Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29

Thread: do body 40d/7d - 50mm f/1.8?

  1. #1
    Dopiero zaczyna Jeronimo's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    wielkopolska
    Posts
    39

    Default do body 40d/7d - 50mm f/1.8?

    witam
    Chce zająć się fotografia przyrody,ptaków.
    Myślę o kupnie body 40d lub 7d i obiektywie Canon EF 400mm f/5.6L USM.

    Pomimo że mam jeszcze inne body z innego systemu z dużym zakresem ogniskowych to myślę że do nowego (pierwszego) canona chyba warto kupić też jakiś "mały" obiektyw. Chodzi głównie o fotki rodzinne czy też nakrecenie krótkiego filmu (7d)

    zastanawiam się nad
    Canon EF 50mm f/1.8 II (ze względu na cenę, chociaż się boje takiej ogniskowej do pomieszczeń)
    lub
    Canon 28 mm EF f/2.8
    Canon 50 mm EF f/2.5 CM
    Canon 35 mm EF f/2
    Canon 24 mm EF f/2.8

    Czy moglibyście mi doradzić któremu obiektywowi mam się bliżej przyjrzeć? A może lepiej żebym kupił najtańszą 50tkę a później po zagłębieniu się w nowy system wybrał sobie o wiele lepsze (droższe) szkło.
    Proszę o rade bo w systemie Canona to jestem laikiem;-)

    pozdrawiam
    Onanizm sprzętowy jest powodem niemocy twórczej...

  2. #2
    Początki nałogu sbogdan1's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    k.Bielska - Białej
    Age
    58
    Posts
    359

    Default

    To może po prostu dokup sobie Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS , do pstryków rodzinnych spokojnie styknie , nie jest to górna półka , ale opinie ma dość pochlebne.
    No chyba że koniecznie zleży Ci aby była stałka i w miarę jasna , tu wybór jest spory bo można zacząć powiedzmy od 28mm f1,8 i skończyć na elkach , z resztą sam już sobie wymieniłeś część z nich.
    EOS 40D,BG-E2N, 17-40/4L , 70-200/4L , 50/1.4, 85/1.8 ,T 28-75/2.8,

    Nie kłóć się z idiotami ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem

  3. #3
    Uzależniony poszukiwacz2006's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    dawna stolica
    Age
    56
    Posts
    824

    Default

    Skoro masz obiektywy z innego systemu, to powinieneś wiedzieć, stałke o jakiej ogniskowej i jakim świetle ze stajni canona chcesz kupić. C 50 1.8 na cropie do zdjęć rodzinnych może być za wąski, a i AF w tym obiektywie to loteria. Nie wiem czy wyrabiałby się przy kręceniu filmów. Alternatywa jest c 50 1.4 o 900 PLN droższy, z silnikiem USM. Z kolei 28 2.8 to na cropie bardzo fajny standard. Jak nie potrzebujesz światła to bierz, ja mam i jestem zadowolony, z tym, że znów może być tu problem z AF, gdyż szkiełko to nie ma silnika USM. Alternatywą jest 28 1.8 ale już droższe o 1000 PLN. 35 i 24 nie znam więc nie mogę się wypowiedzieć.
    A jak nie stałki to zoomy. Jeżeli zależy ci na świetle to jakiś tamron 17-50 2.8 nie za drogi a bardzo dobry optycznie, lub też trochę ciemniejszy kit c 18-55 ze stabilizacją i o przyzwoitych właściwościach optycznych. Jak masz fundusze no to L-ki;-)
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  4. #4
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by Jeronimo View Post
    witam
    Chce zająć się fotografia przyrody,ptaków.
    Myślę o kupnie body 40d lub 7d i obiektywie Canon EF 400mm f/5.6L USM.

    Pomimo że mam jeszcze inne body z innego systemu z dużym zakresem ogniskowych to myślę że do nowego (pierwszego) canona chyba warto kupić też jakiś "mały" obiektyw. Chodzi głównie o fotki rodzinne czy też nakrecenie krótkiego filmu (7d)

    zastanawiam się nad
    Canon EF 50mm f/1.8 II (ze względu na cenę, chociaż się boje takiej ogniskowej do pomieszczeń)
    lub
    Canon 28 mm EF f/2.8
    Canon 50 mm EF f/2.5 CM
    Canon 35 mm EF f/2
    Canon 24 mm EF f/2.8

    Czy moglibyście mi doradzić któremu obiektywowi mam się bliżej przyjrzeć? A może lepiej żebym kupił najtańszą 50tkę a później po zagłębieniu się w nowy system wybrał sobie o wiele lepsze (droższe) szkło.
    Proszę o rade bo w systemie Canona to jestem laikiem;-)

    pozdrawiam
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.

    Oczywiście, że wolałbym coś, co daje pełnoklatkowe 50mm, czyli np. 28/1.8 czy 35/2.0. Niestety, uważam że stosunek ceny do jakości tych obiektywów jest marny. To największa wada systemu Canona i żółta przewaga w postaci niezłego 35/1.8 w trzycyfrowej cenie.

    Alternatywa dla 50/1.8 i okolic jest oczywista: jasny zoom w postaci Tamrona 17-50 czy nawet Tamrona 28-75 (długi koniec fajnie wykorzystasz do ciasnego portretowania). Jakość niegorsza od stałek, zoom i stałe światło które do filmowania bardzo Ci się przyda, światło 2.8 gorsze co prawda od 1.8, ale za to będziesz miał mniejsze kłopoty z wyskakiwaniem z GO. Mało światła w przypadku 7d jest mniejszym problemem, wysokie ISO w tej puszce jest naprawdę dobre.

    Mówię to wszystko wbrew sobie trochę, bo bardzo lubię swoją 50-tkę, pamiętającą jeszcze kliszaka
    Entuzjastyczny Neofita

  5. #5
    Coś już napisał
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    61

    Default

    Jeśli chodzi o stałki w pomieszczeniach na cropie. Jeśli chodzi o ogniskowe w tych obiektywach .28 mm jest możliwe w pomieszczeniach, 2-3 m uchwycenie połowy sylwetki, można zapomnieć o szerszych ujęciach. 24 jest lepiej i dosyć uniwersalnie, ale da się odczuć braku szerokiego kąta przy próbie objęcia całej sytułacji w pokoju np fotel i kanapa oddalone od siebie około 3 m. Jeśli chodzi o ogniskową z tych wymienionych raczej 24 mm.
    Jeżeli nie wiesz jakie ogniskowe Ci leżą, może sprawdź jakich używasz w pomieszczaniach, masz przecież drugi system.
    I przydatny link w rozterkach http://canon-board.info/showthread.php?t=12049

  6. #6
    Pełne uzależnienie _igi's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    2,035

    Default

    28/1,8 albo 35/2. jako all-around jest cacy
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by MariuszJ View Post
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.
    Haha, szczerosc az*do bolu
    Last edited by _igi; 01-05-2010 at 11:19 AM. Reason: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #7
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by _igi View Post
    Haha, szczerosc az*do bolu
    Nie napisałem jeszcze, gdzie mają poplamione te dresy...
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #8
    Coś już napisał
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    61

    Default

    Quote Originally Posted by MariuszJ View Post
    50mm to na cropie pełnoklatkowe 80mm. Niby trochę wąsko, ale uwierz mi, da radę się przyzwyczaić. Tzw. pstryki rodzinne dość rzadko wykonuje się całosylwetkowo, najczęściej siedzą, żrą, ubrani są od dołu w poplamione dresy itp. itd. albo to niewyrośnięte dzieci i kadr je łyka całe.

    Oczywiście, że wolałbym coś, co daje pełnoklatkowe 50mm, czyli np. 28/1.8 czy 35/2.0. Niestety, uważam że stosunek ceny do jakości tych obiektywów jest marny. To największa wada systemu Canona i żółta przewaga w postaci niezłego 35/1.8 w trzycyfrowej cenie.

    Alternatywa dla 50/1.8 i okolic jest oczywista: jasny zoom w postaci Tamrona 17-50 czy nawet Tamrona 28-75 (długi koniec fajnie wykorzystasz do ciasnego portretowania). Jakość niegorsza od stałek, zoom i stałe światło które do filmowania bardzo Ci się przyda, światło 2.8 gorsze co prawda od 1.8, ale za to będziesz miał mniejsze kłopoty z wyskakiwaniem z GO. Mało światła w przypadku 7d jest mniejszym problemem, wysokie ISO w tej puszce jest naprawdę dobre.

    Mówię to wszystko wbrew sobie trochę, bo bardzo lubię swoją 50-tkę, pamiętającą jeszcze kliszaka
    Ja nic nie mam do mojej 28/1.8 bardzo fajne szkło i AF lepszy niż w 50/1.4.

  9. #9
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by mrjq View Post
    Ja nic nie mam do mojej 28/1.8 bardzo fajne szkło i AF lepszy niż w 50/1.4.
    Kupiłbym to szkło, za cenę N35/1.8. Za to ile za nie chcą, biorę Tamrona i mam poczucie dobrego interesu. Żeby nie było, stać mnie na wiele - w tym na maleńką cegiełkę w akcji regulacji popytu i podaży, ustalania co jest ile warte.
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #10
    Pełne uzależnienie _igi's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    2,035

    Default

    Quote Originally Posted by MariuszJ View Post
    Kupiłbym to szkło, za cenę N35/1.8. Za to ile za nie chcą, biorę Tamrona i mam poczucie dobrego interesu. Żeby nie było, stać mnie na wiele - w tym na maleńką cegiełkę w akcji regulacji popytu i podaży, ustalania co jest ile warte.
    Tyle, ze to szklo pelnoklatkowe jest, to zmienia roznice. I poczujesz ja w momencie kupna analoga/5D Bardzo fajnie mi sie nim pracowalo na 40D i 1D, z tym, ze na tym drugim juz krotko, bo zepsul mu sie AF Ring, dwa razy pod rzad...
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •