia i koniec. I nie jest ważne, że jest tańsza.
Aparaty, obiektywy, lampy.
tzn nie nie.. ja sie juz (wylacznie?) zastanawialam czy manualny mimo wszystko kupic ale z przyslona 1.4, bo ma swietne swiatlo - nie mowiac juz o zastosowaniu w fotografii koncertowej.
Aparaty, obiektywy, lampy.
Przegladajac watek policz ili ludzi Ci poradzilo tak jak ja na poczatku C. 85/1.8, bo to naprawde ciekawy obiektyw za wzglednie nieduze pieniadze. Natomiast jak chcesz cos kupowac z manualnym F to raczej szerokie katy, moze nowy SAMYANG 14mm f/2.8 ED AS IF UMC .
RomanS: tak, wiem85-tka jest dobra jak sie jest pod scena i chce sie byc "jeszcze blizej", skoro Tamron mi zawiódł w danych warunkach, a 5o-tka 1.8 jest nadal "za daleko" no to coz. Ok, musze teraz to przeanalizowac. Thx za posty..
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
SAMYANG 14mm f/2.8 ED AS IF UMC .. heh.. te literkowe skroty mnie rozwalaja, i tutaj jest ich tyle (...) - jesli bede kupowala cos z szerokim co jest ponizej mojego tamronowskiego 17-50 to juz z pewnoscia konkretnego fish'a, 10 mm, 9. Ale to juz nie na temat, ot "zabawka" dla urozmaicenia zasobu szkieł.
Ostatnio edytowane przez tymczasowa ; 02-05-2010 o 20:28 Powód: Automerged Doublepost
Bede kolejnym ktory poleci Ci 85/1.8. AF w takich warunkach to niemal koniecznosc. Lampy nie polecam uzywac - raz ze lubi zepsuc atmosfere, to poza tym strasznie przeszkadza grajacym [ cos o tym wiem gdy wystepuje po drugiej stronie obiektywu ]. Oczywiscie, mala GO bywa problemem, w ekstremalnych sytuacjach mozna pojechac seria zeby dac sobie szanse trafic z ostroscia w punkt. Ten obiektyw ma jeszcze ta zalete, ze nic sie nie rusza na zewnatrz podczas ostrzenia - z obiektywami ktore sie wysuwaja zawsze wieksze ryzyko uszkodzenia gdy sprzet dostanie lokciem co bardziej ruchliwego "sluchacza"
Poza koncertami 85/1.8 takze bedzie moim zdaniem lepszy od obiektywu manualnego, jesli posiadany aparat ma maly wizjer.. zwlaszcza przy ciasnych portretach ostrosc musi byc ustawiona idealnie, co czesto jest niemozliwe przy sprzecie manualnym..
Co do obrobki, to tak jak przedmowcy polece korzystanie z RAWow i DPP. Kilkoma kliknieciami mozna drastycznie polepszyc jakosc zdjecia - takze masowo dla jednej sceny. Np. jakas tam scenka robiona z jednego miejsca przy podobnych warunkach oswietleniowych. W jpg - czesto kawal roboty zeby kazde z tych zdjec naprawic, poprawic, dostosowac. W DPP mozna sobie z gory zalozyc dana ekspozycje, balans bieli, ostrosc itp i skopiowac na pozostale zdjecia - i w kilka sekund gotowe. Zwlaszcza balans bieli lubi na koncertach dawac w kosc, w jpg bywa ciezko go skorygowac, jesli w ogole..
No właśnie źle podchodzisz do rawów. Ja bym chciał być tak dobry żeby robić właśnie jpgi w trudnych warunkach.
Polecam C85 1.8 lub C100 2.0 i poznanie DPP